2020-02-27, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, bara där fick ju Backman fram en kandidat till alternativ för sin klient, ganska säker på att det kommer mera från Backman,s sida.

Angående omsorg om barnen, dottern ansåg ju att "lilla mamma" var promiskuös, tror du att hon gissade eller var det den verklighet barnen levde i?
Jag har faktiskt inte hunnit läsa förhöret med henne. Tack, ska göra det nu.
Citera
2020-02-27, 18:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Nu har ju absolut ingen professionell kunskap alls så detta är bara anektdotiskt, men iaf en av de fd väninnor jag hade som led av bipolaritet blev under maniska perioder mer risktagande gentemot män. Milt sagt. Och då handlade det även om multipla relationer på gång samtidigt. Och en kaosartad livssituation påfallande lik LWs med åtminstone en av männen med klara sociopatdrag tyvärr. Där ledde det till att hon under några år förlorade vårdnaden om barnen, jobbiga rättstvister, samt ett antal märkliga förlovningar och (sken?)äktenskap med olika män på mycket kort tid. Så ifall vittnesmålen tyder rätt att LW var bipolär så känns både röran i hemmet och rörigt med karlar inte oväntat tyvärr ifall hon inte hade aktivt stöd och rätt medicinering. Vi väninnor vid sidan av upplevde att sjukdomens grymhet var att den sjuka hade självinsikt när hon var låg och kunde då söka hjälp samt medicinera. Då hon var manisk trodde hon sig vara frisk och ej i behov av medicin, då var hon oövervinnerlig och kunde lätt fixa alla mörka moln i vardagen även om det innebar i andras ögon idiotpåhitt och stora risker (som innebar att t ex förlora barnen hon var rädd om egentligen). Vi har i tråden inga bevis för exakt vad LW led av men hon själv var inne på att alla tre var psykiskt sjuka och behövde hjälp, att hon hade tappat kontroll och tidigare rättspatos. Även nära anhöriga vittnar i FUP om detta och iaf en minns jag (brodern?) är inne på konkret bipolaritet.

Instämmer om föräldrarna. Förfärligt synd om barnen också men starkt av N*ah att vara på plats (förstod det som så).

Nu snurrar det helt runt i huvudet på mig,. Men jag läste en grannes (och väns) beskrivning av männen i L*enas liv och hur det det senaste (ett eller två?) åren blivit en stor förändring av L*enas mående.
Hon var mycket förändrad och verkade ha förlorat sitt vanliga jag. Inte alls den L*ena hon känt tidigare. Jag tyckte att väninnan sa att L*ena själv trodde att hon led av Borderline, men väninnan trodde att det handlade om "övergivenhetsproblematik" kopplat till barndomen och den destruktiva relationen till SD.

Jag kommer dessvärre inte ihåg var jag läste det.
Citera
2020-02-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det fetade:

Jämför: ”De har inget på mej...”
Inte: ”Jag har inte gjort det!”

St*fan Davidss*n : -- "Dom har ingenting på mig" ... följt av,

-- "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet"

Enligt ovan skrivet = St*fan Davidss*n:s egna ord.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-27, 18:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
St*fan Davidss*n : -- "Dom har ingenting på mig" ... följt av,

-- "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet"

Enligt ovan skrivet = St*fan Davidss*n:s egna ord.

Mvh/ @JokerMannen

møllan: ni har inga bevis.

Tingsrätten: inte du heller.
Citera
2020-02-27, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
(Förhör 8, Aktbilaga 147, del 12)

F: Jag hur stor mängd är det med blod?
MT: Tja, ibland kan det se rent förskräckligt ut, det...
F: Och vad är det...
MT: Ehh ...
F: Då?
MT: Ja jag ( ohörbart) ja som där på kontoret då hade jag ju liksom i hela ansiktet utsmetat
och halsen
och, ehh, usch ja ehh. då ser det ut som det har varit litervis, men dey är det ju
såklart inte, och ibland så ser man bara på penis att ja, det är blod på den och så torkar man av
den så.

---
F: Så när hon reser sej upp när ni har haft sex, då droppar det om henne då menar du eller?
MT: Ja det gör det ehh ...
F: Så det droppar när man, man kan se spår efter henne när hon går ...
MT: Det (fnissar till) ...
F: Eller?
MT: Ja du får ursäkta nu skrattar jag till men, ja det förekommer faktiskt att hon lämnar
sådana spår.

Som sagt, självklart kan man blöda, men inte så kraftigt så att det täcker ansikte och hals. När hon tydligen blödde så mycket att det syns i ansikte, på kläder och andra ställen, så måste hon ha haft ett hemskt niagarafall av blodigt sekret efter sex. "Vanligt" sekret är ju sällan färgat, så det borde inte vara så "blodigt" om det inte vore mycket i det.

Om det dessutom blir synliga blodfläckar när man reser sig, ja, då skulle iallafall jag uppsöka läkare.
Man kan ju undra om en kvinna som vet att hon blöder verkligen vill ha sex öht? Det låter ju inte så häftigt att ha det problemet. Jag tror ju inte alls att S eller H säger sanningen heller.
Citera
2020-02-27, 18:42
Medlem
Citat:
Hmm, bara där fick ju Backman fram en kandidat till alternativ för sin klient, ganska säker på att det kommer mera från Backman,s sida.

Angående omsorg om barnen, dottern ansåg ju att "lilla mamma" var promiskuös, tror du att hon gissade eller var det den verklighet barnen levde i?

Vilken aktbilaga hittar man förhöret?
Citera
2020-02-27, 18:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Vilken aktbilaga hittar man förhöret?
146, sidan 66 om det är dotterns förhör du är ute efter
Citera
2020-02-27, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I en undersökt besudling (på bakstycket) påvisades sperma, Analysen visar en blandning av DNA från minst två personer. Resultaten talar extremt starkt för att del av DNA:t kommer från Davidsson ( Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting. Resultaten talar starkt för att del av DNA:t kommer från Holmqvist (Grad+ 3), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.

Allt hittades i en och samma trosa. Det kan också vara så att rester från en av männen sipprade ut dagen efter, då hon kanske haft sex med SD. Men nog verkar damen promiskuös. Men det får man väl vara - hon var singel och hon tog tydligen inte hem karlarna när barnen var hemma. Visar ju omsorg om barnen.

Hade hon varit man hade nog ingen reagerat på om det funnits mer än en partner. Tycker nog att vi ska vara lika generösa mot kvinnorna.
Citera
2020-02-27, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Jösses det Är värre än jag trodde, LW var ju ... gränslös helt utan moral. Undrar om JH kommer fortsätta besöka hennes cacher och skriva gulligt.
Och hon ska ha varit Pastor!!
Jaja men hon förtjänade inte att bli mördad för det.

Fler motiv har då funnits om någon av herrarna fått reda på hur det låg till.
Antar att deras alibi är noga kontrollerade.

Många med maniska perioder som är bipolära kan uppvisa tecken på mytomani.
Citera
2020-02-27, 19:01
Medlem
Citat:

Jag hade missat förhöret med dottern. Kära nån Läste Es*ters berättelse nu. Inte okey nånstans! Så gör man bara inte! En karl i soffan och en i sängen. Nej, inte om man har barn hemma eller som kan besöka när som helst. Nu känner jag mig som en moralpredikare - men var tusan var hennes omdöme?
Citera
2020-02-27, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det hävdar ju mina källor och det vore bra om det kunde beläggas. Är jävligt trött på misstroendet i den här tråden ska jag erkänna. Idag vet vi ju också att BO hade flera parallella förhållanden, något som flertalet här idogt försökt att tysta ner.

Det jag har hittat är information om att UW anmält LW genom en orosanmälan angående se gemensamma barnens mående. Enligt en av Lenas väninnor nådde den socialförvaltningen 2015.
Citera
2020-02-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Väldigt insiktsfullt och väl formulerat inlägg. All heder åt dig/er. Och jag håller med om sista punkten också.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Varför ska det vara jobbigt för mig? Nu åker alla kort upp på bordet och vi ser mer konkret vad som egentligen hänt före, under och efter mordet.

Det finns 2st i denna tråd jag PM:at, allt är inte som det ser ut...

Att SD använde en härskarteknik mot LW och ett sätt jag inte accepterar lägger jag mindre vikt vid. LW verkar inte ha varit så lätt att vara till lags (med det menar jag inte att det ursäktar våld, beteenden eller mord).

Däremot läste jag konversationen mellan SD och HD om dottern T dom var riktigt skrämmande. Hur kan en förälder ens tänka i dom banorna??? Där lyser det igenom att han inte är frisk och dessutom i den graden att det borde bli en djupare undersökning.

Fetningen: SD säger sig veta saker han inte kan veta utan att ha varit i hennes konto.
Att tidpunkter misstas kan man enkelt bortförklara, men inte vem och vad.

Instämmer med @strof.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in