Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Det ska JG inte skämmas för på något sätt. Han har lurat hela sin omgivning i många år. Så JG är i gott sällskap. Att HD och SD umgicks fram till sista häktningen i aug 19 kan jag tycka är förvånande. Hur kommer det säg att INGEN tror att han är skyldig. Det är som om samtliga sopar det under mattan och inte ens ifrågasätter detta. Men att HD fullt ut umgås med SD kan ju bero på att hon är medskyldig till detta. Och de måste helt enkelt hålla ihop - båda har hållhakar på den andre.
De som i Fup uttalat sig om att Stefan är psykopatisk, manipulativ och direkt farlig, tror iallafall knappast att han är oskyldig. I övrigt är det alltid svårare för närstående att ta in och acceptera möjligheten. Men Hannas syster exempelvis överväger i alla fall möjligheten att S har flera ansikten, utifall han visar sig vara gärningsman.
Tror det är som du säger att S inte uppvisat den mörka sidan, utan istället framstår som mr nice, när han inte hotas, eller blir ifrågasatt. Ingen konflikt, inget avslöjande av hans bakomliggande natur.
Jag tror H förstår att han är mördaren, uttalat eller inte. Hon ställer ju frågan på sin spets i en diskussion med Sillen. Ngt i stil med: så han Gjorde det verkligen? med syftning till Stefan. Farbror blå konfronterar henne med den frågeställningen i ngt av de tre sista förhören med henne. Hon kanske till och med läckt sina hemliga drömmar om Ls eventuella framtida död med Stefan, vissa indikationer från ht 2017 tyder på detta i deras digitala kontakt.
H hatade och avskydde L, kanske känner hon viss tacksamhet mot S, att han tog itu med problemet som hindrar deras kommande återförening? Jag har läst material på tre olika ställen i Fup om att hon kände sig både trakasserad av, och skrämd av Lenas gränslöshet. Bland annat menar hon att Lenas drama tendenser att skapa problem och konflikt, kan vara anledningen till att hon försvunnit frivilligt 14-15 maj, i syfte att förstöra och skapa problem inför USA- resan. Om det är sant, att hon var av den åsikten, eller att hon fabulerar även där vet jag dock inte.