2020-03-01, 15:17
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snejider
Vad gjorde HD under mordnatten?
Precis dagen efter skriver hon till Sillen:

11:53 15 Maj-> Hanna Davidsson
Blä.... Lena har "försvunnit'' Ingen
vet var hon är Skulle ha firat
yngste sonen i morse men hon
kom aldrig. Både äldsta sonen och
fd maken har kontaktat S.
Citera
2020-03-01, 15:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag kan inte finna att så har gjorts och det var kanske det jag fann märkligt. Sen kollade jag på bilder från alla inblandade och det fnns ju ett gäng hundar, hästar, kaniner och papegoja. Om djurhåret tillhör den mer vilda delen så borde det finnas fler på platsen tänker jag. Jag reagerade hur som på att detta djurhår fanns i LWs hand.

Försökte hon ge en ledtråd till vem mördaren
var när hon förstod vad som var på väg att
hända?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-01 kl. 15:19.
Citera
2020-03-01, 15:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Är det juridisk kompetens bakom detta skitsnacket, eller vad säger du EFTF?

Personer som SD är sällan mönsterfångar, på grund av sitt sociala handikapp.

De har svårt att de inte styr sitt liv längre. Så enkelt är det. I övrigt är det dynga du skriver som vanligt.
Bättre betyg än det kan jag inte få av ett ödlehuvud , tack.

Du trampar fel i din analys om honom eftersom du bortser från att hans sociala handikapp hette LW.
Därmed sällar du dig till den enfaldiga skaran som inbillar sig förstå det hemska mordet genom att trixa bort LW ur ekvationen.
Citera
2020-03-01, 15:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Visst gjorde han det. Han ville göra LW upprörd, ju värre historia desto bättre. Åtminstone får vi hoppas det.

Men du är inte helt säker?

När det gäller den här sexsekten i Örebro så får man nog fan utgå från att det man inte ens trodde var möjligt är sant.

Tänk på BO,s trorsor, sperma från tre män i samma trosa, måste ju varit kul att komma som siste man i den geggan.
Citera
2020-03-01, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det ska JG inte skämmas för på något sätt. Han har lurat hela sin omgivning i många år. Så JG är i gott sällskap. Att HD och SD umgicks fram till sista häktningen i aug 19 kan jag tycka är förvånande. Hur kommer det säg att INGEN tror att han är skyldig. Det är som om samtliga sopar det under mattan och inte ens ifrågasätter detta. Men att HD fullt ut umgås med SD kan ju bero på att hon är medskyldig till detta. Och de måste helt enkelt hålla ihop - båda har hållhakar på den andre.

De som i Fup uttalat sig om att Stefan är psykopatisk, manipulativ och direkt farlig, tror iallafall knappast att han är oskyldig. I övrigt är det alltid svårare för närstående att ta in och acceptera möjligheten. Men Hannas syster exempelvis överväger i alla fall möjligheten att S har flera ansikten, utifall han visar sig vara gärningsman.

Tror det är som du säger att S inte uppvisat den mörka sidan, utan istället framstår som mr nice, när han inte hotas, eller blir ifrågasatt. Ingen konflikt, inget avslöjande av hans bakomliggande natur.

Jag tror H förstår att han är mördaren, uttalat eller inte. Hon ställer ju frågan på sin spets i en diskussion med Sillen. Ngt i stil med: så han Gjorde det verkligen? med syftning till Stefan. Farbror blå konfronterar henne med den frågeställningen i ngt av de tre sista förhören med henne. Hon kanske till och med läckt sina hemliga drömmar om Ls eventuella framtida död med Stefan, vissa indikationer från ht 2017 tyder på detta i deras digitala kontakt.

H hatade och avskydde L, kanske känner hon viss tacksamhet mot S, att han tog itu med problemet som hindrar deras kommande återförening? Jag har läst material på tre olika ställen i Fup om att hon kände sig både trakasserad av, och skrämd av Lenas gränslöshet. Bland annat menar hon att Lenas drama tendenser att skapa problem och konflikt, kan vara anledningen till att hon försvunnit frivilligt 14-15 maj, i syfte att förstöra och skapa problem inför USA- resan. Om det är sant, att hon var av den åsikten, eller att hon fabulerar även där vet jag dock inte.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-03-01 kl. 15:24.
Citera
2020-03-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
De som i Fup uttalat sig om att Stefan är psykopatisk, manipulativ och direkt farlig, tror iallafall knappast att han är oskyldig. I övrigt är det alltid svårare för närstående att ta in och acceptera möjligheten. Men Hannas syster exempelvis överväger i alla fall möjligheten att S har flera ansikten, utifall han visar sig vara gärningsman.

Tror det är som du säger att S inte uppvisat den mörka sidan, utan istället framstår som mr nice, när han inte hotas, eller blir ifrågasatt. Ingen konflikt, inget avslöjande av hans bakomliggande natur.

Jag tror H förstår att han är mördaren, uttalat eller inte. Hon ställer ju frågan på sin spets i en diskussion med Sillen. Ngt i stil med: så han Gjorde det verkligen? med syftning till Stefan. Farbror blå konfronterar henne med den frågeställningen i ngt av de tre sista förhören med henne. Hon kanske till och med läckt sina hemliga drömmar om Ls eventuella framtida död med Stefan, vissa indikationer från ht 2017 tyder på detta i deras digitala kontakt.

H hatade och avskydde L, kanske känner hon viss tacksamhet mot S, att han tog itu med problemet som hindrar deras kommande återförening? Jag har läst material på tre olika ställen i Fup om att hon kände sig både trakasserad av, och skrämd av Lenas gränslöshet. Bland annat menar hon att Lenas drama tendenser att skapa problem och konflikt, kan vara anledningen till att hon försvunnit frivilligt 14-15 maj, i syfte att förstöra och skapa problem inför USA- resan. Om det är sant, att hon var av den åsikten, eller att hon fabulerar även där vet jag dock inte.

Jag begriper inte hur Lena kan vara så kär i SD, som hon påstår till många i sina chattar. Att hon själv är destruktiv, att han är som knark, att hon älskar honom etc. Varför är hon då med alla dessa män (se citat nedan). Det är ju inte en varje vecka, det verkar vara flera med tanke på vad man hittat i hennes trosor. Det stämmer inte. Men det verkar ju vara så. Ett sökande efter bekräftelse? Hon kan inte ha mått bra även om hon aldrig träffat SD. Men han spädde på det hela. Stackars Lena.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men du är inte helt säker?

När det gäller den här sexsekten i Örebro så får man nog fan utgå från att det man inte ens trodde var möjligt är sant.

Tänk på BO,s trorsor, sperma från tre män i samma trosa, måste ju varit kul att komma som siste man i den geggan.
Citera
2020-03-01, 15:32
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
En mycket trolig teori som förklarar valet av mobil, den kan jag köpa.

För mig hade det naturliga valet av mobil blivit en privat just för att kunna bli nådd om någon skulle vilja få tag på mig, minstingen var ju hemma men han kanske var van med att ringa till olika mobiler när han ville få tag på mamma.

Men som du skrev, utrymmesskäl kan ha fällt avgörande vid val av mobil.

Ja, jag tror att AW hade telefonnummer till alla LW:s mobiler. Han hade också kvickt förstått vilken telefon han först skulle ringa till om han sett vilken som saknades, gissar jag.

Utrymmesskäl med tanke på inspelning tror jag var ett av skälen till (det eventuella) mobilvalet, som jag tidigare skrivit.

Dessutom kan LW gissningsvis inför GM enkelt ha motiverat sitt mobilval med att hon innehade någon form av jourtjänst denna afton och därmed avdramatiserat medtagandet.

I och med dessa spekulationer hoppas jag att slumpen bleknat något då jag anser att den i sin natur är alltför nyckfull för att kunna infogas i någorlunda rimliga teser. Jag kan ha fel Reimer.
Citera
2020-03-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Försökte hon ge en ledtråd till vem mördaren
var när hon förstod vad som var på väg att
hända?

Ingen aning men tänker att det borde ha varit en rejäl tuss av hår om hon ville ge en ledtråd. Hon anade ju uppenbarligen inte att hennes liv skulle ta slut bakom det där planket en majnatt. Det första slaget golvade henne tror jag. Sen hade hon nog fullt upp med att skydda sitt huvud. Djurhåret finns hur som i hennes hand och jag tycker det är konstigt att man inte analyserat detta.
Citera
2020-03-01, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Flickorna hade kaniner.
De var ju även hundvakt åt JG's terrier Bella till och från.
Sen höll ju iaf ena flickan på med hästar.

Precis och det är bara i den snävare cirkeln. Borde ju inte vara omöjligt att artbestämma djuret och sen jobba vidare därifrån. Men förmodligen är det ett hår från en helt vanlig jycke som pissat i buskarna bakom planket. Tycker bara att det borde ha funnits fler djurhår på eller omkring kroppen då.
Citera
2020-03-01, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name

Jag har frågat förut och jag frågar igen: NÄR brann pannan?
JG kallas in på förhör en gång för att höras om ett brandlarm 14-16 maj.
Han vet ingenting om brandlarmet.
Var det då pannan skulle ha brunnit?

Jag hittar det inte i FUP men i tråden ( EGT?) har det förekommit uppgifter om att det var efter att HD flyttat ut och minst två veckor före mordet.
Citera
2020-03-01, 15:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, jag tror att AW hade telefonnummer till alla LW:s mobiler. Han hade också kvickt förstått vilken telefon han först skulle ringa till om han sett vilken som saknades, gissar jag.

Utrymmesskäl med tanke på inspelning tror jag var ett av skälen till (det eventuella) mobilvalet, som jag tidigare skrivit.

Dessutom kan LW gissningsvis inför GM enkelt ha motiverat sitt mobilval med att hon innehade någon form av jourtjänst denna afton och därmed avdramatiserat medtagandet.

I och med dessa spekulationer hoppas jag att slumpen bleknat något då jag anser att den i sin natur är alltför nyckfull för att kunna infogas i någorlunda rimliga teser. Jag kan ha fel Reimer.

Vi lär ju aldrig få facit, MGM kommer inte att erkänna något även om han blir fälld, det är jag helt säker på.

Dina teorier är fullt rimliga i alla avseenden så jag köper dem men med den lilla reservationen att det verkade som om BO ville mäkla fred med MGM och inte starta något nytt krig eller fortsätta med de meningslösa småslagen i deras eviga krig, tror du att hon tänkte konfrontera honom med något djävligt otrevligt?

Olivkvisten var enligt min mening den där hjärtfomade kakan och hjärtat som skickades till MGM.
Citera
2020-03-01, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Nej, eftersom han tvingade både LW och JG G att använda telegram.
När man raderat meddelanden går de inte att återskapa.

Aha! Tack för förtydligandet.
Så inga av meddelande fr Telegram har återskapats på någons telefon?
hade missat den delen... men varför var de i så fall inte konsekventa med
telegram? Vi har ju fått läsa massa konversationer dem emellan.. varför sköttes
inte även dessa genom telegram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in