2020-02-27, 18:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Jösses det Är värre än jag trodde, LW var ju ... gränslös helt utan moral. Undrar om JH kommer fortsätta besöka hennes cacher och skriva gulligt.
Och hon ska ha varit Pastor!!
Jaja men hon förtjänade inte att bli mördad för det.

Fler motiv har då funnits om någon av herrarna fått reda på hur det låg till.
Antar att deras alibi är noga kontrollerade.

Så nu trillade poletten ner.
Håller med om att det inte borde kosta döden och att
någon annan kan ha fått spader när den upptäckt att den inte var
ensam om hennes gunst.

De här gubbarna har utnyttjat hennes "sjukdom".

Riktigt dåligt, Pruttqvist!
Senast redigerad av PeterNoster 2020-02-27 kl. 18:42.
Citera
2020-02-27, 18:06
Medlem
notknapparens avatar
En konversation nedan mellan SD och JG.
Tar med en längre del för att visa hur samspelet dom emellan ser ut.

Här kan man se att JG pratar på, uppenbarligen dåligt samvete för att han inte lyssnat på L*ena och inte agerat när hon berättat för honom att SD varit "dum". Han skäms och han pladdrar på.

Lägg märke till SDs stackato-svar. Han lyssnar, men kommer inte in med några tröstande ord, utan konstaterar "Nu .. och nu kan du inte få veta.. Jerry hajar till lite...

Men här visar J*erry också att det är inte bara L*ena han inte frågar om hur det låg till, utan även SD.

Varför frågar inte JG?

Och på slutet den skuldmedvetna och skuldtyngde JG känner sig nästan som att han är medskyldig.

Vad svarar SD? Läs hans underliga svar!

Och precis när det börjar hetta till, avbryter SD torrt att han måste göra färdigt något...

Aktbilaga 154, sid 22
19 oktober -18:

Citera
2020-02-27, 18:06
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det var lite mer än man hade tänkt sig.
Men som du säger så behöver det inte varit från samma dag.
Och att hon har sex med SD mellan andra partners verkar det som har skett tidigare, vilket hon sagt på något ställe att hon skäms för.

Hon är singel, och hon har rätt att ha sitt sexliv hur hon vill, även om vi tycker att det är ganska många. Det man kan fundera på är hur JH såg på det? Förmodligen inte så kul.

Det finns många människor som dämpar sin ångest med sex. Det kan bli som vilket missbruk som helst.

Frågan är om det sett ut så här tidigare i livet också eller om det är något som ökar och sker på grund av hennes illabefinnande?

Jag önskar att hennes föräldrar inte närvarar vid rättegången när detta tas upp
Enligt vittnen (bl a guddottern tror jag) har det eskalerat på senare år. Hon var absolut inte denna typ av människa då hon var gift. Hon led av ett ständigt stidande bekräftelsebehov och tummade i ökande takt på de moraliska principer hon tidigare haft, t ex när hon hade olika relationer med upptagna män.
Citera
2020-02-27, 18:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Enligt vittnen (bl a guddottern tror jag) har det eskalerat på senare år. Hon var absolut inte denna typ av människa då hon var gift. Hon led av ett ständigt stidande bekräftelsebehov och tummade i ökande takt på de moraliska principer hon tidigare haft, t ex när hon hade olika relationer med upptagna män.

Ja, det är ingen som bryr sig om hur många Lena legat med. Men att det är med upptagna män gör att man blir upprörd. Det tänker iaf inte jag hymla och sticka under stol med.
Citera
2020-02-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Enligt händelserapporten aktbilaga huvudprotokoll sid 224 om jag kollat rätt, så finns det fem st händelserapporter från LWs adress under de senaste tio åren. Försvinnandet är inte medräknat. Rapporterna är oläsliga men kanske kan den som har originalet tala om vad dessa händelserapporter handlar om?

"... I slutet av dokumentet redovisas fem st händelserapporter som rapporterats från Byalagsgatan 4A dom senaste 10 åren..."
Skadegörelse 2014-07-07 03:28
Bråk 2016-04-20 17:06
Fylleri 2008-12-22 23:23
Misshandel 2017-01-10 00:23
Kontroll av person/fordon 2016-11-08 00:43

Alla händelser behöver inte ha inträffat på den aktuella adressen, utan kan ha hänt ute på gatan.
Citera
2020-02-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Men hörde han att det låstes eller att hon låste upp ?
Tyckte det stod på nåt ställe att det inte behövdes kod för att låsa , utan att det pipljuden kom när man tryckte in koden för att öppna ( utifrån )
Han hörde att hon låste. Han försökte, i förhöret, vissla en liten melodi för att visa vad som hörs när man låser. Sen gick hon och borstade tänderna, han hörde eltandborsten.
Citera
2020-02-27, 18:15
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det var lite mer än man hade tänkt sig.
Men som du säger så behöver det inte varit från samma dag.
Och att hon har sex med SD mellan andra partners verkar det som har skett tidigare, vilket hon sagt på något ställe att hon skäms för.

Hon är singel, och hon har rätt att ha sitt sexliv hur hon vill, även om vi tycker att det är ganska många. Det man kan fundera på är hur JH såg på det? Förmodligen inte så kul.

Det finns många människor som dämpar sin ångest med sex. Det kan bli som vilket missbruk som helst.

Frågan är om det sett ut så här tidigare i livet också eller om det är något som ökar och sker på grund av hennes illabefinnande?

Jag önskar att hennes föräldrar inte närvarar vid rättegången när detta tas upp

Nu har ju absolut ingen professionell kunskap alls så detta är bara anektdotiskt, men iaf en av de fd väninnor jag hade som led av bipolaritet blev under maniska perioder mer risktagande gentemot män. Milt sagt. Och då handlade det även om multipla relationer på gång samtidigt. Och en kaosartad livssituation påfallande lik LWs med åtminstone en av männen med klara sociopatdrag tyvärr. Där ledde det till att hon under några år förlorade vårdnaden om barnen, jobbiga rättstvister, samt ett antal märkliga förlovningar och (sken?)äktenskap med olika män på mycket kort tid. Så ifall vittnesmålen tyder rätt att LW var bipolär så känns både röran i hemmet och rörigt med karlar inte oväntat tyvärr ifall hon inte hade aktivt stöd och rätt medicinering. Vi väninnor vid sidan av upplevde att sjukdomens grymhet var att den sjuka hade självinsikt när hon var låg och kunde då söka hjälp samt medicinera. Då hon var manisk trodde hon sig vara frisk och ej i behov av medicin, då var hon oövervinnerlig och kunde lätt fixa alla mörka moln i vardagen även om det innebar i andras ögon idiotpåhitt och stora risker (som innebar att t ex förlora barnen hon var rädd om egentligen). Vi har i tråden inga bevis för exakt vad LW led av men hon själv var inne på att alla tre var psykiskt sjuka och behövde hjälp, att hon hade tappat kontroll och tidigare rättspatos. Även nära anhöriga vittnar i FUP om detta och iaf en minns jag (brodern?) är inne på konkret bipolaritet.

Instämmer om föräldrarna. Förfärligt synd om barnen också men starkt av N*ah att vara på plats (förstod det som så).
Citera
2020-02-27, 18:15
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, det är ingen som bryr sig om hur många Lena legat med. Men att det är med upptagna män gör att man blir upprörd. Det tänker iaf inte jag hymla och sticka under stol med.
Jag har förresten sett liknande tidigare... att frikyrkotjejer växer upp som väldigt moraliska och rigida. De gifter sig unga med en fin kille från kyrkan och skaffar barn.

Efter några år skiljer de sig sedan och då är det som att vissa spärrar lossnar och de börjar dejta hejvilt (med killar utanför kyrkan).

I ingen av de fall jag tänker på har jag dock uppfattat det som att de varit så promiskuösa som LW. Men det kan väl vara en fortsättning på tanken om att "nu är jag banne mig fri, nu får jag göra som jag vill, etc"
Citera
2020-02-27, 18:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I en undersökt besudling (på bakstycket) påvisades sperma, Analysen visar en blandning av DNA från minst två personer. Resultaten talar extremt starkt för att del av DNA:t kommer från Davidsson ( Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting. Resultaten talar starkt för att del av DNA:t kommer från Holmqvist (Grad+ 3), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.

Allt hittades i en och samma trosa. Det kan också vara så att rester från en av männen sipprade ut dagen efter, då hon kanske haft sex med SD. Men nog verkar damen promiskuös. Men det får man väl vara - hon var singel och hon tog tydligen inte hem karlarna när barnen var hemma. Visar ju omsorg om barnen.

Hmm, bara där fick ju Backman fram en kandidat till alternativ för sin klient, ganska säker på att det kommer mera från Backman,s sida.

Angående omsorg om barnen, dottern ansåg ju att "lilla mamma" var promiskuös, tror du att hon gissade eller var det den verklighet barnen levde i?
Citera
2020-02-27, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...

Jag ska inte dyka ner i ämnet som sådant, men det känns som att hon blev en olycklig kvinna.
Kanske hade hon flera karlar för att påverka SD - för att försöka väcka honom och få honom att SE henne och att hon är åtråvärd i andras ögon. Desperat i sin olycka slog hon knut på sig själv för att få honom att lämna HD. Hon gick nog aldrig vidare eller fick övertaget - hon försökte sig nog bara på en ny taktik.

Att hon ville berätta om deras relation för HD var knappast av omtänksamma skäl. Det var för att splitta på dom. Slå stora kilar.

Klandrar henne inte på så vis.. Kärleken kan vara underbar, men den kan också vara fruktansvärt smärtsam.
Men visst fan finns det gränser.......

OBS Sätt inte igång någon moralpredikan om att det är fel med otrohet osv, tack. Det är vi säkert mer eller mindre eniga om.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-02-27 kl. 18:24.
Citera
2020-02-27, 18:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ämnet i mitt inlägg här blir SD:s synnerligen kalla och elaka och hastigt förändrade känslotillstånd som han gång på gång visar upp. Exemplen nedan är från Aktbilaga 164, del 17:

LW uttrycker kärlek och hur underbart det kändes med hans närhet när de haft sex, och det enda SD svarar är ett kort:

"Skönt att tömma.."

SD visar upp någon slags svartsjuka genom vilja veta saker om henne och Cajjo. Är ytterst elak på sidorna 14-15. Sen mer svartsjuka på sid 24.

På dessa sidor och framåt så uppvisar SD viss svartsjuka då LW är iväg på resa med andra. Det är tydligt att det sker en förändring i nyans i hans sätt att uttrycka sig pga. detta. Han blir mer kärleksfull och ber om nakenbilder på LW. "Vill, "härligt", "Ja är svullen redan nu innan" osv och mitt i blandat med "Berätta mer om hur du och M skildes åt idag. Ton, ord och tankar".

Vidare dagen efter det föregående:

SD: "Vill hålla om dig. Så du inte går sönder mer"

Följt av beskrivning av hans snopp som luktar jäst och att han pruttar jättemycket, vidare:

SD: "Har ej ändrat uppfattning om dig och M. Det BLIR ni. Finns inget alternativ till det."

Och:

SD: "Det kanske blir du å. Jag efter M"

Lite längre ner:

LW: "Du borde bra (vara) räddare om mig"

SD: "Är rädd om dig"

LW: "Jag sa räddare"

SD: "Kan nog inte"

Och sen rulltrappar det snabbt och SD blir arg, kall och hård och vill inte prata mer..

Han är SÅ skev denna Stefan.. Tycker verkligen synd om hur Lena hade det. Dessutom är ju han själv roten till allt detta eftersom han vägra välja mellan HD och LW. Han vill ha allt. Båda vill han kunna utnyttja på bästa sätt, endast för sin egen skull. En mycket sjuk och skrämmande individ skulle jag säga.

Ja, man kan bli sinnessjuk för mindre.

Jag läste någon liknande konversation, där han först säger något om HD och att han älskar henn mer än LW, andra stunden säger att han börjar svälla. Nästa mening är som en pisksnärt något elakt.

Han pendlar blixtsnabbt mellan snäll-elak.

Ett recept på tortyr.
Citera
2020-02-27, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Skadegörelse 2014-07-07 03:28
Bråk 2016-04-20 17:06
Fylleri 2008-12-22 23:23
Misshandel 2017-01-10 00:23
Kontroll av person/fordon 2016-11-08 00:43

Alla händelser behöver inte ha inträffat på den aktuella adressen, utan kan ha hänt ute på gatan.

Tackar! Då var det som jag fått information om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in