2020-02-27, 11:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Ja det är en konspiration av roks och tredje statsmakten helt klart.
När han åkte till usa hade Lena inte hittats än.
Inte heller när man ringde USA och stoppade dem hade ju LW hittats, så frågan är ju då varför man ringde.
Citera
2020-02-27, 11:57
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Inte heller när man ringde USA och stoppade dem hade ju LW hittats, så frågan är ju då varför man ringde.

För att få sälja lösnummer såklart
Citera
2020-02-27, 11:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Tidigare har jag resonerat så att flytten av H in till Lenas kvarter ingick i en större konspiration/plot tsm med skilsmässan, och den nya flingen med Sillen, som H menar var ok med Stefan.

Att de tillsammans och i samförstånd planerade mordet på Lena under en längre tid. De diskuterar ju redan nov 17 Hannas hatobjekt Lena och hennes eventuella vilja att se henne död. Enligt korrespondens mellan H och S. Men då säger Hanna att L får fortsätta leva till S.

Jag har tolkat deras konversation om Lena som död som att de har diskuterat det förut.
Citera
2020-02-27, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA Live:

Tyvärr blir rapporteringen ganska tunn.
Verkar som att det mesta går åt till att svara på frågor. Önskar att de två reportrarna kunde dela upp det lite mer. Antagligen kan Stefan Hazianastasiou mer än den andra reportern Christina Eriksson om fallet, men frågor tycker jag man kan svara på i mån av tid. Det blir alltför lite rapport från rättegången.

"Lena hade bland annat besök av en annan man i sin bostad när 45-åringen ska ha smygit och fotat henne genom fönstret. Lena berättar i förhöret att 45-åringen tagit 11 bilder genom fönstret, och två till tre filmklipp. Han ska sedan ha skickat dem till henne tillsammans med hotfulla meddelanden.

Det är ett långt förhör hos polisen som åklagaren läser upp. Förhöret görs när Lena anmäler 45-åringen för olaga hot i november 2016.

”När han blir arg och hotat så blir han ett monster”. Så berättar Lena om 45-åringen i polisförhöret 2016.

Nu läser åklagaren upp förhör som gjorts med Lena Wesström 2016 när hon anmälde honom för ofredande.

Det är olustigt att se bilderna på hur han står i trädgården, en mörk figur i snön som har full koll på allt hon gör.

45-åringen skriver till Lena att han besöker hennes hus sex gånger samma dag. Han berättar också vad han ser när han tittar in genom hennes fönster.

Åklagaren visar bild från när 45-åringen står i hennes trädgård.

Samtalet till polisen är slut. Det var nästan en timme långt. Polisen avslutar med att säga ”hans beteende är inte okej”.

Heja Åsa: Ja, han har en svart långärmad tröja och jeans på sig. Det hade han igår också. Han verkar lite mer avslappnad idag jämfört med igår.

Det är ett väldigt långt samtal till polisen som vi får lyssna till men det säger mycket om deras relation och hur destruktivt det varit. Åklagaren kommer också senare att kalla en expert på det här området.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-ak...-hjarstamordet
Håller med Dig att det besvaras för mycket frågor.

Hann Du se inlägget om "här finns FUP med hänvisning till FB", inlägget försvann ganska omg.
Jag blev lite förvånad att det slank igenom deras kontroll.
Citera
2020-02-27, 12:04
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Joh*an Sahlé*s förhör. Ber så hemskt mycket om ursäkt!! Det körde ihop sig i min hänvisning.

Aktbilaga 150. Sid 546 och framåt.
Jag kom inte så långt i läsandet. Jag reagerade på förhörsdatumet:

Förhörsdatum Förhör påbörjat Förhör avslutat 2018-06-04

Det måste väl vara felskrivet?
Citera
2020-02-27, 12:05
Medlem
Det kanske har avhandlats i tråden eller fupen men har inte tagit mig igenom allt än så jag måste fråga och ber om ursäkt för eventuell upprepning.

Var LW präst eller diakon? Tänkte på bilderna där det står dags för predikan och prästkrage på.
Citera
2020-02-27, 12:07
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Fasadbelysningen var lämpligt nog satt ur funktion JUST denna kritiska natt.
Ännu en liten miss i kalkyleringen av SD.

Efter mordet är han troligen uppe hela natten och undanröjer bevis.
Tvättar av sig (där kommer sedan hans lojala och effektiva städerska Golvbrunns-Hanna in i bilden) maskintvättar kläder, dock har blodspår på tröja och jeansshorts inte kunnat tvättas bort.
Handtvättar sina gympaskor, men har dock missat vissa blodspår (de under plösen) som enligt NFC verkar ”utspädda”, troligen pga av handtvätt, ej maskintvätt

Jag tror även att han återvände till mordplatsen för att säkerställa att han inte lämnat något bakom sig.
Spåren av åverkan på trädet och besudllng av vegetation kunde han inte göra mycket åt.
Så jag tror att det är en omklädd Stefan som återvänt och som observerats komma ned för slänten och av flera vittnen även setts gå längs motorvägen.

HELA NATTEN har gått åt till efterarbete.
Så nej jag tror inte att han sovit en blund därav ej nedrullat i fönstret.
Han var alltför adrenalinstinn pga av det aggressiva våldet och alla aktiviteter därefter.
Sedan klockan 05.23 loggar han in på Lenas mail.

(Spekulation)
Funderar på om ifall att han passade på att stå under spridaren ett antal minuter i mörkret för att få bort mycket utav blodet ,därav att blodet var utspätt på skorna utav vattnet ifrån vattenspridaren? Och eftersom plösen låg neråt mot själva fot-delen så blev det blodet kvar genom att plösen blev som ett tak för det blod som satt på plösens ovansida (ovansidan låg ju ner mot skon,ni vet hur jag menar) ?
Senast redigerad av landbandy 2020-02-27 kl. 12:10.
Citera
2020-02-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
LW hade aldrig godkänt det!
Lenas mamma Gun säger i förhör att Lena inte hade uppskattat Ulfs nya relation med barnens gudmor Hanna W.
Citera
2020-02-27, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

Det står förhörsdatum 2018-06-04. Förhör påbörjat kl 13.25. Förhör avslutat 15.17. Vad är fel där?
Citera
2020-02-27, 12:10
Medlem
notknapparens avatar
Förhör med S*llen 4/6-18:

Aktbil 150, sid 547
Fredagen, v20; 1/6 handlar det om:

"På kvällen åkte Hanna och Jonas till Enköping. De pratade länge på kvällen. På lördagen åkte
de till Ängsö utanför Västerås där några geo-cashare träffades. Mats Larsson var en av
arrangörerna. Jimmy Holmkvist var även där och som Jonas har uppfattat det så har Lena och
Jimmy tät kontakt. Jonas har hört att de är tillsammans.
Jonas vet inget mer om detta. Mats
och Lena har haft en på och av relation under lång tid.
"

Så det verkar som att L*ena hade ett förhållande med J*immy, iaf enligt ryktet.

Det kan ju ha komplicerat det hela, särskilt som L*ena säger sig ha börjat återfått kontrollen igen. Och när L*ena hade M.g.l på besök stalkar SD henne.

I förhör säger han att det är deras sätt att hälsa på varandra

Konstigare svar får man leta efter!
Det är lika konstigt som @Medinsyns förklaring till att SD flörtade med en tjej på dykarklubben. Att de lekte syster och bror. Brrr...
Citera
2020-02-27, 12:12
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

Varför, det är ju 3 veckor efter mordet

Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
Det kanske har avhandlats i tråden eller fupen men har inte tagit mig igenom allt än så jag måste fråga och ber om ursäkt för eventuell upprepning.

Var LW präst eller diakon? Tänkte på bilderna där det står dags för predikan och prästkrage på.

Pastor, det var en frikyrka...
Citera
2020-02-27, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
HD menade nog försvinna från SD:s liv. Men han insåg nog att så länge Lena levde så skulle han inte kunna låta bli henne. Han både hatade och lustade efter henne. Det har vi ju sett i deras chattar.

Ja, Lenas ex-make Ulf säger i förhör att han upplevde att Lena och Stefan var ömsesidigt besatta av varandra. Han menade att Han uppfattade att Lena var triumferande över att de fortsatte ha ett förhållande bakom fruns rygg, mot hennes vilja.

I ett annat förhör förstår han inte vad som hänt med Lena. Tidigare hade hon ett tydligt rättspatos, men nu hade hon ett förhållande med en gift man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in