Citat:
Ursprungligen postat av
Akrobaten0808
Handskar hjälper bara skydda mot kontaktsmitta om dom används 100% korrekt annars har dom exakt motsatt effekt. Du tror du är skyddad och far och pillar överallt pga av den psykologiska effekten. Bevisat och välkänt fenomen. Handskarna ska användas korrekt. Räcker med att du tar av dig handskarna på fel sätt så har du spridning enligt kontaktsmitta. Jag har alltid handskar ute i allmänheten på vinterhalvåret. Att se idioter på restauranger stå med skyddshandskar på och varva att slå i kassan och gå till att hantera mat/ livsmedel med samma skyddshandskar på är vidrigt och sjukt provocerande. Hjärndött (obs skiljer på handlar och skyddshandskar)
Du menar att man "far runt och pillar" på allt bara för att man har ett par handskar på sig?
Nej, det köper jag inte.
Däremot är det svårt att åka kollektivt utan att tvingas beröra olika ytor med händerna åtminstone ett par gånger per resa.
Och jag pratar om vanliga handskar, klädesplagg. Inte skyddshandskar, medicinska handskar, engångshandskar, etc. Det är något du själv tolkat in.
Att man tar på och av handskarna utan att beröra grepp- och fingerytor på dem är en självklarhet. Man håller handsken i lästen och för i handen, alternativt har handsken i fickan och för i handen. När man skall ta av handskarna gör man det utan att röra deras beröringsytor. Skall jag behöva förklara detta? Är det inte allmänt vedertaget?
Och man har inte hanskarna på sig när man tar i sitt eget dörrhandtag, för den delen.
Och man tvättar händerna när man kommer hem, eller till jobbet.
Men du hävdar fortfarande att det är bätte att åka kollektivt utan handskar än med?