2020-02-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Det som har minskat smittan i kina är att ge patient C-vitamin doser. Jag har sett bilder på stora lastbilar köra ut Cvitamin till sjukhusen. Något det inte nämns här i västerländsk media och det har sina anledningar..

Kör redan en hög dos c vitamin har kört i två år nu och har inte varit förkyld om det är pga av det eller bara tur det vet ja inte men har fått för mig att det är bra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Det får tiden utvisa. Jag får återkomma till denna tråd om en månad eller två och se om halva Sveriges befolkning blivit smittad och en sextondel av dem är döda.

Detta kommer inte att gå snabbt, men det kommer att gå betydligt snabbare än i Kina idag på grund av att man låter viruset härja fritt och att det inte finns några sjukvårdsresurser. Men när folk ser hur det sprider sig så blir man mer försiktig och många kommer att isolera sig i sina hem, därmed bromsas spridningen så klart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Det är bara löjligt att prata om ”smittspårning” när man inte ens har koll på 800 000 papperslösa som dräller omkring i samhället och orsakar oreda.

Smittspårning har fungerat utmärkt som metod för exempelvis alla de mässlings- och TBC-fall som upptäckts i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tegnell kanske lider av demens? Det visar sig ofta genom att de bara återupprepar gamla sanningar. Han kanske pratar om SARS version 1?

Tegnell ljuger. Syns ju på
Ögonen. Kolla hur han kollar uppåt och läser sina tankar sen öppnar munen och säger något som mer bara ska lugna reporten. Det är nog riktigt illa då när man börjar förstå att han är bara där för att köpa sig tid...
Citera
2020-02-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Tja se min länk. Spola bakåt för nu är det typ slut.

Såhär gick konversationen:
Reporter: så man slänger efter varje gång?
Expert: ja ... blabla
Reporter: så den här sjuka kvinnan i jönköping, hur många kontakter har hon per dag?
Då svarar experten att ungefär tiotal uppsättningar går åt.
Åh herregud, en tjingtjong som hade det ofattbart dåliga omdömet att resa från Wuhan till Sverige efter smittoutbrottet har redan konsumerat ca 500 uppsättningar skyddskläder och kostat svensk sjukvård miljontals kronor. Samt har mage att ställa krav på att hennes identitet ska skyddas från oss, samtidigt som hon fört med sig den dödligaste smittan på 100 år från sin fladdermussörplande familj hit. Skicka hem henne med nästa vändande Air China! Är ju ändå riskfritt att flyga enligt Tegnell och co.
Citera
2020-02-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
De visade sig ej bära på viruset!

https://nxt.blt.se/karlskrona/beskedet-inget-corona-virus-i-blekinge/

Nej det här är nya fall som kom idag, de hade varit i Italien. Imorgon ser vi resultatet.

https://nxt.blt.se/karlskrona/tre-personer-i-blekinge-testas-just-nu-for-coronavirus/
Citera
2020-02-26, 22:26
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Sa Tegnell på riktigt ett par hundra smittade utanför Kina? Sa han det idag? Om nuläget?
Yes det är jag säker på. Minns att jag reagerade direkt när han sa det.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alizzed
Kör redan en hög dos c vitamin har kört i två år nu och har inte varit förkyld om det är pga av det eller bara tur det vet ja inte men har fått för mig att det är bra

I den forskning jag just nu sitter och läser igenom som visar tydligt hur en hög dos av c-vitamin sänker smittan så ja det är inte tur utan du har använt din hjärna korrekt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Nej det här är nya fall som kom idag, de hade varit i Italien. Imorgon ser vi resultatet.

https://nxt.blt.se/karlskrona/tre-personer-i-blekinge-testas-just-nu-for-coronavirus/
Det hade jag missat. Tack för länken!
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallskorsten
Ja, herregud. Det du citerade påminde väl mest om Baghdad Bob. Ingen vettig människa går på att SVERIGE skulle hantera detta bra.
Jag brukar fnysa åt teorin att debatterna i Sverige påverkas av betaltroll som sprider dynga men jag börjar omvärdera den slutsatsen sakta men säkert, ingen kan vara så blockerad att denne på riktigt tror på svamlet om vår ”goda beredskap” på riktigt.
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Eller hur. Folk sitter ju och spottar, nyser och snorar rakt ut i tunnelbanan. I rusningstrafik står man som packade sillar mot varandra. Är Tegnell på riktigt?

Det är någonting som inte stämmer med alla dessa resenärer som kommer tillbaka smittade. Har alla har oralsex med lokalbefolkningen eller vad är det frågan om? Om nu viruset inte ska smitta luftburet och dessutom är allmänt trögsmittat om man säger så verkar det ändå vara märkvärdigt många som återvänder smittade.

Jag tror vi kan avskriva att längre kontakt krävs för smitta likt TBC. Detta frångår all data vi har för närvarande. Antar att folkhälsomyndigheten inte vill skapa panik, dock finns ju information som frångår vad Tegnell säger öppet för alla några musklick bort.
Citera
2020-02-26, 22:27
Medlem
farbror Svens avatar
Läget i Italien:

Smittade: 400
Avlidna: 12 (samtliga äldre)
Friskförklarade: 3
Inlagda på sjukhus: 128, varav 36 på intensiven
Hemkarantän: 221

En smittad mamma födde idag ett osmittat barn.

"Il numero dei deceduti resta fermo a 12, le guarigioni 3 Coronavirus: oltre 400 contagiati in Italia Le persone ricoverate con sintomi sono 128, quelle in terapia intensiva 36 e quelle in isolamento domiciliare 221. In Campania due casi sospetti. Primo contagio in Puglia. A Piacenza una mamma positiva al coronavirus ha dato alla luce un bimbo non infetto."

http://www.rainews.it/dl/rainews/articoli/coronavirus-decessi-contagi-89d5763b-1777-4091-ab10-dcc7af2b04d4.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in