Citat:
Ursprungligen postat av
Kriminalen-nu
Tyvärr har jag problem att ge exakta hänvisningar, men detta med storstädning har framgått av förhören med HD och hennes föräldrar.
Som jag förstått det så inträffade en mindre brand i källaren, just vid pelletspannan. Ocab (stavas Okab i FUP av någon anledning) hade varit där och sanerat eftersom döttrarna tydligen använt en brandsläckare och det blev lite sotigt och kletigt. Det inträffade såvitt jag minns ett par veckor innan mordet.
Det hade därför varit rörigt i hela huset pga sanering och husrannsakan. Och att tömma pannan och sota skorstenen är egentligen inget konstigt efter en brand. Tror SDs svärfar nämnde att SD har behörighet att sota själv, men att han denna gång inte ville visa upp sig utomhus pga vad som hänt, så han skickade upp svärfar på taket.
Övriga som var med och städade vill jag minnas var HDs mamma och syster plus ett par till.
Tack för att du redde ut lite här.
Jag börjar nog blanda ihop korten nu, men tyckte jag att någon skrev att det hade varit röklarm i SDs hus några dagar efter mordet? Var det från FUP?
Men var branden före mordet, då är det en annan sak.
Och det är förstås inte så konstig i den här situationen att man behöver röja upp efter husrannsakan och bränder.
Men jag minns någon i tråden som hade information om att SD hade haft någon firma där och storstädade. Kanske det ha varit Ocabs bil som man tog miste på?
Kanske står något om sanering på bilen?