Citat:
Ursprungligen postat av
Zache
Jahapp, jag minns något om snack i tråden om att upprinnelsen till ofredande-/misshandelshärvan i bilen var att han vägrat återlämna hennes nyckel. Har för mig att det snacket till slut avfärdades som en trådsanning. Skit samma. Själv tror jag inte att hennes låsbyte är så dramatiskt ändå. En typisk "pryl", helt enkelt. Lite tech-guldkant på tillvaron. Det passar på något sätt in i hela gängets verklighetsflykt och den lätt hysteriska, barnsliga fixeringen vid hur de framstår på sociala medier/webbplatser eller i burkletandets "event"-sammanhang.
(det fetade)
Tja, dramatiskt eller inte, så var låsfrågan stor i tråden. Redan mycket kort tid efter mordet hade kodlåset kommit upp till diskussion.
Och ja: Det var bl a kontot
Sh. Holmes som var aktivt i tjatet om låset. Det kan man se "spår" av här i citatrutan i detta mycket tidiga inlägg efter mordet:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Vore trevligt om kontot
Sh.Holmes kunde lägga ifrån sig fiolen en stund och komma åter in i tråden, särskilt nu när Ar*ons upplevelser av hur mamma Lena låste -eller kanske
inte låste ytterdörren blivit tillgängliga via förhören.
Men jag vidhåller uppfattningen om att det skulle ha varit en nyckel som SD hade och inte ville lämna åter som påståds vara orsaken till låsbytet hos Lena.
Ang din avslutande del: Kan bara hålla med.
En fråga föds hos mig: Fanns det inga på riktigt vuxna och stabila i "paret" Davidsson-Wesströms närhet som kunde fått dem till att lämna varandra för gott innan det kom till att sluta på det här viset?