2020-02-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Jag är jättechill. "Frispelningen" av Vibe berodde ju på att han inte trodde att domaren hade blåst och bara skulle spela tillbaka bollen till Vaiho, du kan lyssna på vad han sa själv i intervjuer i halvtid. Han var inte glad på domaren där och då. Kapningen var väl kanske klumpig, minns inte den situationen till 100 procent.

Jag tycker snarare han är underskattad om något. Han överglänste Jonas Olsson säsongen de utgjorde mittbackspar. Var även bra 2016 när han väl fick chansen.

ok, såg väldigt skumt ut dock, ja det var en rätt klumpig tackling och skulle såklart ha blivit straff om domaren hade sett det. Kristoffer Karlsson gjorde dock det enda rätta(till skillnad mot Ekberg, som gissar vilt, och gissar fel), ser man inte situationen så skall man inte blåsa, inga jävla gissningslekar, sedan var jag såklart fruktansvärt förbannad där och då.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-02-25 kl. 17:17.
Citera
2020-02-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Givet att Dovin följer utvecklingsmallen så är han garanterat 2:a målvakt i Bajen nästa år, som 18 åring. Han får dra på sig seniorfotbolls erfarenhet i Frej i år.
Det vore kul om några egna produkter kunde slå sig in i A laget om några år
Citera
2020-02-26, 18:20
Medlem
Jack lahne till örebro!!!!!!!
Citera
2020-02-26, 19:49
Avslutad
Östersund skulle ju släppa en rolig nyhet ikväll. Är det detta?

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/ofks-vd-bekraftar--klubben-backar-40-miljoner-katastrofresultat/

"Östersund backade 40 miljoner kronor under 2019.
Det bekräftar klubbens vd Lennart Ivarsson.
- Läget kan se illa ut, men det är bättre än ifjol höst, säger han till ÖP."

Snacka om en "glaset är halvfullt typ"

"
Citera
2020-02-27, 00:11
Medlem
Hur kommer det sig att Norling tror att han är väldigt intelligent?
Citera
2020-02-27, 06:39
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Har ni någon ung spelare i ert favoritlag som ni tror kan så igenom i år?

I ÖSK hoppas jag extremt mycket på Dennis Collander (blir 18 i maj) som tyvärr fick hela fjolårssäsongen sabbad pga skador. Men är nu tillbaka för fulla muggar och har imponerat i träning och under de inledande matcherna denna säsong. Var klart bäst i cupmatchen mot Oskarhamn. Löper hur mycket som helst och känns som klippt och skuren för en roll på Axels nya tremannamittfält.

Holm hade ju, som eagle säger, varit det givna valet. Nu får man se vad dels sker med honom efter skadan, inte så att jag tror att han tappar all potential via den men hur truppbygget ser ut framåt sommaren.
Han hade verkligen en bra chans att ta en startplats nu under försäsongen men den chansen försvann ju.
I övrigt? Nja, ingen som verkligen kommer slå igenom ordentligt vad man kan se. Ungdomar finns men för långt ifrån/för unga för det än.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast jag har bara trott på guldchans 2012 och 2013 tidigare. 2012 blev jag tillrättavisad när jag skrev det här på forumet. 2013 var ju en helt oväntad miserabel säsong med tanke på att vi fick behålla många från 2012 samtidigt som vi fick in en på den tiden het El-Kabir. Sedan har jag såklart hoppats på kanonsäsonger med guldchans efter det, men jag har inte haft denna känsla på många år.

Fördelen med årets säsong är att vi inte kommer behöva slå några topplag då det endast kommer finnas ett lag i toppen.

Ja, som sagt. Det där gällde inte dig.
2013 var väl egentligen ännu en sådan där Häcken-säsong, tippade att slåss men det sket sig. 2012 var mest "undantaget som bekräftar regeln".

Dessutom när det där nu börjar sätta sig att ni alltid tippas vara högst upp men sedan ändå landar som typ femma så sätter det ju sig.

Detta blir ju typ första säsongen på ett tag där jag har svårt att se Häcken utmana om europa.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Östersund skulle ju släppa en rolig nyhet ikväll. Är det detta?

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/ofks-vd-bekraftar--klubben-backar-40-miljoner-katastrofresultat/

"Östersund backade 40 miljoner kronor under 2019.
Det bekräftar klubbens vd Lennart Ivarsson.
- Läget kan se illa ut, men det är bättre än ifjol höst, säger han till ÖP."

Snacka om en "glaset är halvfullt typ"

"

Det är illa när -40mille är bättre än innan. Skicka upp Brage idag då så det blir en vettig serie under hela 2020!
Citera
2020-02-27, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Holm hade ju, som eagle säger, varit det givna valet. Nu får man se vad dels sker med honom efter skadan, inte så att jag tror att han tappar all potential via den men hur truppbygget ser ut framåt sommaren.
Han hade verkligen en bra chans att ta en startplats nu under försäsongen men den chansen försvann ju.
I övrigt? Nja, ingen som verkligen kommer slå igenom ordentligt vad man kan se. Ungdomar finns men för långt ifrån/för unga för det än.

Ja, som sagt. Det där gällde inte dig.
2013 var väl egentligen ännu en sådan där Häcken-säsong, tippade att slåss men det sket sig. 2012 var mest "undantaget som bekräftar regeln".

Dessutom när det där nu börjar sätta sig att ni alltid tippas vara högst upp men sedan ändå landar som typ femma så sätter det ju sig.

Detta blir ju typ första säsongen på ett tag där jag har svårt att se Häcken utmana om europa.

Jag kan hålla med dig om det fetade. Att nå europaspel lär inte ses som en utmaning i år. Det blir ett komfortabelt guld.
Citera
2020-02-27, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Johanneshov-laget! Väldigt mycket DIF
Man vill och har ju byggt ihop det mer eller mindre. Tror de som bor vid Gullmars gärna vill tillhöra innerstan.

Vi har vunnit otaligt många fler SM-guld i området än bajen... Så visst har området en djurgårdsprägel.
Citera
2020-02-27, 11:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Vi har vunnit otaligt många fler SM-guld i området än bajen... Så visst har området en djurgårdsprägel.
Fotbollsmässigt då? Är ni Solna eller Johanneshov? (sarkasm med glimten i ögat förekommer.)
Senast redigerad av Fred Friendly 2020-02-27 kl. 11:46.
Citera
2020-02-27, 11:39
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Emil Holm var ju det givna svaret... innan han blev skadad. Kommer iofs tillbaka så han kan vara med i sommar och under hösten så inget är ju kört än, han kan ju bli startspelare då om han visar framfötterna. Löpstark, snabb, en riktigt bra och modig huvudspelare(bäst i laget?), respektlös inställning, han såg bra ut innan skadan, fina och vältajmade inspel när han kom runt på kanten.

Mer osäker på de andra, dvs Wikström, Adil och Noah, dom har potential, men jag tror inte dom kommer göra en Alhassan Yusuf i år, den förstnämnde är ju fortfarande i rehab, men man vet ju aldrig.

Efter dom som kommer få speltid(Holm, Adil och Noah, eventuellt Wikström) finns ju sedan de yngre, det är väl framförallt Tolinsson och Vilhemsson just nu iaf, men dom är 16 år och för långt ifrån startelvan än så länge.

Så jävla tråkigt med skador på lovande spelare (aldrig skador är tråkiga) så klart. Men tror vår Arvid Brorsson har haft två svåra knäskador och Collander missade hela förra säsongen. Skulle inte alls förvåna om Vilhelmsson får skarp speltid för er redan denna säsong. Vad är status på Wikström förresten? Redo för spel snart?
Citera
2020-02-27, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Så jävla tråkigt med skador på lovande spelare (aldrig skador är tråkiga) så klart. Men tror vår Arvid Brorsson har haft två svåra knäskador och Collander missade hela förra säsongen. Skulle inte alls förvåna om Vilhelmsson får skarp speltid för er redan denna säsong. Vad är status på Wikström förresten? Redo för spel snart?

Ja verkligen. Förra säsongens enskilt värsta ögonblick för mig var Pakas skada. Då svor man.

Vi får se men jag tror nog Tolinsson och Vilhemsson får hålla till i u19. Men det finns gott om tid, har för mig att båda blir 17 sent på året.

Han ligger senare i sin rehab än Paka som, "touch wood", borde vara tillbaka till AS premiären, även om vi kanske väljer att ta det lugnt med honom. Där har vi en fin förstärkning, en av AS bästa 10or enligt mig.
Citera
2020-02-27, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fotbollsmässigt då? Är ni Solna eller Johanneshov? (sarkasm med glimten i ögat förekommer.)

Hela Stockholm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in