Citat:
Ursprungligen postat av
Otto Flick
Har ni någon ung spelare i ert favoritlag som ni tror kan så igenom i år?
I ÖSK hoppas jag extremt mycket på Dennis Collander (blir 18 i maj) som tyvärr fick hela fjolårssäsongen sabbad pga skador. Men är nu tillbaka för fulla muggar och har imponerat i träning och under de inledande matcherna denna säsong. Var klart bäst i cupmatchen mot Oskarhamn. Löper hur mycket som helst och känns som klippt och skuren för en roll på Axels nya tremannamittfält.
Holm hade ju, som eagle säger, varit det givna valet. Nu får man se vad dels sker med honom efter skadan, inte så att jag tror att han tappar all potential via den men hur truppbygget ser ut framåt sommaren.
Han hade verkligen en bra chans att ta en startplats nu under försäsongen men den chansen försvann ju.
I övrigt? Nja, ingen som verkligen kommer slå igenom ordentligt vad man kan se. Ungdomar finns men för långt ifrån/för unga för det än.
Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Fast jag har bara trott på guldchans 2012 och 2013 tidigare. 2012 blev jag tillrättavisad när jag skrev det här på forumet. 2013 var ju en helt oväntad miserabel säsong med tanke på att vi fick behålla många från 2012 samtidigt som vi fick in en på den tiden het El-Kabir. Sedan har jag såklart hoppats på kanonsäsonger med guldchans efter det, men jag har inte haft denna känsla på många år.
Fördelen med årets säsong är att vi inte kommer behöva slå några topplag då det endast kommer finnas ett lag i toppen.

Ja, som sagt. Det där gällde inte dig.
2013 var väl egentligen ännu en sådan där Häcken-säsong, tippade att slåss men det sket sig. 2012 var mest "undantaget som bekräftar regeln".
Dessutom när det där nu börjar sätta sig att ni alltid tippas vara högst upp men sedan ändå landar som typ femma så sätter det ju sig.
Detta blir ju typ första säsongen på ett tag där jag har svårt att se Häcken utmana om europa.
Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Östersund skulle ju släppa en rolig nyhet ikväll. Är det detta?
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/ofks-vd-bekraftar--klubben-backar-40-miljoner-katastrofresultat/
"Östersund backade 40 miljoner kronor under 2019.
Det bekräftar klubbens vd Lennart Ivarsson.
- Läget kan se illa ut, men det är bättre än ifjol höst, säger han till ÖP."
Snacka om en "glaset är halvfullt typ"
"
Det är illa när -40mille är bättre än innan. Skicka upp Brage idag då så det blir en vettig serie under hela 2020!