2020-05-17, 19:12
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Fyra 2018. Vilket lag följer du? Laget med ”Våga vägra Nya Söderstadion”-tröjor när det begav sig? Eller är jag helt fel på det?
Klart minnet sviker när man dricker för mycket samt inte håller helhjärtat på laget.
Nåväl, topp fem får väl ändå ses som topplagen då de många gånger varit och nosat på europa.
Med det sagt så är det gulligt att två toppplaceringar får definierar ett topplag i killens värld, det finns två andra lag som hör avgångsrop om så inte fallet förblir varje år.
https://imgur.com/a/LkmLf9A
Citera
2020-05-17, 19:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Varifrån kommer alla hjärndöda funderingar om vilka som tar guld i år? Det var flera månader sedan jag avslöjade att Häcken kryper hem det i år. Trodde faktiskt den diskussionen var avklarad, mer intressant att spekulera kring vilka som kommer tvåa.

https://www.flashscore.se/fotboll/sverige/allsvenskan/tabellstallning/

Ja, du är inte ensam om att tro det.
Citera
2020-05-17, 19:49
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Klart minnet sviker när man dricker för mycket samt inte håller helhjärtat på laget.
Nåväl, topp fem får väl ändå ses som topplagen då de många gånger varit och nosat på europa.
Med det sagt så är det gulligt att två toppplaceringar får definierar ett topplag i killens värld, det finns två andra lag som hör avgångsrop om så inte fallet förblir varje år.
https://imgur.com/a/LkmLf9A

Är det därför diffen har lägre siffror än Bajen, för att fansen bryr sig för mycket? Alltid får man då lära sig något nytt här inne
Citera
2020-05-17, 20:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Är det därför diffen har lägre siffror än Bajen, för att fansen bryr sig för mycket? Alltid får man då lära sig något nytt här inne
Att du alltid ska hetsa. Att dif har genuina fans som bryr sig vet ju alla. De bryr sig faktiskt jävligt mycket. Så mycket att de anammar motståndarnas historiebeskrivning. Visst, vi ska tuppa oss på nätet men det ovan är fan patos. Sagt med största respekt till alla Djurgårdare.
Citera
2020-05-17, 20:37
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Att du alltid ska hetsa. Att dif har genuina fans som bryr sig vet ju alla. De bryr sig faktiskt jävligt mycket. Så mycket att de anammar motståndarnas historiebeskrivning. Visst, vi ska tuppa oss på nätet men det ovan är fan patos. Sagt med största respekt till alla Djurgårdare.

Du har rätt. Det är våldsonanin sen Zlatans intåg i klubben som gör att jag tänker oklart. Shame on me!
Citera
2020-05-17, 20:38
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Du har rätt. Det är våldsonanin sen Zlatans intåg i klubben som gör att jag tänker oklart. Shame on me!
TREVLIGA BAJEN!
Citera
2020-05-17, 21:44
Medlem
Apropå Bajen är Zlatanstatyn tillbaka utanför Elendearena i Malmö?
Citera
2020-05-17, 22:18
Medlem
girigfans avatar
Citat:
med siffror antar jag att du avser publiksiffra, finns uppenbarligen fler hammarbyare då alla inflyttade bönder i regel tycker om södermalm och leksand.
bajaren bryr sig så mycket att han inte ens visste att föregående år var bajens första topp tre placering sedan väldigt väldigt länge.
Citera
2020-05-17, 22:34
Medlem
Hirvis avatar
Glömde prenumerera på tråden så har missat att det fortfarande diskuteras fotboll. (Har fullt upp med att läsa i porr och musik-forumen)

Nivån är alltid lika hög och fin.

Men ja, bajen är väl ett topplag. Rent logiskt är ni kanske inte det. (En top 3 placering senaste 10 åren?) men istället för att spela dum kan jag väl erkänna att absolut, det är som kuk-skämtet.
"Den luktar som en stor".

Bajen luktar som en storklubb även om ni inte bevisat det än. Och vafan, tyvärr så lär stanken bli verklighet. Man kan bara hoppas att ni blir bajen igen, att Jeppe tar lite dumma beslut, att Zlatan kommer in och kladdar för mycket, att Leksand får ett framgångsrikt fotbollslag. Ja ni fattar.

Allsvenskan känns så jävla främmande just nu. Jag minns knappt hur det var. Har vaga minnen av att vi mirakulöst vann guld fast vi inte borde och helt plötsligt gick hela världen in i en kollektiv kris för att vi skulle få njuta av det så länge som möjligt.

Är det inte lite skumt att Bosse först gör en helt orimligt lukrativ affär med Kina? för att sen.. oj.. Kina ger världen ett virus PRECIS efter vi floppat sönder i cupen och spelat usel fotboll och saknar mittbackar. Så att Erik Berg kan bli klar med sitt hus och ha lite tid för fotboll också.
Citera
2020-05-17, 22:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Apropå Bajen är Zlatanstatyn tillbaka utanför Elendearena i Malmö?

Nej. Den ska placeras på en annan plats i Malmö enligt politikerna. Det har kommit ett förslag om Spillepengen.
Citera
2020-05-18, 06:51
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
med siffror antar jag att du avser publiksiffra, finns uppenbarligen fler hammarbyare då alla inflyttade bönder i regel tycker om södermalm och leksand.
bajaren bryr sig så mycket att han inte ens visste att föregående år var bajens första topp tre placering sedan väldigt väldigt länge.

Alldeles oavsett bakgrund på supportrarna slår det ju hål på ursprungstesen att bajare inte bryr sig om laget. Eller om det nu inte var tvärtom du menade, dvs stanna hemma=omtanke.
Citera
2020-05-18, 06:54
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Glömde prenumerera på tråden så har missat att det fortfarande diskuteras fotboll. (Har fullt upp med att läsa i porr och musik-forumen)

Nivån är alltid lika hög och fin.

Men ja, bajen är väl ett topplag. Rent logiskt är ni kanske inte det. (En top 3 placering senaste 10 åren?) men istället för att spela dum kan jag väl erkänna att absolut, det är som kuk-skämtet.
"Den luktar som en stor".

Bajen luktar som en storklubb även om ni inte bevisat det än. Och vafan, tyvärr så lär stanken bli verklighet. Man kan bara hoppas att ni blir bajen igen, att Jeppe tar lite dumma beslut, att Zlatan kommer in och kladdar för mycket, att Leksand får ett framgångsrikt fotbollslag. Ja ni fattar.

Allsvenskan känns så jävla främmande just nu. Jag minns knappt hur det var. Har vaga minnen av att vi mirakulöst vann guld fast vi inte borde och helt plötsligt gick hela världen in i en kollektiv kris för att vi skulle få njuta av det så länge som möjligt.

Är det inte lite skumt att Bosse först gör en helt orimligt lukrativ affär med Kina? för att sen.. oj.. Kina ger världen ett virus PRECIS efter vi floppat sönder i cupen och spelat usel fotboll och saknar mittbackar. Så att Erik Berg kan bli klar med sitt hus och ha lite tid för fotboll också.

Ja det känns ju lite typiskt att ett lag som inte budgeterar för publik plötsligt får en jättefördel när detta lär förbjudas till 2021 är över. Lite typiskt diffen att gynnas av tidernas största världsliga kris och att människor går och dör stup i kvarten.

Gud gav er möjlighet att njuta av guldet lite extra men dessvärre kom en viss delägare som fick er att teama ihop med er främsta guldrival ifjol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in