2020-02-26, 14:31
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Tack för det. Jag fattar inte hur jag missade det där.

Detta ökar betydligt LLs trovärdighet i mina ögon när det kommer till SwebbTV-inslaget. Under ed beskriver han alltså Skandiamannens närvaro vid brottsplatsen på ett sätt som gör att han inte kan tas för mördaren. Detta repeterar han sedan i samtal med Expressen 2018 och senast nu. Han säger samma sak hela tiden och ändrar sig inte.

Då är det väl helt enkelt så att SE jobbar över, går ut på Sveavägen klockan 23.23, cirka 90 sekunder efter att skotten fallit, tar sig fram till mordplatsen och börjar vimsa runt i periferin, springer efter poliserna och är sedan allmänt chockad över att ha varit så nära ett mord som kommer att få storpolitiska implikationer och därefter tar sig tillbaka till jobbet 23.40, för att ringa sin fru och därefter börja putsa på det intryck han vill göra i offentligheten...

Och Lisbeth pekade ut Christer Pettersson under ed.
Glöm inte att Leif L i förhör 1986 inte alls vara lika säker på om SE befunnit sig på platsen.

http://www.itdemokrati.nu/page36j.html
Citera
2020-02-26, 14:33
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
I handväskan (bögslungan) hade SE revolvern

Den får omöjligt plats där

Om jag ska tvinga mig säga nåt om SE som mördare, vilket jag inte tror på,och den dör väskan.

Jag har sett festbilder på SE där han inte bär glasögon. Jag tror att ha i så fall kan ha varit utan glasögon pga kylan. Sen uppe på David Bagares gata tar han upp glasögonen ur handlovsväskan.
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-02-26 kl. 14:38.
Citera
2020-02-26, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Tack för det. Jag fattar inte hur jag missade det där.

Detta ökar betydligt LLs trovärdighet i mina ögon när det kommer till SwebbTV-inslaget. Under ed beskriver han alltså Skandiamannens närvaro vid brottsplatsen på ett sätt som gör att han inte kan tas för mördaren. Detta repeterar han sedan i samtal med Expressen 2018 och senast nu. Han säger samma sak hela tiden och ändrar sig inte.

Då är det väl helt enkelt så att SE jobbar över, går ut på Sveavägen klockan 23.23, cirka 90 sekunder efter att skotten fallit, tar sig fram till mordplatsen och börjar vimsa runt i periferin, springer efter poliserna och är sedan allmänt chockad över att ha varit så nära ett mord som kommer att få storpolitiska implikationer och därefter tar sig tillbaka till jobbet 23.40, för att ringa sin fru och därefter börja putsa på det intryck han vill göra i offentligheten...

Det där var ingen passning till dig utan till dom som enligt dig hävdat att LL inte hade sagt nåt om SE i förhör.
Nu var det ju väldigt specifika uppgifter i swebb-tv intervjun, att han såg SE med keps, lång rock och väska springa in på Tunnelgatan. Det man kanske skulle kunna invända är att LL kanske sett tv-inslaget där SE springer och sen så att säga gjort det till sin egen minnesbild, att han alltså är väldigt lätt påverkbar. Samtidigt verkar inte LL vara nån drömsk typ som befinner sig bland molnen. Han har drivit eget företag under många år, verkar jordnära och svävar inte på svaren.
Senast redigerad av cherryfive 2020-02-26 kl. 14:45.
Citera
2020-02-26, 14:40
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jo det får den det har utredarna provat och konstaterat

Hur vet du det?

Hur stor är väskan?
Citera
2020-02-26, 14:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
HO säger blå jacka

Blå täckjacka, troligtvis trekvartslång, gubbmodell, inte modern, det är väl vad HO säger?
Citera
2020-02-26, 14:47
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Blå täckjacka, troligtvis trekvartslång, gubbmodell, inte modern, det är väl vad HO säger?

Och rutig keps. Det tycker jag passar dåligt ihop med kläderna SE har på sig på polisens foton
Citera
2020-02-26, 14:48
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Jo det får den det har utredarna provat och konstaterat

Svårt att konstatera detta utan att ha tillgång till mordvapnet, men hänvisa gärna till en källa.

Citat:
Hur vet du det?

Hur stor är väskan?

SE hävdade själv i förhör att väskan är 15 x 22 cm. Om han sen talar sanning vet jag inte. Han kan ju ha fler än en, av varierande storlekar.

Vittnet Yvonne N uppskattade storleken på väskan tillhörande mannen på David Bagares gata till att vara ca 15 x 20 cm.
Citera
2020-02-26, 14:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Svårt att konstatera detta utan att ha tillgång till mordvapnet, men hänvisa gärna till en källa.

SE hävdade själv i förhör att väskan är 15 x 22 cm. Om han sen talar sanning vet jag inte. Han kan ju ha fler än en, av varierande storlekar.

Vittnet Yvonne N uppskattade storleken på väskan tillhörande mannen på David Bagares gata till att vara ca 15 x 20 cm.

En S&W 357 Magnum är 30cm lång
Citera
2020-02-26, 14:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Och rutig keps. Det tycker jag passar dåligt ihop med kläderna SE har på sig på polisens foton

Han måste väl inte ha haft samma kläder på mordplatsen som när han fotograferades?
Citera
2020-02-26, 14:53
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han måste väl inte ha haft samma kläder på mordplatsen som när han fotograferades?

Nej, men det är ju meningen att han ska ha samma kläder på sig. Så då ljuger han om sina kläder
Citera
2020-02-26, 14:56
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Så du menar att sossarna inte var intresserade av att lösa mordet eftersom det inte låg någon internationell konspiration bakom? Kan ju vara så...och isf symptomatiskt med att det var en alkis från Sollentuna som höll i puffran (nej jag trodde aldrig på CP). En stor besvikelse i deras ögon.
Det som förvånar mig mest så här efter alla år är sossarnas tjat om det traumat som Sverige lever i. Bara ett sätt att hålla fast vid det förgångna...svunna tider etc.

Sossarnas samhällsbygge inklusive löntagarfonderna har ju monterats ner efter Palmes död så man får också kolla på hur samhället har förändrats och vilka som tjänat på det.
Försämringarna började ju redan efter valet 1982.

Det man ska komma ihog med sossarna är att många höger sossar inom Socialdemokraterna ville få bort Palme då han var väldigt dominerande.
Höger och vänsterskalan existerar endast inom partierna.

Mona Sahlin som är antifacklig sosse tillhör högerfalangen inom det Socialdemokratiska partiet och Olof Palme stod i vägen för såna som henne.

November revolutionen med avregleringen av Riksbanken då beslutet att avreglera den svenska kreditmarknaden.
Jag är säker på att Palme var emot avregleringen men han insåg nog att han hade så många emot sig inom det egna partiet.

Inte så långt efter Olof Palme var död så tog det inte lång tid förns gamarna samlades då hette det plötsligt att staten inte ska driva företag och utförsäljning av statliga företag började likaså privatiserings ivern och pengarullningen till privata företag som la grunden till vårat moderna kaos samhälle som vi ser idag.

Den som verkligen höll i revolvern som mördade Palme får vi nog aldrig veta vem det var då hatet mot Palme var ganska så brett ute i samhället.

Det kan mycket väl vara en konspiration inom staten eller att någon anlitat en torped som utfört mordet och som fick hjälp av högt uppsatta inom polisen att komma undan vilket kan förklara varför polisutredningen gått så dåligt hela tiden.

Det är med ganska så stor säkerhet ett mord som har planerats av höger krafterna in ifrån den borgerliga statsapparaten.
Citera
2020-02-26, 14:57
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Enligt TP så hittades en patron i vapensamlarens fd villa av den nuvarande ägaren.

Om nu vapensamlaren hade så otrolig koll på sina vapen, hur kunde en patron bli kvar? Undangömd??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in