Citat:
Ursprungligen postat av
JSelwyn
Så du menar att sossarna inte var intresserade av att lösa mordet eftersom det inte låg någon internationell konspiration bakom? Kan ju vara så...och isf symptomatiskt med att det var en alkis från Sollentuna som höll i puffran (nej jag trodde aldrig på CP). En stor besvikelse i deras ögon.
Det som förvånar mig mest så här efter alla år är sossarnas tjat om det traumat som Sverige lever i. Bara ett sätt att hålla fast vid det förgångna...svunna tider etc.
Sossarnas samhällsbygge inklusive löntagarfonderna har ju monterats ner efter Palmes död så man får också kolla på hur samhället har förändrats och vilka som tjänat på det.
Försämringarna började ju redan efter valet 1982.
Det man ska komma ihog med sossarna är att många höger sossar inom Socialdemokraterna ville få bort Palme då han var väldigt dominerande.
Höger och vänsterskalan existerar endast inom partierna.
Mona Sahlin som är antifacklig sosse tillhör högerfalangen inom det Socialdemokratiska partiet och Olof Palme stod i vägen för såna som henne.
November revolutionen med avregleringen av Riksbanken då beslutet att avreglera den svenska kreditmarknaden.
Jag är säker på att Palme var emot avregleringen men han insåg nog att han hade så många emot sig inom det egna partiet.
Inte så långt efter Olof Palme var död så tog det inte lång tid förns gamarna samlades då hette det plötsligt att staten inte ska driva företag och utförsäljning av statliga företag började likaså privatiserings ivern och pengarullningen till privata företag som la grunden till vårat moderna kaos samhälle som vi ser idag.
Den som verkligen höll i revolvern som mördade Palme får vi nog aldrig veta vem det var då hatet mot Palme var ganska så brett ute i samhället.
Det kan mycket väl vara en konspiration inom staten eller att någon anlitat en torped som utfört mordet och som fick hjälp av högt uppsatta inom polisen att komma undan vilket kan förklara varför polisutredningen gått så dåligt hela tiden.
Det är med ganska så stor säkerhet ett mord som har planerats av höger krafterna in ifrån den borgerliga statsapparaten.