2020-02-26, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Det räcker med att lyssna på GS i tingsrätten och läsa vad skandiamannen uttrycker så står det klart att skandiamannen var på plats när gruppen av poliser kommer för att ta upp jakten.

Såvitt jag förstått det, men jag kan ha fel, så har GS sagt att han INTE sett SE på platsen? Källhänvisa gärna till visande av motsatsen.
Citera
2020-02-26, 13:59
Medlem
p.norths avatar
... och media.
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Tror faktiskt Holmér var långt ifrån inkompetent. Det kanske kommer fram nu om KP löser mordet anledningar till varför Holmér kom med massa villospår..
Citera
2020-02-26, 14:02
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Leif L i tingsrätten.
Åkl: Sedan nämnde du apropå huvudbonader att det var en man med en keps på sig som sedan sprang in i gränden, tyckte jag att du sade?
Leif L: Ja, han hade då lång rock på sig och en handväska.

http://lennartremstam.blogspot.com/2015/07/tingsratten-palmemordet-vittne-leif.html

Tack för det. Jag fattar inte hur jag missade det där.

Detta ökar betydligt LLs trovärdighet i mina ögon när det kommer till SwebbTV-inslaget. Under ed beskriver han alltså Skandiamannens närvaro vid brottsplatsen på ett sätt som gör att han inte kan tas för mördaren. Detta repeterar han sedan i samtal med Expressen 2018 och senast nu. Han säger samma sak hela tiden och ändrar sig inte.

Då är det väl helt enkelt så att SE jobbar över, går ut på Sveavägen klockan 23.23, cirka 90 sekunder efter att skotten fallit, tar sig fram till mordplatsen och börjar vimsa runt i periferin, springer efter poliserna och är sedan allmänt chockad över att ha varit så nära ett mord som kommer att få storpolitiska implikationer och därefter tar sig tillbaka till jobbet 23.40, för att ringa sin fru och därefter börja putsa på det intryck han vill göra i offentligheten...
Citera
2020-02-26, 14:06
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Om SE hade på sig en blå jacka istället för rock. Vad säger då vittnena?
Citera
2020-02-26, 14:12
Medlem
Om jag ska gå vidare med vem som berättade för Gösta S vart gärningsmannen sprungit, uppger i alla fall Jan-Åke S att han gjorde det. Eller rättare sagt att han berättar för en polis. Att någon berättade detta för Gösta S säger han ju själv.
Citera
2020-02-26, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Om SE hade på sig en blå jacka istället för rock. Vad säger då vittnena?

Men det hade han väl inte? Om man får tro honom själv och vittnet Henry O hade han en mörkblå rock.
Citera
2020-02-26, 14:24
Medlem
Belavias avatar
SE var dessutom inte tillräckligt smart eller modig för att komma på något så fräck som att dyka upp som ett "vittne" efteråt. Det skulle han aldrig våga.

SE var en mätt och belåten medelålders man, en medelmåtta. En typisk skadiaman med andra ord. Säkert var han självupptagen och hade många dåliga sidor. Men var han en mördare? Nä, knappast.
Senast redigerad av Belavia 2020-02-26 kl. 14:26.
Citera
2020-02-26, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Leif verkar onekligen 100 % säker.. intressant det han säger med att lampan var släckt.
Det har vi aldrig läst i förhören passar kanske inte in i den ensamma gärningsmannen. Om nu Palme var skjuten så för att locka han till platsen använde man Stay Behind som lockbete. De visste att Palme inte yppade något om den organisationen och att det då skulle va bombsäkert att locka han dit. Tyvärr för konspiratörerna avslöjade Stay Behind 1991 och även P2/Gelli och brevet till Bush.
Om det nu var stay behind Palme skulle träffa eller deras gubbar arla gryning så kanske Palme trots allt skrivit ned det i siin dagbok "möte med Stay behind" som han hade i kassaskåpet? Det kan för att skydda dessa statshemligheter som Mårten åker hem till bostaden på västerlånggatan för o hämta.
Senast redigerad av aktapirenelskling 2020-02-26 kl. 14:31.
Citera
2020-02-26, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Tack för det. Jag fattar inte hur jag missade det där.

Detta ökar betydligt LLs trovärdighet i mina ögon när det kommer till SwebbTV-inslaget. Under ed beskriver han alltså Skandiamannens närvaro vid brottsplatsen på ett sätt som gör att han inte kan tas för mördaren. Detta repeterar han sedan i samtal med Expressen 2018 och senast nu. Han säger samma sak hela tiden och ändrar sig inte.

Då är det väl helt enkelt så att SE jobbar över, går ut på Sveavägen klockan 23.23, cirka 90 sekunder efter att skotten fallit, tar sig fram till mordplatsen och börjar vimsa runt i periferin, springer efter poliserna och är sedan allmänt chockad över att ha varit så nära ett mord som kommer att få storpolitiska implikationer och därefter tar sig tillbaka till jobbet 23.40, för att ringa sin fru och därefter börja putsa på det intryck han vill göra i offentligheten...
Hur lyckas han se Lars J bakom baracken om han går ut kl 23:23?
Citera
2020-02-26, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
SE var dessutom inte tillräckligt smart eller modig för att komma på något så fräck som att dyka upp som ett "vittne" efteråt. Det skulle han aldrig våga.

SE var en mätt och belåten medelålders man, en medelmåtta. En typisk skadiaman med andra ord. Säkert var han självupptagen och hade många dåliga sidor. Men var han en mördare? Nä, knappast.
Bortförklaringarna flödar verkligen här. Behöver man inte ha fakta med sig när man påstår någonting?
Citera
2020-02-26, 14:29
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollydayac
Men det hade han väl inte? Om man får tro honom själv och vittnet Henry O hade han en mörkblå rock.

HO säger blå jacka
Citera
2020-02-26, 14:29
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktapirenelskling
Det har vi aldrig läst i förhören passar kanske inte in i den ensamma gärningsmannen. Om nu Palme var skjuten så för att locka han till platsen använde man Stay Behind som lockbete. De visste att Palme inte yppade något om den organisationen och att det då skulle va bombsäkert att locka han dit. Tyvärr för konspiratörerna avslöjade Stay Behind 1991 och även P2/Gelli och brevet till Bush.

Glaudio?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in