Citat:
Ursprungligen postat av
cherryfive
Leif L i tingsrätten.
Åkl: Sedan nämnde du apropå huvudbonader att det var en man med en keps på sig som sedan sprang in i gränden, tyckte jag att du sade?
Leif L: Ja, han hade då lång rock på sig och en handväska.
http://lennartremstam.blogspot.com/2015/07/tingsratten-palmemordet-vittne-leif.html
Tack för det. Jag fattar inte hur jag missade det där.
Detta ökar betydligt LLs trovärdighet i mina ögon när det kommer till SwebbTV-inslaget. Under ed beskriver han alltså Skandiamannens närvaro vid brottsplatsen på ett sätt som gör att han inte kan tas för mördaren. Detta repeterar han sedan i samtal med Expressen 2018 och senast nu. Han säger samma sak hela tiden och ändrar sig inte.
Då är det väl helt enkelt så att SE jobbar över, går ut på Sveavägen klockan 23.23, cirka 90 sekunder efter att skotten fallit, tar sig fram till mordplatsen och börjar vimsa runt i periferin, springer efter poliserna och är sedan allmänt chockad över att ha varit så nära ett mord som kommer att få storpolitiska implikationer och därefter tar sig tillbaka till jobbet 23.40, för att ringa sin fru och därefter börja putsa på det intryck han vill göra i offentligheten...