2020-02-26, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Hihi, din fru är normal och det du saknar som Stefan har rör mytomani, manipulation och empatistörning. Så sluta nu uppvisa tecken på att avundas hans falskhet. Se det som så; En del kvinnor är trasiga och sårbara och därför lätta offer för mentalt våld.

Barnflickan tillhör samma kategori. Skulle Stefan Fossmo lägga an på mig, hade han varit chanslös, jag tar hellre en öl med dig, din fru och Reimer. Snackar lite krimdynga.
He he… du känner inte den käre Krmkr ser jag. Den senare fetningen - det går nog på ett ut kan jag tro.
----------

Fan, Paus igen i förhandlingarna. Likt reklampauser får man passa på att göra nödvändigheter under tiden. Ses!
Citera
Medlem
notknapparens avatar
NA, Live:
(läs nerifrån och upp)

"Nu blir det strax paus igen. Rättegången kommer sedan att fortsätta bakom stängda dörrar. Förhandlingen slutar klockan 16 idag.

Åklagaren fortsätter gå igenom skadorna benen. Enligt rättsläkaren kan det inte helt uteslutas att hans skador uppkommit vid ett annat tillfälle. Rättsläkaren ska vittna senare under rättegången.

för 8 minuter sedan
Enligt rättsläkaren ska skadan som 45-åringen hade på benet under förhöret, ha uppstått i linje med det datum då Lena mördades.

Enligt rättsläkaren ska skadan som 45-åringen hade på benet under förhöret, ha uppstått i linje med det datum då Lena mördades.

för 7 minuter sedan

Åklagaren visar nu bland annat den här bilden som tagits på 45-åringen vid tillfället då han påstår att han fått skadan. Enligt åklagaren syns inte skadan på bilden.

för 8 minuter sedan
45-åringen hävdar att han fått skadorna på benet vid ett tidigare tillfälle.

Skadan ska synas på den högra underbenets framsida. Här är en av de över 900 bilderna som 45-åringen knäppte strax innan han gick in på förhöret.

för 12 minuter sedan
Åklagaren pratar nu om en skada som 45-åringen hade på ena benet när han förhördes av polisen.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-blodspar-fran-lena-hittades-pa-hans-skor-folj-rattegangen-om-hjarstamordet-direkt-fran-tings salen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon hade inte mens längre. Jag antar du menar ett barn mellan LW och SD.

Ja en möjlighet ja.
Senast redigerad av viperstyle 2020-02-26 kl. 14:32.
Citera
2020-02-26, 14:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Håller verkligen med. Jag personligen har inte haft tid/hunnit grotta ned mig i FUPen utan försöker hänga med i det som skrivs här och jag kommer tyvärr inte ha så mkt tid ännu på ett tag, men vill iaf ha sagt att jag tror de flesta försöker förstå, få en än större helhetsbild, tror samtliga är överens om att det är "sjukare" än vad vi kunde föreställa oss -- t ex.
Däremot blir det också tydligare att se de nick som fortfarande koncentrerar sig på Lena, inte beblandar sig i övriga inlägg, diskussioner kring andra personer, utan bara fokuserar på Lena, hittar utdrag ur FUPen där Lena pickas på och ibland känner jag rena föraktet och hatet stänka från dessa inlägg. Det känns alltså som att det inte längre är "neutralt" (om det nu nånsin varit det), eller "bara för att förstå motivet" och det blir jag på riktigt väldigt ställd inför - förstår inte alls hur man kan ha det behovet. Ser att många väljer att inte svara på dessa inlägg då det inte finns vilja till nyansering.
Och när några är så fokuserade på Lenas brister och "delaktighet" så faller det sig naturligt att vi andra pratar om det andra vi ser, det tror jag iaf.

Känner dock stor sorg över barnen som kanske läser detta en dag, eller redan har kännedom. Det gäller även SDs barn förstås.

Ja det är inte så svårt att se att det finns agenda.
En form av avslöjande ”halv-outning”, pga av deras fokus och fixering på Lenas person och ”skuld”, och enorma antal inlägg, och postar märkligt nog bara i denna tråd.

Såklart det finns en personlig koppling. Jag tror att de känt Lena och känt sig ”drabbade” av henne och nu passar de på att ge igen. Annars kan jag inte se någon rimlig förklaring till detta remarkabla beteende.
Citera
2020-02-26, 14:31
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Något jag vill tillägga där är att HD förklarat blod i SDs hus, med att LW blödde vid sex och att de haft sex lite överallt i huset. Polisen säger att LW INTE blödde vid sex, vilket flera, inkl SD, vittnat om. Så var har hon fått det ifrån? Från Lena säger hon själv. Men varför skulle Lena säga en sådan sak om det inte stämmer?

Det är en sak att hon vill skydda SD genom att förmildra saker och ting. En helt annan sak om hon är säker på att han dödat LW och fortfarande skyddar honom. Det lär framtiden utvisa. Om det är så att något kommer upp där HD faktiskt är skyldig till ett grövre brott, då är det bara att sy in henne och fortsätta med en utvidgad förundersökning med henne i fokus.

Frågan är ju hur polisen kan veta att BO inte blödde ibland vid sex?

Var inte BO redan i klimakteriet?

Då blir ju slemhinnorna i lilla musen skörare har jag läst på internet.

Men som sagt, för att få sitt åtal att hålla hela vägen så måste Hiding offra lite småsaker, däribland MGK vilket jag tycker är förvånande, anstiftan, medhjälp eller vad fan som helst borde ha kunnat funka.
Citera
2020-02-26, 14:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Har också fastnat lite just runt att det inte fanns något mer att dölja.

HD erkänner även i förhör att hon levt med kännedom och acceptans för SD & LW parallelliv i flertalet år.

Från 146 HD;

F: Kan du berätta då?l
V: Ja..jag har vetat att dom har träffats.. dom har ju träffats öppet liksom så som kompisar.. menjag harju vetat att dom har träffats mycket mycket mera.. eh.. så.. men på nått sätt valt att acceptera.. ah det låterju jättekonstigt efteråt men jag har valt.. Jag valde att acceptera det.. eh.. gjordejag. Eh.. jag eh.. var inte tillräckligt stark.. eh därför att jag har varit sjuk.. eh.. under många år. Eh.. såjag har liksom.. det fanns nog ingen ork å jag vet inte om det fanns vilja eller drivkraft eller vare var menjag bara.. acceptera det..
F:När börjaru förstå det första gången då?
V:Eh.. säker...nej säkert sägerjag utan att veta, så kanjag inte säga.. eh.. skulle tro att..

V: Eh.. tänker du mer kärleksrelation eller relation? F: Ja undrar när du vet att den började.
V: Ja.. asså dom har ju haft en kompisrelation vet jag om.. de har dom ju haft sen.. ja menar.. vi har ju umgåtts.. ja men vi har ju umgåtts sen vi flyttade dit egentligen när vi fick barn för hon har ju.. hennes.. yngsta son är ju jämngammal med.. våran minsting.. eh.. så vi har ju liksom umgåtts så.. eh.. om man kallar det relation ja då var det tvåtusen.. nej inte sen vi flyttade dit.. sen 2006 då när vi fick Wilma å hon fick Aron.. eh.. så då.. äre ju har dom ju haft en relation sen dess.”

Och varför blandar SD in barn i dödshot mot LW, mer specifikt varför just det barnet?

SD i feb: ”Det kommer och vara en så plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer göra ont att se blodet på Aron”

En teori är att ett hot om att avslöja ett utomäktenskapligt barn, sant eller osant, droppen som får bägaren och rinna över för SD och anledning att han ej kan slita sig från deras relation. Något som skulle anses vara värre än bara en flerårig otrohetsaffär i mångas ögon?

Det har varit uppe om vätskeutbytet mellan SD/LW inneburit att SD kunnat varit pappa till någon av LW,s barn. Det skulle förklara en mycket. Som vanligt blev det ett jäkla liv i tråden från dom som reflexmässigt hycklar om sanningen..
Citera
2020-02-26, 14:40
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Men som sagt, för att få sitt åtal att hålla hela vägen så måste Hiding offra lite småsaker, däribland MGK vilket jag tycker är förvånande, anstiftan, medhjälp eller vad fan som helst borde ha kunnat funka.

Några här som varit eller är i klimakteriet kan säkert svara på huruvida det är vanligt med blödningar vid samlag då.
Visst att man kan blöda vid särskilt hårdhänt sex, särskilt bakifrån. Men det är ju undantag, absolut inte varje gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Som jag förstår det så har de talat med alla hennes sexpartners. De var några stycken.

Ang sköra slemhinnor så är det inte så ofta det blöder, det kan däremot göra ont. Och det är inte så att alla får sköra slemhinnor, men några får det. Hon fick det tydligen inte eftersom hon verkar ha ett väldigt aktivt sexliv - inte enbart med SD.
Citera
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Båda har nämnt bonusbarn, så gissningsvis är det deras egna.

Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Min tolkning att det handlade om befintliga. Jag vet tyvärr inte när detta skall ha sagts. Någon kan kanske spåra upp när någon trädkoja byggdes på tomten?

Okej, tack.
Citera
2020-02-26, 14:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LG-Son
Lite sen in i tråden... men absolut första jag tänkte på var:
(FB) Cyklande man anfaller folk med tillhygge i Örebro

Gärningsmannen i dunjacka en kall decemberkväll? Lite uppvärmning inför mordet på LW?

Den cyklande mannen ska ha varit kraftigt byggd, enliget en skribent. Passar inte in på SD.
Citera
2020-02-26, 14:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Tänk att vi har förstått sedan tidigt att du är rättshaverist.
Det är då inte förvånande att du själv skulle vilja ha polare som underlåter att nämna graverande uppgifter i polisförhör, och att radera meddelanden för att på alla sätt försvåra utredningen.
Precis som JG. Att du kallar honom objektiv är det största skämtet hitills i tråden. Ofrivilligt kanske men ändå lika gapskratt roligt 😄🙄

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Samma när det gäller JG, inget märkligt alls där om betraktar det här utan att på förhand ha bestämt sig i skuldfrågan. Min intryck av JG efter att ha läst chattar och förhör i fupen är att han förhåller sig påfallande objektiv till det här. Precis en sådan vän som jag själv skulle vilja vara, om en polare till mig pekades ut som mördare av div. slaskmedia och en åklagare på så här oklara grunder.

Ja jag vet inte om jag ska skatta eller gråta.
Hur man man anse att någon är objektiv när denne helt uppenbart begått brott genom att:
1. hålla tyst om information i polisförhör, vilket han är väl medveten om då han tar upp detta faktum i en chatt med SD
2. gör sig skyldig till undanröjande av bevis för nr 1, genom att UNDER tiden för ett polisförhör göra sig av med graverade bevisning.

Jag tar mig för pannan...
Citera
2020-02-26, 14:43
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ursäkta, jag skrev ett dåligt inlägg. Jag har aldrig misstrott sexbeskrivningarna so H refererar till att Lena återgett, däremot är jag övertygad att H ljuger om blodet. För det första är det ovanligt att blöda. Skulle man däremot göra detta vid ngt tillfälle, är det knappast något man fokuserar på att nämna. Varför? Är varken triumferande, relevant eller centralt.

Det är en efterkonstruktion av H i syfte att skydda S.

Menade absolut ingen kritik mot ditt inlägg! Tycker att du skriver klokt. Tror som du att det ena är sant men blodet påhitt i efterhand. Gissar att han/de gått genom LWs mail/sms/chattar och räknat ut att han/de kunnat vända saker hon själv sagt mot henne till hans/deras fördel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in