2020-02-26, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Läser man vittnesförhör så är det bra många som vet om detta i området det bor i. HD har berättat för vänninor b.la. och LW har även om berättat vidare för många. SD bör veta att fler vet?
Tveksamt om någon vågat berätta att de faktiskt vet. Att hon viskat i andras öron är en sak och kanske inget han visste om, men att offentliggöra genom att gå ute och hålla handen var inget han ville vara med om. Han sa ju till LW på något event att - inte ordagrant - "jag kommer krama om HD och hålla henne i handen, sen får du tycka vad du vill. LW blev INTE glad.
Citera
2020-02-26, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, han var dum som ansåg att mord var bästa lösningen. Men han trodde väl han skulle komma undan med mordet. Isf hade han fått allt - både slippa LW för all framtid plus inte bli anmäld av henne.

Den som får allt är ju HD. SD måste ju söka upp ett nytt offer och hitta sex någon annanstans. Fast han hade kanske någon ny lärling på gång redan.
Citera
2020-02-26, 13:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hade han bara lämnat och lämnat henne till sitt öde, så hade hon spritt ut deras förhållande över hela bygden. Att HD redan visste var illa nog, men han tänkte verkligen inte låta henne torgföra deras relation sedan flera år. Då hade hans goda renommé skadats svårt. Det tålde han inte.

Ja, det var det också. Att hans rätta ansikte skulle visas för alla. Han skulle inte vara Mr. Nice längre.
Citera
2020-02-26, 13:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Kolla tillbaka i tråden, så ser du att jag mycket väl läst. Visst har SD uttalat hot i skrift, vilket ligger honom i last. Men, om du verkligen vill bryta dig loss kanske du får stå ditt kast? SD kunde ha tagit sitt straff, och sedan börjat om sitt liv med HD utan någon som helst kontakt med LW.

HD verkar ju dessutom också velat försonas.
Om SD velat hade de kunnat fortsätta att lappa på sitt äktenskap om SD hade blockat LW och sagt att han skulle anmäla om hon inte lät dom vara ifred.

Istället för att blocka och anmäla löser han problemet på sitt eget vis.
Vem gör så?
Citera
2020-02-26, 14:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Min tolkning att det handlade om befintliga. Jag vet tyvärr inte när detta skall ha sagts. Någon kan kanske spåra upp när någon trädkoja byggdes på tomten?

Det ska gå att söka i jottaclouds- share, men jag har inte lyckats lista ut hur man gör (eller inte kollat hur man gör, vill säga)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
I förhöret med vittnet Kr*stin J*kobsson, LWs vän och kollega, så finns det skärmdumpar där LW berättar att hon inte känner igen sig själv, behöver hjälp och bl a har angett för HD om att hon och SD haft sex överallt i Ds hus. LW skäms och upplever att hon sjunkit lågt av något hämndbegär. Detta med sex överallt kan mao anses som styrkt. Iaf att LW sant eller osant sagt det till HD. Däremot tror jag inte heller på uppgiften om blodet.

Kan HD försökt vända LWs hämndberättelse om sex till hennes och SDs fördel genom att nu addera blodstänk till berättelsen?

Ursäkta, jag skrev ett dåligt inlägg. Jag har aldrig misstrott sexbeskrivningarna so H refererar till att Lena återgett, däremot är jag övertygad att H ljuger om blodet. För det första är det ovanligt att blöda. Skulle man däremot göra detta vid ngt tillfälle, är det knappast något man fokuserar på att nämna. Varför? Är varken triumferande, relevant eller centralt.

Det är en efterkonstruktion av H i syfte att skydda S.
Citera
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, han var dum som ansåg att mord var bästa lösningen. Men han trodde väl han skulle komma undan med mordet. Isf hade han fått allt - både slippa LW för all framtid plus inte bli anmäld av henne.

Här är vi överens. Mordplatsen är ologisk för att vara SD, vilket jag tror han är medveten om att folk skulle tänka och tycka. Skulle en så smart person som SD mörda bara ett stenkast hemifrån och riskera att bli misstänkt? Så tror jag SD tänkte att andra skulle tänka.

Varför tog SD inte med LW på en gc-runda i Kilsbergen, lura ut henne vid någon hög plats och sedermera knuffa ner henne och hon dör av fallet? SD kunde Närke utan och innan. Då skulle han komma undan, bara hävda att LW "halkat" och föll mot sin egna död.
Citera
2020-02-26, 14:01
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
HD verkar ju dessutom också velat försonas.
Om SD velat hade de kunnat fortsätta att lappa på sitt äktenskap om SD hade blockat LW och sagt att han skulle anmäla om hon inte lät dom vara ifred.

Istället för att blocka och anmäla löser han problemet på sitt eget vis.
Vem gör så?

En som tror han kan lura alla och komma undan med mordet. Tror han är smartare än poliser/åklagare och planerade grundligt. Det visar ju bara lördagen när han möter ”ligisterna” han hade väl tänkt mörda henne då men planerna sprack.
Citera
2020-02-26, 14:01
Medlem
Citat:
Det ska gå att söka i jottaclouds- share, men jag har inte lyckats lista ut hur man gör (eller inte kollat hur man gör, vill säga)
Jag har sökt på "trädkoja" i dokumenten - i många, inte alla - och inte fått minsta träff.
Citera
2020-02-26, 14:02
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Här är vi överens. Mordplatsen är ologisk för att vara SD, vilket jag tror han är medveten om att folk skulle tänka och tycka. Skulle en så smart person som SD mörda bara ett stenkast hemifrån och riskera att bli misstänkt? Så tror jag SD tänkte att andra skulle tänka.

Varför tog SD inte med LW på en gc-runda i Kilsbergen, lura ut henne vid någon hög plats och sedermera knuffa ner henne och hon dör av fallet? SD kunde Närke utan och innan. Då skulle han komma undan, bara hävda att LW "halkat" och föll mot sin egna död.

Han kanske var osäker på om LW hade ”vågat” följa med dit? Kanske lättare att få med henne ut nära hemmet.
Citera
2020-02-26, 14:04
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Nä, jag ser en människa med stor sårbarhet innan hon träffade SD. Som kanske inte mått hundra, men ändå varit högpresterande och haft ett välfungerande liv. En människa som har svårt att klara separationer. Och som har en önskan att bli älskad och sedd.

Den sårbarheten hon hade, den var en katastrof för henne i förhållandet med S*tefan, som jag tror med all sannolikhet är en psykopat i någon grad (förmodligen i hög grad).

Denna sårbarhet har S*tefan hittat, använt sig av för att kunna leva sitt dubbelliv. Ju längre tid förhållandet pågår, desto tydligare blir dettta dubbelspel för L*ena.

Men nu är hon redan nedbruten, och vägen till att bli en spillra, precis som alla blir i våldet av en psykopat, är spikad.

Det är som en centrifugernade trumma som hon inte klarar att ta sig ur, inte ens med hjälp av expertis. Hon ser katastrofen komma, hon förstår det, men med hennes tidigare upplevelser i livet med separationsångest och andra sårbarheter hon bär med sig till förhållandet drar ner henne.

Tar sig för pannan sån gallimatias Herregud!
Dina fantasier går inte lämna oemotsagt..

Du har tråden igenom framställt BO som oduglig, impotent och kuvad att hon knappt finns.
Frågan är vem du beskriver för det är INTE BO eftersom hon var raka motsatsen till vad du vill hon var.

Tuff, mycket driven och samvetslös och fullständigt skrupelfri givet hennes hennes diagnos. Det gäller samtliga hennes nära relationer. Från barn -

Att du fortfarande maskar hennes namn L*ena beror på samma underliga sätt att försöka skydda oss från sanningen om henne.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-26 kl. 14:24.
Citera
2020-02-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har sökt på "trädkoja" i dokumenten - i många, inte alla - och inte fått minsta träff.

Jag har inte läst om det i FUP. Tänkte mera om det går att hitta informationen någon annanstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in