2020-02-26, 11:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Aktbilaga 148 – Förhör, Stefans anhöriga och kollegor s 100, förhör med E*il W fd kollega till Stefan.

Kontakter i samband med Lenas försvinnande Då Lena försvunnit ringde L*sen B*ck till E*il. Hon sa att Lena var försvunnen och att den som var misstänkt var Stefan som E*il är vän med på Facebook. E*il tyckte att det var obehagligt men han blev inte alls förvånad. L*sen sa att "Stefan hållit på länge mot Lena". E*il pratade med G*stav C*rlsson, sin nuvarande chef, som tidigare arbetat med Stefan om det. Han delade E*ils bild av Stefan och berättade hur Stefan inför ledningsgruppen berättat han ljugit i sitt CV och på så sätt kunnat få jobb.

Alltså, berättade SD inför ledningsgruppen hur han ljugit i sitt CV?
Alltså, man måste fråga, för det låter ju inte klokt.
Citera
2020-02-26, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vi får lösa det på något sätt

Jag får också lite Knutbyvibbar av fallet, verkar vara lite av en sekt de där som håller på med Geo, status och annat i gruppen verkar vara skitviktigt av någon anledning.

En djävligt knepig samling av människor enligt mig och de mest knepiga är ju MGM, MGK och BO där verkar ju galenskapet ha sprungit i full galopp för jämnan.

En hobby eller rekreation som utvecklats till en mani känns det som.
Den där rättspatosen att man inte dejtar/har sex med sin kvinnliga kompis´make, hade inte LW. Jag kommer aldrig begripa hur hon tänkte där. Det finns vissa no no i såna här konstellationer.

Och psykopaten SD ville ha total kontroll över båda "sina" kvinnor. LW började dejta ... J*immy tror jag det var. Det gillades INTE av SD. Han fick knulla runt, men inte LW.
Citera
2020-02-26, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag anser att han uppmuntrade henne. Hade han helt enkelt blockat henne på alla medier så hade det förhoppningsvis inte behövt gå så här illa. Som jag läser det hela så klarade han inte av att helt sluta hålla kontakten - det tog hon som uppmuntran. Tyvärr tog hon det många steg längre istället för att backa lite.

Ja ja. Facit har vi ju. De drog ner varandra. När han till slut valt Tg men ville fortsätta ha Softis som prassel körde det ihop sig. Två viljor som inte ville samma. Softis vägrade släppa taget, SD ville leva med Tg. Han kunde leva enbart med Tg utan Softis som prassel dock. Och Softis accepterade inte att vara den andra kvinnan. Hon stod inte ut med Tg.

Vilken jävla röra. Som ett hopknutet garnnystan.
(min fetning)
Eller som en gordisk knut.
Och alla(?) vet väl hur ett sånt problem hanteras?
Fast nu beboddes inte Örebro av en massa handlingskraftiga Alexandrar eller Alexandror, så ingen kring LW/SD lyckades få dem till att ta vettiga beslut.

Och när man tänker på att ynka 42 mg av Lithionit dagligen hade kunnat hjälpt LW till att få ett bättre liv blir i alla fall jag lite ledsen.
Ett liv hon i så fall kanske kunde haft kvar.
Och hennes tre barn hade haft sin mamma.
Senast redigerad av Carinah78 2020-02-26 kl. 12:01.
Citera
2020-02-26, 11:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Alltså, berättade SD inför ledningsgruppen hur han ljugit i sitt CV?
Alltså, man måste fråga, för det låter ju inte klokt.
Då har Hiding honom fast nu!
Citera
2020-02-26, 12:00
Medlem
Mycket bra skrivet, tack från en som inte hinner läsa själv just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Har börjat på att läsa förhören med vittnen nu från FUP och finner de med barnen, kollegorna Jon*s Hå*rd och Kr*stin J*kobsson samt brodern som viktiga för att förstå hela tragedin.

Slås av att barnen framstår så kloka och lillvuxna mitt i mammas svårigheter. De verkar ha integritet och uttrycker sig så sakligt. Det är så ohyggligt synd om dem och det är hjärtskärande att tänka vad de gått/går genom både innan mordet med en mamma som inte mådde psykiskt bra med allt vad det innebar och efteråt sedan den hemska morgonen och framåt mot nu.

För mig framstår LW som en mamma som uppfostrat dem med värme och regler samt stor omtanke, – att de till exempel skulle ha trevliga födelsedagar trots skilda föräldrar. Men, om kollegors och broders vittnesmål stämmer, så har LW mest troligt lidit av bipolaritet vilket förklarar väldigt mycket i hennes destruktiva beteende som sedan gått ut över dem alla i en destruktiv spiral nedåt där hon tappat kontrollen. Maniska perioder med lite sömn då hon blivit gränslös i vad hon trott var möjligt med SD och inte fungerat förnuftigt utan svävat högt över HD utan att hon lyssnat till vänner och varningsklockor. Jag har i min bekantskapskrets/yrkessammanhang haft två fd väninnor med samma diagnos som LW kan ha haft (enligt vittnesmålen) och stämmer denna spekulation så förklarar det mycket. Att lämna en destruktiv relation med en manipulativ psykopat och narcissist är svårt för en driftig och stark person som är van att fixa saker, att därtill göra det om man förmodat själv lider av bipolaritet måste vara nästintill omöjligt svårt. Kan tänka mig att liksom hur LW svävat högt i maniska perioder kring hennes och SDs framtid tillsammans så har hon i depressiva svackor kraschat och blivit lätt manipulerad och hjärntvättad. Jag tycker att en del skribenter i tråden beter sig förskräckligt fult mot LW efter hennes död men ifall de är personligt kopplade till henne och råkat ut för hennes förmodade sjukdom så kan jag till viss del nu förstå, om än ej ursäkta, deras negativa bild och därpå eftermäle om henne. Att umgås med en bipolär kan vara rejält knepigt och själv blev jag så bränd på mina väninnor att jag efter några år bröt kontakten av självbevarelsedrift då så mycket energi gick åt att hantera deras draman. Min erfarenhet är att personer som lider av bipolaritet utan fungerande medicinering kan bli väldigt självupptagna och förblindade när de har en "hög" period till den grad att de ser saker svartvitt och i sin iver att lyckas med vad de företar sig kan bli hänsynslösa. Om LW led av detta och inte fick diagnos, stöd och medicin så är detta en förklaring till varför hon inte förmådde att som många klagat, ta ett eget vuxet ansvar och lämna SD. Ju mer man läser desto mer tragiskt känns alltihopa. Man önskar att hon sökt och fått hjälp tidigare och aldrig sedan råkat ut för en man som SD och hans Järngäng.

Ska tillägga att jag med detta bara spekulerar baserat på vittnens utsagor om LW och att inget, inget sjukdom eller ej gör de hånfulla frossande och flinande påhoppen mot henne i tråden ok. En del menar att hennes beteende motiverat mordet. Jag menar att vi kan hitta förklaringar och bidragande orsaker i LWs beteende och mående till varför hon utsatte sig för fara, ansvaret för hennes död ligger dock på förövaren som valde att passera gränsen att mörda vilket är helt oförlåtligt.
Citera
2020-02-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
LWs blod både på SDs tvättmaskin och hans skor, han är helrökt.
Det är vattentäta tekniska bevis. Hejdå psykopat steffe 👻

Hanna har ju börjat plantera ut uppgifter om dna-spår och blodbesudlingsbevis från Lena till sin polare Terese angående att Lena hade sex med Stefan på deras tvättmaskin. Så Lena började blöda från underlivet, inte bara på tvättmaskinen utan eventuellt över hela huset överallt där de haft sex.

H hävdar att L berättat för henne den 15 april -17 att hon och S brukade ha special-, gymnastiksex i alla vinklar och vrår i Davidssons gemensamma villa. Dessutom ville Lena upplysa om att hon då också blöda ur underlivet.

Inget av detta framgår i de första förhören med Hanna. Utan det tycks vara någon efterhandskonstruktion som Hanna delger polisen i senare förhör efter att hon haft någon slags beröring med Ingvar Backman.
Citera
2020-02-26, 12:01
Medlem
Läste polis i Örebro hittat ett ”vanligt” föremål som ev kan kopplas till brott i Ladugårdsängen Örebro. De ligger lågt.

https://www.na.se/artikel/just-nu-polisavsparrningar-i-ladugardsangen-vi-har-hittat-ett-foremal

Vilken j-a dröm det hade varit..
Citera
2020-02-26, 12:05
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Samma när det gäller JG, inget märkligt alls där om betraktar det här utan att på förhand ha bestämt sig i skuldfrågan. Min intryck av JG efter att ha läst chattar och förhör i fupen är att han förhåller sig påfallande objektiv till det här. Precis en sådan vän som jag själv skulle vilja vara, om en polare till mig pekades ut som mördare av div. slaskmedia och en åklagare på så här oklara grunder.
a.

Tänk att vi har förstått sedan tidigt att du är rättshaverist.
Det är då inte förvånande att du själv skulle vilja ha polare som underlåter att nämna graverande uppgifter i polisförhör, och att radera meddelanden för att på alla sätt försvåra utredningen.
Precis som JG. Att du kallar honom objektiv är det största skämtet hitills i tråden. Ofrivilligt kanske men ändå lika gapskratt roligt 😄🙄
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Har börjat på att läsa förhören med vittnen nu från FUP och finner de med barnen, kollegorna Jon*s Hå*rd och Kr*stin J*kobsson samt brodern som viktiga för att förstå hela tragedin.

Slås av att barnen framstår så kloka och lillvuxna mitt i mammas svårigheter. De verkar ha integritet och uttrycker sig så sakligt. Det är så ohyggligt synd om dem och det är hjärtskärande att tänka vad de gått/går genom både innan mordet med en mamma som inte mådde psykiskt bra med allt vad det innebar och efteråt sedan den hemska morgonen och framåt mot nu.

För mig framstår LW som en mamma som uppfostrat dem med värme och regler samt stor omtanke, – att de till exempel skulle ha trevliga födelsedagar trots skilda föräldrar. Men, om kollegors och broders vittnesmål stämmer, så har LW mest troligt lidit av bipolaritet vilket förklarar väldigt mycket i hennes destruktiva beteende som sedan gått ut över dem alla i en destruktiv spiral nedåt där hon tappat kontrollen. Maniska perioder med lite sömn då hon blivit gränslös i vad hon trott var möjligt med SD och inte fungerat förnuftigt utan svävat högt över HD utan att hon lyssnat till vänner och varningsklockor. Jag har i min bekantskapskrets/yrkessammanhang haft två fd väninnor med samma diagnos som LW kan ha haft (enligt vittnesmålen) och stämmer denna spekulation så förklarar det mycket. Att lämna en destruktiv relation med en manipulativ psykopat och narcissist är svårt för en driftig och stark person som är van att fixa saker, att därtill göra det om man förmodat själv lider av bipolaritet måste vara nästintill omöjligt svårt. Kan tänka mig att liksom hur LW svävat högt i maniska perioder kring hennes och SDs framtid tillsammans så har hon i depressiva svackor kraschat och blivit lätt manipulerad och hjärntvättad. Jag tycker att en del skribenter i tråden beter sig förskräckligt fult mot LW efter hennes död men ifall de är personligt kopplade till henne och råkat ut för hennes förmodade sjukdom så kan jag till viss del nu förstå, om än ej ursäkta, deras negativa bild och därpå eftermäle om henne. Att umgås med en bipolär kan vara rejält knepigt och själv blev jag så bränd på mina väninnor att jag efter några år bröt kontakten av självbevarelsedrift då så mycket energi gick åt att hantera deras draman. Min erfarenhet är att personer som lider av bipolaritet utan fungerande medicinering kan bli väldigt självupptagna och förblindade när de har en "hög" period till den grad att de ser saker svartvitt och i sin iver att lyckas med vad de företar sig kan bli hänsynslösa. Om LW led av detta och inte fick diagnos, stöd och medicin så är detta en förklaring till varför hon inte förmådde att som många klagat, ta ett eget vuxet ansvar och lämna SD. Ju mer man läser desto mer tragiskt känns alltihopa. Man önskar att hon sökt och fått hjälp tidigare och aldrig sedan råkat ut för en man som SD och hans Järngäng.

Ska tillägga att jag med detta bara spekulerar baserat på vittnens utsagor om LW och att inget, inget sjukdom eller ej gör de hånfulla frossande och flinande påhoppen mot henne i tråden ok. En del menar att hennes beteende motiverat mordet. Jag menar att vi kan hitta förklaringar och bidragande orsaker i LWs beteende och mående till varför hon utsatte sig för fara, ansvaret för hennes död ligger dock på förövaren som valde att passera gränsen att mörda vilket är helt oförlåtligt.

Intressanta tankar om L*enas mående och ev bipolaritet.

Håller med dig HELT och hållet om det sista stycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Läste polis i Örebro hittat ett ”vanligt” föremål som ev kan kopplas till brott i Ladugårdsängen Örebro. De ligger lågt.

https://www.na.se/artikel/just-nu-polisavsparrningar-i-ladugardsangen-vi-har-hittat-ett-foremal

Vilken j-a dröm det hade varit..

Är väl troligt att det har med det andra mordet som skedde häromdan. Var inte det där i trakterna?
Citera
2020-02-26, 12:09
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Hanna har ju börjat plantera ut uppgifter om dna-spår och blodbesudlingsbevis från Lena till sin polare Terese angående att Lena hade sex med Stefan på deras tvättmaskin. Så Lena började blöda från underlivet, inte bara på tvättmaskinen utan eventuellt över hela huset överallt där de haft sex.

H hävdar att L berättat för henne den 15 april -17 att hon och S brukade ha special-, gymnastiksex i alla vinklar och vrår i Davidssons gemensamma villa. Dessutom ville Lena upplysa om att hon då också blöda ur underlivet.

Inget av detta framgår i de första förhören med Hanna. Utan det tycks vara någon efterhandskonstruktion som Hanna delger polisen i senare förhör efter att hon haft någon slags beröring med Ingvar Backman.

I förhöret med vittnet Kr*stin J*kobsson, LWs vän och kollega, så finns det skärmdumpar där LW berättar att hon inte känner igen sig själv, behöver hjälp och bl a har angett för HD om att hon och SD haft sex överallt i Ds hus. LW skäms och upplever att hon sjunkit lågt av något hämndbegär. Detta med sex överallt kan mao anses som styrkt. Iaf att LW sant eller osant sagt det till HD. Däremot tror jag inte heller på uppgiften om blodet.

Kan HD försökt vända LWs hämndberättelse om sex till hennes och SDs fördel genom att nu addera blodstänk till berättelsen?
Citera
2020-02-26, 12:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Tänk att vi har förstått sedan tidigt att du är rättshaverist.
Det är då inte förvånande att du själv skulle vilja ha polare som underlåter att nämna graverande uppgifter i polisförhör, och att radera meddelanden för att på alla sätt försvåra utredningen.
Precis som JG. Att du kallar honom objektiv är det största skämtet hitills i tråden. Ofrivilligt kanske men ändå lika gapskratt roligt 😄🙄
Jag har inte läst allt, så jag kan naturligtvis ha missat något. Exakt vad syftar du på när du skriver att JG har underlåtit att nämna graverande uppgifter i polisförhör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in