2020-02-26, 14:05
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Han kanske var osäker på om LW hade ”vågat” följa med dit? Kanske lättare att få med henne ut nära hemmet.

Inte med SD självförtroende och LW som var som hon var, tror han skulle få med henne. Gc var som ett gift för dessa, hade SD riggat en sån där burk så tror jag LW hade hängt på.

Men jag tror detta är så genomtänkt att SD tror att ingen skulle tro att han är så dum och mördar LW där på platsen.
Citera
2020-02-26, 14:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Alltså, berättade SD inför ledningsgruppen hur han ljugit i sitt CV?
Alltså, man måste fråga, för det låter ju inte klokt.

Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Aktbilaga 148 – Förhör, Stefans anhöriga och kollegor s 100, förhör med E*il W fd kollega till Stefan.

Kontakter i samband med Lenas försvinnande Då Lena försvunnit ringde L*sen B*ck till E*il. Hon sa att Lena var försvunnen och att den som var misstänkt var Stefan som E*il är vän med på Facebook. E*il tyckte att det var obehagligt men han blev inte alls förvånad. L*sen sa att "Stefan hållit på länge mot Lena" . E*il pratade med G*stav C*rlsson, sin nuvarande chef, som tidigare arbetat med Stefan om det. Han delade E*ils bild av Stefan och berättade hur Stefan inför ledningsgruppen berättat han ljugit i sitt CV och på så sätt kunnat få jobb.

Det verkar inte vara någon hejd på denne gränslöse storljugare!
Han drar sig inte för någonting och återigen så vi att han inte verkar veta var gränsen går för vad som är ett normalt och acceptabelt beteende. Som sagt verkar han vara totalt socialt tondöv. 🤥
Citera
2020-02-26, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det verkar inte vara någon hejd på denne gränslöse storljugare!
Han drar sig inte för någonting och återigen så vi att han inte verkar veta var gränsen går för vad som är ett normalt och acceptabelt beteende. Som sagt verkar han vara totalt socialt tondöv. 🤥
Ett riktigt bra uttryck! "Socialt tondöv" . Det skall jag komma ihåg. Som man sa i Lyxfällan igår: "Ekonomiskt promiskuös". Finns många bra uttryck som jag skall minnas.
Citera
2020-02-26, 14:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
En som tror han kan lura alla och komma undan med mordet. Tror han är smartare än poliser/åklagare och planerade grundligt. Det visar ju bara lördagen när han möter ”ligisterna” han hade väl tänkt mörda henne då men planerna sprack.

Så är det med all sannolikhet.

Det finns många allvarliga varningssignaler innan mordet på hur denna person fungerar.
Planeringen är så iskall med att locka in en människa i en fälla.

Plastpåse med något i från brottsplatsen.
Om han inte återvände för att hämta något är det lite som att ha ett muderkit med sig, medan hon bjuder på en kladdkaka och går frivilligt med till avrättningsplatsen.
Citera
2020-02-26, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men affären var ju redan avslöjad.
Lena skickade ju mejl till HD. Det fanns ju inget mer att dölja

Har också fastnat lite just runt att det inte fanns något mer att dölja.

HD erkänner även i förhör att hon levt med kännedom och acceptans för SD & LW parallelliv i flertalet år.

Från 146 HD;

F: Kan du berätta då?l
V: Ja..jag har vetat att dom har träffats.. dom har ju träffats öppet liksom så som kompisar.. menjag harju vetat att dom har träffats mycket mycket mera.. eh.. så.. men på nått sätt valt att acceptera.. ah det låterju jättekonstigt efteråt men jag har valt.. Jag valde att acceptera det.. eh.. gjordejag. Eh.. jag eh.. var inte tillräckligt stark.. eh därför att jag har varit sjuk.. eh.. under många år. Eh.. såjag har liksom.. det fanns nog ingen ork å jag vet inte om det fanns vilja eller drivkraft eller vare var menjag bara.. acceptera det..
F:När börjaru förstå det första gången då?
V:Eh.. säker...nej säkert sägerjag utan att veta, så kanjag inte säga.. eh.. skulle tro att..

V: Eh.. tänker du mer kärleksrelation eller relation? F: Ja undrar när du vet att den började.
V: Ja.. asså dom har ju haft en kompisrelation vet jag om.. de har dom ju haft sen.. ja menar.. vi har ju umgåtts.. ja men vi har ju umgåtts sen vi flyttade dit egentligen när vi fick barn för hon har ju.. hennes.. yngsta son är ju jämngammal med.. våran minsting.. eh.. så vi har ju liksom umgåtts så.. eh.. om man kallar det relation ja då var det tvåtusen.. nej inte sen vi flyttade dit.. sen 2006 då när vi fick Wilma å hon fick Aron.. eh.. så då.. äre ju har dom ju haft en relation sen dess.”

Och varför blandar SD in barn i dödshot mot LW, mer specifikt varför just det barnet?

SD i feb: ”Det kommer och vara en så plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer göra ont att se blodet på Aron”

En teori är att ett hot om att avslöja ett utomäktenskapligt barn, sant eller osant, droppen som får bägaren och rinna över för SD och anledning att han ej kan slita sig från deras relation. Något som skulle anses vara värre än bara en flerårig otrohetsaffär i mångas ögon?
Citera
2020-02-26, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Rätta mig om jag minns fel, men har inte någon anhörig vittnat att SD gett LW och SD likadana smycken? Jag kan inte släppa det sönderrivna örhänget och hur t ex A*on vittnar om att mamma på slutet bar en halskedja hon mer brukade ha för fem-sex år sedan.

Samtliga familjemedlemmar vittnar olika om vilka halskedjor LW bar ofta eller sällan, vilket är lite märkligt men i sammanhanget nämner UW att smycken bar ett symbolvärde för LW. Hon bar t ex smycken hon fått då hon vigdes till pastor, geocachingsmycken osv.

Flera anhöriga, nästan alla faktiskt, vittnar även om att LW mot slutet verkade mycket mer glad än tidigare. Som att hon väntade på något bra. En sammanslagen tolkning är att LW började bära gamla smycken med stort symbolvärde och var "oförklarligt glad" sista tiden för att antingen SD gett henne dessa smycken långt bak i deras historia innan den blev otäck och nu vaggat in henne i att de iom hans skilsmässa äntligen skulle bli ett par, eller att hon tvärtom hade på allvar börjat göra sig fri och att smyckena påminde om tiden innan SD.

En annan tanke om smycken, ifall det stämmer att SD gav något exemplar till både HD och LW, är att den person som mest troligt haft motiv att i vredesmod och hat kunnat slita sönder LWs öra för att sabba hennes örhänge vore HD. Så som HD betett sig i förhör och tråd då har jag svårt att se henne som oskyldig. Det starka våldet kan ju även tyda på en GM med motiv som HD snarare än SD. Men om de hjälpts åt, hur sjutton ska det gå med rättegången?

Har läst att Lena berättade för Kr*st*n (i) J, att hon fått ett halsband
och örhängen i guld, (efter det att hon träffat Mgl.)
H*nna hade också fått ett halsband och örhängen, dock i silver.
Att anhöriga vittnat om Lenas smycken är troligt, har inte hunnit med
att läsa om det.

Såg även bilderna i FUP på alla smycken som Lena hade på sig när hon
hittades, ett örhänge (creoler) som satt kvar i högra örsnibben, det vänstra
örhänget låg i ett veck på hennes linne på bröstet, flera ringar, klocka,
tåringar. Verkade som om alla dessa smycken var i silver.
Minns inte om någon halskedja fanns med bland fotona.
Citera
2020-02-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

En teori är att ett hot om att avslöja ett utomäktenskapligt barn, sant eller osant, droppen som får bägaren och rinna över för SD och anledning att han ej kan slita sig från deras relation. Något som skulle anses vara värre än bara en flerårig otrohetsaffär i mångas ögon?
Hon hade inte mens längre. Jag antar du menar ett barn mellan LW och SD.
Citera
2020-02-26, 14:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Exakt så tror jag med.

@Reimer - MGK måste in i ekvationen igen. Hon utdelade inte dom dödande slagen, men i min värld så är hon i allra högsta grad inblandad innan mordet, och med städningen efter mordet. Hanna borde dömas för anstiftan och för skyddande av brottsling.

PS. Stefan dödade inte Lena för att Lena hotade att berätta för Hanna. Hanna visste redan att dom träffades och hade sex. Det var ingen nyhet alls, så Lenas hot var absolut inte farliga. Hanna visste redan.

Däremot så tror jag fortfarande att Stefan ville tillbaka till Hanna. Flytta ihop och bli en familj igen.
Då säger Hanna - Se till att Lena försvinner, så blir vi en familj igen. Jag hatar henne och hon måste försvinna, och du får lösa det.

Pang. Lena dör.

Hanna har skuld i detta.

Yes, MGK måste in i ekvationen igen för att det ska bli logiskt, Hiding städade bort henne för att få sin indiciekedja att hålla i förhandlingen, det hade blivit alldeles för snurrigt och rörigt om Hiding hade haft MGK kvar.

Inte snyggt av Hiding att så kraftfullt avskriva MGK men i krig och kärlek är allt tillåtet sägs det och Hiding vill vinna det här, MGK blev det bondeoffer hon gjorde för att kunna ställa MGM schackmatt, vi får se om taktiken håller hela vägen.
Citera
2020-02-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Och därför ser jag Hanna som medskyldig.
Skyddande av brottsling.

Däremot kan jag inte begripa varför hon gör det ??
Det är väl bara att börja om med livet tillsammans med den där Sillen.
Men icke då, utan av nån outgrundlig anledning så skyddar hon Stefan ända in i kaklet.
Frågan är om kärringen verkligen vet att Stefan knullade Lena bakom hennes rygg under så många år.
Han knullade Lena mer än han Pippade Hanna.... Hemma hos Hanna !!!!
Hon sväljer detta, och skyddar honom.

Riktigt så hade ju kanske inte min fru reagerat.
Min fru hade nog istället skurit bort mina två steriliserade pungkulor och tvingat mig att käka upp dom, för att sen ha sex med båda mina bröder och min far... Som hämnd.

Men inte Hanna. Nä hon ursäktar och skyddar en man som knullar andra i hennes egna hem. Och som sitter anhållen på sannolika skäl för mord och som nu skall upp i rättegång.
Flickorna är ju tokiga i honom.

Herregud, vad har den mannen som inte jag har ??

Denna historia är så sjuk, alltså.

Hihi, din fru är normal och det du saknar som Stefan har rör mytomani, manipulation och empatistörning. Så sluta nu uppvisa tecken på att avundas hans falskhet. Se det som så; En del kvinnor är trasiga och sårbara och därför lätta offer för mentalt våld.

Barnflickan tillhör samma kategori. Skulle Stefan Fossmo lägga an på mig, hade han varit chanslös, jag tar hellre en öl med dig, din fru och Reimer. Snackar lite krimdynga.
Citera
2020-02-26, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Vad tror ni om tillhygget?

Vad kan ha använts som är ca 3x3 cm eller 3 cm diameter?

Har en hammare som ev ser ut att kunna matcha.

https://minfil.com/xcx9F3a9o2/8265DFD2-AB72-4744-AE47-6445EC9BC65D_jpeg

https://minfil.com/zexbFba9o9/11FABE79-A523-418C-8E0D-93C3EFEA6825_jpeg

https://minfil.com/1ax9F3a4oe/D64E8611-5E0B-445C-828E-9A1CB0EADEA2_jpeg

Lite sen in i tråden... men absolut första jag tänkte på var:
(FB) Cyklande man anfaller folk med tillhygge i Örebro

Gärningsmannen i dunjacka en kall decemberkväll? Lite uppvärmning inför mordet på LW?
Citera
2020-02-26, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, MGK måste in i ekvationen igen för att det ska bli logiskt, Hiding städade bort henne för att få sin indiciekedja att hålla i förhandlingen, det hade blivit alldeles för snurrigt och rörigt om Hiding hade haft MGK kvar.

Inte snyggt av Hiding att så kraftfullt avskriva MGK men i krig och kärlek är allt tillåtet sägs det och Hiding vill vinna det här, MGK blev det bondeoffer hon gjorde för att kunna ställa MGM schackmatt, vi får se om taktiken håller hela vägen.
Något jag vill tillägga där är att HD förklarat blod i SDs hus, med att LW blödde vid sex och att de haft sex lite överallt i huset. Polisen säger att LW INTE blödde vid sex, vilket flera, inkl SD, vittnat om. Så var har hon fått det ifrån? Från Lena säger hon själv. Men varför skulle Lena säga en sådan sak om det inte stämmer?

Det är en sak att hon vill skydda SD genom att förmildra saker och ting. En helt annan sak om hon är säker på att han dödat LW och fortfarande skyddar honom. Det lär framtiden utvisa. Om det är så att något kommer upp där HD faktiskt är skyldig till ett grövre brott, då är det bara att sy in henne och fortsätta med en utvidgad förundersökning med henne i fokus.
Citera
2020-02-26, 14:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Något jag vill tillägga där är att HD förklarat blod i SDs hus, med att LW blödde vid sex och att de haft sex lite överallt i huset. Polisen säger att LW INTE blödde vid sex, vilket flera, inkl SD, vittnat om. Så var har hon fått det ifrån? Från Lena säger hon själv. Men varför skulle Lena säga en sådan sak om det inte stämmer?

Det är en sak att hon vill skydda SD genom att förmildra saker och ting. En helt annan sak om hon är säker på att han dödat LW och fortfarande skyddar honom. Det lär framtiden utvisa. Om det är så att något kommer upp där HD faktiskt är skyldig till ett grövre brott, då är det bara att sy in henne och fortsätta med en utvidgad förundersökning med henne i fokus.

SD hävdar att LW blödde vid sex. Var står det att han säger motsatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in