2020-02-26, 07:54
Medlem
MrBarnabys avatar
"Inget styrkebesked med en lång sakframställan" sa GW nyss på TV4.

Mitt intryck är att han inte har djupdykt i FUP-en.
Citera
2020-02-26, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
GW kommer ta upp mordet på Nyhetsmorgon i dag.
Precis lyssnat till professorn... han "vet" lika mycket/lite som vanligt. Säger att SD nu varit häktad i ett år!
Citera
2020-02-26, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
"Två tops. Vä frontslda på tvättmaskin i källare
Forums materia/nr: 201801008141
Vid en fö yad analys av den tops som gav indikation på blodförekomst påvisades DNA, Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t kommer från Lena Wesström (Grad +4), om man bortser från
möjligheten att det kommer ån en nära släkting."

Lenas blod på fronten av SW's tvättmaskin. Hamnade högst troligt där när han adrelainstinn hafsade in sina med Lenas blod dränkta kläder så fort han kom hem den natten.

GRAVERANDE.

Oj, alla bevis och indicier bör ge honom en fällande dom! GW har samma åsikt som mig, nu på morgonen.
Citera
2020-02-26, 08:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
"Inget styrkebesked med en lång sakframställan" sa GW nyss på TV4.

Mitt intryck är att han inte har djupdykt i FUP-en.

Vad menar han med "inget styrkebesked" där?
Att lång sakframställan inte är gott tecken?
Citera
2020-02-26, 08:12
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja ungefär så, det kan räcka till en fällande dom men han han var långt ifrån tvärsäker.

En sakframställan på två sidor är ett styrkebesked, enligt GW.

Med "sakframställan" antar jag han menar stämningsansökan, djupare än så verkar han inte ha tittat.

Verkar för övrigt som GW inte riktigt går i gång på det här, han tänker nog mest på Palmemordet som verkar gå mot en lösning nu.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-02-26 kl. 08:20.
Citera
2020-02-26, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad han menar är att längden på sakframställan, eller hur välformulerad den är,, visar inte styrkan i åtalet.
Citera
2020-02-26, 08:20
Medlem
Rosamunds avatar
https://www.na.se/artikel/na-kartlagger-detta-gjorde-lena-wesstrom-och-misstankte-45-aringen-pa-morddygnet-minut-for-minut

Citat:
NA KARTLÄGGER: Detta gjorde Lena Wesström och misstänkte 45-åringen på morddygnet – minut för minut

Här är en unik tidslinje som visar vad Lena Wesström och den misstänkte mördaren gjorde under den ödesdigra morddagen i maj 2018 – minut för minut.

Provläs till 8.34
Citera
2020-02-26, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Blir alldeles beklämd av att läsa förhören med HD. Vill verkligen att hon skulle vara utan skuld, men.... detta att hon vet tidigt på morgonen att LW är borta och hur hon svarar.... först vidhöll jag att hon svalt SDs historiebeskrivning med hull och hår, men det känns tyvärr ännu värre.

Samtidigt ökar min förståelse för vad EGT såg: paret D höll nog en hård fasad utåt. Undrar mycket varför EGT skrattade åt frågan om Sillen var HDs nya pojkvän. Mörkade HD totalt, fanns det ngt hos Sillen som fick dem att tycka att det var omöjligt eller visste de att HD bara hade för avsikt att ha Sillen som GCkompis och KK? Eller skrämde frågan till skratt?

Trots allt hoppas jag att HD rannsakar sig och berättar sanningen i rättegången. Om inte annat så för sin egen och döttrarnas säkerhet.
För min del är det också uppenbart att HD vid förhör undanhåller vad hon vet och att SD har tipsat henne vad hon ska säga och inte säga.
Speciellt tycker jag att det framkommer när hon får frågor ang vad hon och SD pratat om (så de inte ska säga olika saker i förhören). Vem tror att de inte diskuterat vad som hänt med LW under deras bilresa till Arlanda (när SD precis blivit släppt efter förhöret vid ca 23-tiden och de fick brådis till Arlanda).

I förhör med SD säger han att han inte kommer ihåg om de fick säten tillsammans på flyget mot USA... vem glömmer något sådant?
Citera
2020-02-26, 08:45
Medlem
Står att SVT nyheter Örebro kommer bevaka rättegången under dagen. Hoppas fortlöpande.
Senast redigerad av Lekatt 2020-02-26 kl. 08:48. Anledning: Tillägg
Citera
2020-02-26, 08:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Står att SVT nyheter Örebro kommer bevaka rättegången.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/uppmarksammad-mordrattegang-borjar-idag

Citat:
Idag, onsdag, börjar rättegången mot den man i 40-årsåldern som är misstänkt för att ha mördat en kvinna på Väster i Örebro 2018. SVT Nyheter Örebro kommer bevaka rättegången under dagen.

Kvinnan, som var i 45-årsåldern, försvann från sitt hus natten mot den 15 maj 2018. Några dagar senare hittades hon död precis i närheten av hemmet.

Citera
2020-02-26, 08:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja ungefär så, det kan räcka till en fällande dom men han han var långt ifrån tvärsäker.

En sakframställan på två sidor är ett styrkebesked, enligt GW.

Med "sakframställan" antar jag han menar stämningsansökan, djupare än så verkar han inte ha tittat.

Verkar för övrigt som GW inte riktigt går i gång på det här, han tänker nog mest på Palmemordet som verkar gå mot en lösning nu.

Ok, tack. Har han missat den tekniska bevisningen? Lenas blod på SD:s tvättmaskin och skor är ganska graverande. Lägg därtill hans DNA på hennes ring och kjol.
Citera
2020-02-26, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Värt att nämna igen också, man kan lyssna på rättegången på Youtube sen och
brukar komma upp ganska omgående efter när allt är färdigt.

https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw

Men hoppas Aftonbladet liverapporterar, kommer att spara hela chatten till er här för er som missar den isåfall.
Står inget ännu att AF (ser inget om det på Exp heller) har någon direktrapportering vilket jag tycker är synd har följt någon direktrapportering tidigare och då var de duktiga.

Nu verkar vi få nöja oss med NA och deras app i mobilen (hoppas det även gäller NA-tidningen på nätet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in