Citat:
Ursprungligen postat av
Lyzza
Beställt flertalet paket från Wish och något är konstigt antingen stjäl någon alla paketen eller så påverkar coronavirusen pakethanteringen.
Det mysko är att när jag spårade ett av paketen med hjälp av postnord och då står det så här.
03 Feb 2020 12:40
Försändelsen har levererats till mottagarens postlåda
Samtidigt står det i rubriken på postnordssöktjänst att:
Uppskattat ankomstdatum på postkontoret
15 Februari 2020 - 22 Februari 2020
Prognosen är inte 100% säker och baseras på %{paket} paket som levererats under de senaste 60 dagarna
På wish står det också att jag fått detta paket.
Vill ha återbetalt alla paket de "levererat" men hittar inget om det på deras sida.
Hittar inget om posten och wish att läsa någonstans i media utom att de inte skickar till Kina.
Va pågår egentligen???
Svårt att säga. Kina post är inte alltid helt spårbar, men det står att den är levererad så brukar det stämma, men man kan ju inte säkerställa var någonstans.
Längst ned på ordersidan finns en länk, kontakta kundsupport. Där ber man om återbetalning.
Man får först chatta med en bot.
Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Har ett paket skickat först med Royal mail. Går jag in där står det att de försökt leverera kl7 i morse (ehm!?)
Går jag vidare hittar jag att det finns hos postnord. Där står det att jag kan hämta men har inte fått nåt sms eller mail eller lapp. Har nåt långt nummer som börjar på R och slutar på B, aldrig sett sånt förut. Kan jag hämta ut det med det numret? Mitt närmsta postombud brukar ha helt galet lång kö så frågar här först.
Såhär står det (bytt ut några siffror)
Status for consignment: RV248759758GB
Delivered to service point
The shipment is available for collection. Remember to bring an identification card, as well as the notifications or shipment item ID:s.
Ja, det brukar gå att hämta med numret, och ev. så krävs ID-kort.
Det slutar på GB för att avsändarlandet är förenta kungadömet.