2020-02-24, 13:26
Medlem
Hur tror ni det kommer bli med inspelningar i rätten? Kommer man kunna begära ut sådana likt man kan begära ut allmänna handlingar?
Citera
2020-02-24, 13:27
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyromannen
Hur tror ni det kommer bli med inspelningar i rätten? Kommer man kunna begära ut sådana likt man kan begära ut allmänna handlingar?
Ja det kan man garanterat, de som inte går att få ut är när det är stängda dörrar.
Citera
2020-02-24, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag blir lite fundersam om inte vissa delar borde vara under sekretess egentligen??? Särskilt med tanke på att SD tycks visa sig ha tendens åt mytomani.
Jag tror man får skylla sig själv lite grand. Uppenbarligen är han skiträdd över att inte tappa ansiktet - han vill ha kontroll. Om man tappar masken i interna konversationer, och inte är den riddare han vill utmåla sig som, då får han skylla sig själv.

Men jag håller till viss del med dig, han drar in hustrun i sina fantasier. Inte snällt. Ingen skugga skall falla över henne, och de flesta vettiga människor begriper ju det.
Citera
2020-02-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag blir lite fundersam om inte vissa delar borde vara under sekretess egentligen??? Särskilt med tanke på att SD tycks visa sig ha tendens åt mytomani.
Du låter mer som väktare av moral än av öppenhet och juridisk transparens.

Vad mer skulle du vilja sekretessa?
Citera
2020-02-24, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, det hjälper i en del fall men det räcker för mig. Annars hade kanske även de kvinnorna blivit mördade.

Man måste försöka komma undan. Sedan vet ingen om det hjälper eller inte.

Om Lena accepterat att SD valde att återförenas med HD så hade hon nog levt idag.

Nej, jag skyller inte mordet på Lena när jag skriver detta.

HD gjorde precis de rätta via att flytta samt skilja sig från SD. Farliga män skall man hålla på så låångt avstånd som möjligt från sig själv och barnen.
SD kommer inte att förändra sitt grundbeteende.
Citera
2020-02-24, 13:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Låter som HD som är frivillig som fd fru att vittna eller inte står på SDs sida fortfarande.

Ja jag tolkar det som att försvaret vill att HD berättar om att det aldrig förekommit hot och våld från SD gentemot henne och barnen. Förutom den gången när det var tal om familicide vilket var Hannas önskan också som jag tolkat det. Inte lätt när man inte sovit på flera månader med sjuk bebis samt psykiskt sjuk hustru. Då får man alla möjliga sjuka tankar. Det kan nog vilken psykolog som helst vittna för.
Citera
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan så vara. Dock ligger det honom i fatet nu. Är K*arin gift och maken läser konversationen så tror jag inte han skrattar ihjäl sig. Den här fupen (och den här förhandlingen) kommer få konsekvenser för väldigt många.
Tyvärr är det så.. även om JG inte har mördat någon är han SD's bästa vän och Mutter-knucker..
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Här chattar LW med olika män 2017, bl.a E*ik Mossbe*g=*r. Skrämmande att läsa: Pratade mig förbi första hindret (som är att jag ska börja på VC). Hon fattade precis allt. Att jag har
koll. Att jag är tillräckligt utbildad, erfaren och smart och redan har avverkat startsträckan,

Hon satte upp
mig som "egenammäld". Men det skulle vara flera månader till första basbedömingen. OM den
skulle leda till utredning skulle den kunna BÖRJA tidigast om drygt ett år!!! Jag förklarade att det går
inte, jag finns inte då om jag inte fått hjälp innan

18 maj 2017 15:51

B2705-18 aktbilaga 168 (p 1-1060) .pdf

”Att jag har koll. Att jag är tillräckligt
utbildad, erfaren och smart”

På tal om att utbildning och smarthet
inte har med saken att göra när man
blir manipulerad.
Och att man inte ser när man är mitt
i det.
Eller?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-02-24 kl. 13:49.
Citera
2020-02-24, 13:33
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Ja vad ska man säga..
Då anser hon tydligen inte att SD är skyldig till mordet. För hon är väl inte skyldig till att vittna då de var gifta vid tidpunkten för mordet
Nej uppenbarligen inte. Hon står förmodligen fast vid sin uppfattning från i höstas efter att hon släppts ur häktet.
Citera
2020-02-24, 13:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ja konstigt att hon inte anses ha så mycket att berätta. Jag tycker att hon är en av huvudpersonerna här och kan dela mycket information, bakgrund etc. Bara 15 minuter var snålt.

Enligt dagens na.se kommer har försvaret nu avsatt "betydligt längre tid, upp mot en och en halv timme, för att ställa frågor till den tidigare hustrun".

https://www.na.se/artikel/har-ar-forsvarets-nya-bevisning-i-hjarstamordet-gar-inte-att-saga-nar-det-hande?referrer=app
Citera
2020-02-24, 13:35
Medlem
Citat:
Ja jag tolkar det som att försvaret vill att HD berättar om att det aldrig förekommit hot och våld från SD gentemot henne och barnen. Förutom den gången när det var tal om familicide vilket var Hannas önskan också som jag tolkat det. Inte lätt när man inte sovit på flera månader med sjuk bebis samt psykiskt sjuk hustru. Då får man alla möjliga sjuka tankar. Det kan nog vilken psykolog som helst vittna för.

Du kan inte släta över det. Om det stämmer att SD suttit och Googlat på hur man dödar ett spädbarn (som är hans eget) och får det att se ut som en olycka då är man totalt jävla pantad i skallen och skall inte vistas ute i friheten. Någonsin.
Citera
2020-02-24, 13:36
Medlem
notknapparens avatar
I Aktbilaga 164 del 1, sid 10(68) kan man se att någon har loggat in på LWs Google konto 7 okt-18 och gjort sökningar på bla Stef*an, H*anna, goolge maps, vi i femman 14 maj.-18 osv.

En sökning gäller Min aktivitet, 11/5,11/5,12/5, 13/5, 14/5, 15/5 -18!

Ytterligare en inloggning har gjorts 10 nov-18.

Kanske finns svar någonstans vem som gjort detta?

Eller är det SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in