2020-02-24, 13:12
Medlem
Strax kör bilen för hämtning av fupen. Det blir en resa på 100 mil över halva Sverige under dagen och kvällen. Har vi lite tur så ligger advokatens inlaga med i packningen. De har ju några timmar att trycka den innan fupen hämtas.

Vi önskar lycka till, till föraren. KÖR FÖRSIKTIGT! Glöm inte rasta och käka
Citera
2020-02-24, 13:13
Medlem
Smhfs avatar
Här chattar LW med olika män 2017, bl.a E*ik Mossbe*g=*r. Skrämmande att läsa: Pratade mig förbi första hindret (som är att jag ska börja på VC). Hon fattade precis allt. Att jag har
koll. Att jag är tillräckligt utbildad, erfaren och smart och redan har avverkat startsträckan,
Hon satte upp
mig som "egenammäld". Men det skulle vara flera månader till första basbedömingen. OM den
skulle leda till utredning skulle den kunna BÖRJA tidigast om drygt ett år!!! Jag förklarade att det går
inte, jag finns inte då om jag inte fått hjälp innan

18 maj 2017 15:51

B2705-18 aktbilaga 168 (p 1-1060) .pdf
Citera
2020-02-24, 13:14
Medlem
sommarljums avatar
Backmans bevis - som vi trodde då, ang tiden för mordet.

https://www.na.se/artikel/har-ar-forsvarets-nya-bevisning-i-hjarstamordet-gar-inte-att-saga-nar-det-hande?referrer=app
Citera
2020-02-24, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum

https://www.na.se/artikel/har-ar-forsvarets-nya-bevisning-i-hjarstamordet-gar-inte-att-saga-nar-det-hande?referrer=app

Citerar:

– Åklagaren har åberopat viss bevisning som kan styrka när mordet ägde rum och då åberopar vi annan bevisning eftersom vi menar att det inte med säkerhet går att fastställa när det hände, säger Ingvar Backman och fortsätter:
– Och vad händer om man flyttar tidpunkten ett par timmar? Vad innebär det för vad folk gjorde och inte gjorde om man inte vet den exakta tidpunkten?

Är det här nya vittnen?
– Nej, alla är tidigare hörda, det har gjorts över 700 förhör. Men vi tycker att de här behövs det ytterligare förhör med och vill att de ska höras i tingsrätten, säger Ingvar Backman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men LW strök väl inte omkring i området och agerade väktare och lös med ficklamapa in i folks hem?

166/sid 67

” En annan sak som Tina ville förmedla var att Stefan ofta varit ute på nätterna i bostadsområdet där han gick under smeknamnet "nattens vita riddare" . Exempelvis brukade Stefan cykla förbi Tinas hus och kunde då skicka sms som, "glöm inte att släcka ljuset i fönstret". Han kunde även lysa in i bostaden med en lampa, Tina uppfattade det som en "saftblandare" med ett blinkljus. Tina säger att polisen borde ha kännedom om detta då han vid flera tillfällen larmat polis i samband med att han uppmärksammat inbrott eller någon händelse mot Vivallahållet. De händelser som Tina tänker på ligger flera år tillbaka i tiden. Stefan är en man som ordnar upp saker.”
Ville bara påpeka att när det gäller att nattetid lämna sin bostad med hemmavarande barn däri, är LW en lika god kålsupare som SD.
Den senare tycks ju ha lekt "väktare" i området och velat motverka brott mot person och egendom.
Den förra sprang ut mitt i natten och letade burkar. En mani tydligen. I alla fall inget jag skulle göra -eller acceptera.
Citera
Medlem
sommarljums avatar
Även HD ska vittna till SDs försvar, i 1 1/2 timme..
Citera
2020-02-24, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Jag ville inte anklaga någon specifik för vad hon/han har skrivit, bara påminna i allmänhet att det verkar vara en historia som endast har SD som källa och att han har bevisats vara totalt opålitlig. Själv tror jag inte att denna påstådda trekant har ägt rum utan SD hittar bara på för att fortsätta jävlas med LW alternativt kanske det är ett underförstått skämt mellan LW och SD. Jag tycker att alla som läser och citerar ur fup bör granska historier och påståenden med SD som källa med stark skepsis och fundera på om dessa påståenden har någon annan faktakälla än SD. Jag betraktar honom som narcissist/psykopat och har viss erfarenhet av denna personlighetstyp. En sak man kan vara säker på är att de är beredda att ljuga om vad som helst, närsomhelst, och för vem som helst. De ljuger ofta även när det verkar som om det inte finns någon logisk anledning att ljuga då det ger en slags tillfredställelse som kan vara svår att förstå för lite mera vanliga sinnen som har kvar någon slags respekt för sanningen. Bara mina 2 cents...

Klarsynt. Så är dessa störda personer. Dom kan liksom inte hejda sig.

Madsen klarade knappt att prata utan att krydda med egna fantasier eller lögner, även om det till synes inte betydde något. Han hade många som trodde på hans oskuld ända till the bitter end.

Vi får se hur det blir här, men alla SDs muttrar sitter nog inte där dom borde.
Citera
2020-02-24, 13:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Mer citat

Citat:
– Det kommer att bli ganska mycket resonemang om teknisk bevisning och vilken osäkerhet den har. Där har vi en hel del som vi vill belysa, säger Ingvar Backman.

Citat:
Försvaret har också valt att kalla 45-åringens ex-fru som vittne. I bevisuppgifterna som lämnats in till tingsrätten står det att försvaret bland annat vill ta upp relationen med 45-åringen, särskilt i fråga om hot och våld.

Även åklagaren har kallat ex-hustrun som vittne men räknar bara med att förhöret kommer att ta 15 minuter. Försvaret har avsatt betydligt längre tid, upp mot en och en halv timme, för att ställa frågor till den tidigare hustrun.
Citera
2020-02-24, 13:23
Medlem
Citat:

Ja precis som de flesta misstänkte. Nu ska vi väl se mera konkret först vad det innebär men det känns som att de slog på stora trumman och än så länge pyspunka.
Citera
2020-02-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Dessa chattar och meddelanden som Lena skriver till olika vänner är hjärtskärande 💔. Hon inser att förhållandet med SD är destruktivt och hon beskriver att alla inblandade (LW, SD och HD) är sjuka. Hon ser sin egen del men klarar inte av att lämna fullt ut.
Lena adopterades som liten och hon beskriver själv hur hennes otrygga anknytning och inte helt lyckade adoption har satt djupa spår i henne. Hon har svårt för relationer i allmänhet och separationer i synnerhet.
En människa med en otrygg anknytning lever med ett svart hål och gör allt för att fylla ut tomrummet inom sig. Lena hade insikt om detta men tyvärr tog känslorna av övergivenhet över. När hon väl började sätta sitt eget värde först och krigade sig till professionell hjälp så avslutade SD hennes liv.

Jag har läst dussintals FUP:ar där kvinnor mördas av män som de har eller har haft en relation med. Den tragiska historien upprepar sig varje gång. En spillra till man som manipulerar, trycker ner och misshandlar (psykiskt, fysiskt och/eller sexuellt). När kvinnan börjar ta steg för att bryta sig loss så dödas hon 😔.

Instämmer, men typiskt för den manipulativa karaktären du beskriver är också att han har en väl utvecklad förmåga att lukta sig till vilka kvinnor som är lämpliga sårbara offer för hans makt- och kontrollambitioner. Han söker i första hand efter kvinnor som är behagliga och vill försöka vara honom till lags utan att ställa krav på honom.

Lena agerade initialt som hans tröstare och själasörjande vän när Hanna var sjuk. Dvs hon är medkännande och empatisk mot honom, hjälper och stöttar. Sedan ger han henne hopp om att han ska dissa sin fru och det ska bli de två istället, när de inlett en sexuell relation. Det är inte vidare empatiskt varken av Stefan eller Lena. Hanna betraktade Lena som sin vän.

När han svek sitt löfte till Lena och återgick till sin fru hade han dock inte förväntat sig att den tidigare samarbetande älskarinnan skulle utmana honom. Men Lena tolererade inte enbart att vara kastlös i arrangemanget och den undangömda position hon fick. Hon förvandlas övertid och börjar utmana honom, ställa krav, hota och avslöja honom.Inget av detta ingick i hans planer. Hur han löste problemet, har de flesta insett.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-02-24 kl. 13:49.
Citera
2020-02-24, 13:26
Medlem
Citat:
Även HD ska vittna till SDs försvar, i 1 1/2 timme..
Ja vad ska man säga..
Då anser hon tydligen inte att SD är skyldig till mordet. För hon är väl inte skyldig till att vittna då de var gifta vid tidpunkten för mordet
Citera
2020-02-24, 13:26
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Mer citat
Låter som HD som är frivillig som fd fru att vittna eller inte står på SDs sida fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in