2020-02-24, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Tänk, jag är mitt i pestens härjningar nästan och följer ingen av dina råd. Ändå blir jag inte smittad. Varför? Du överdriver. Sköt din hygien, tvätta händerna och tillaga din mat väl så händer inget.
Tjena porrkonto! Länge sen man såg(elr märkte) dig i tråden. Hur går det där borta i tjina? Verkar det lugna ner sig på något sätt? Såg nån video idag om att folk fick gå ut daterad idag. Sanningshalten har jag ingen aning om såklart.. Berätta lite info, du är den enda som sitter på relevant sådan. Trodde förövrigt kommunisterna murat in dig ett tag^_^ må väl.
Citera
2020-02-24, 03:13
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Varför lägga ut pengar på att använda kondom vid tillfälliga sexuella kontakter?
Ingen av mina damer har meddelat att de har någon venerisk sjukdom. O skulle de ha syfilis så då skulle jag ju inte ligga med dem....

Det är med preventiva medel man begränsar smittan.

Att vi skulle vara förskonade för att vi ligger långt bort är en illusion. Sverige är bara 10 timmar bort från epicentrum. Varje passagerare är en biologisk lott som kan bära på coronaviruset.

Ska man vänta på första fallen så slösas tid man inte har. O när fallen kommer så har viruset 5-15 dagars försprång.
Gör du alltid så? Låser in dig så fort nåt händer? Vi andra vill gärna fortsätta leva våra liv normalt och inte slösa bort pengar på saker som det finns 0,1% chans att det inträffar.
Senast redigerad av Sook 2020-02-24 kl. 03:16.
Citera
2020-02-24, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zikavirus
Tjena porrkonto! Länge sen man såg(elr märkte) dig i tråden. Hur går det där borta i tjina? Verkar det lugna ner sig på något sätt? Såg nån video idag om att folk fick gå ut daterad idag. Sanningshalten har jag ingen aning om såklart.. Berätta lite info, du är den enda som sitter på relevant sådan. Trodde förövrigt kommunisterna murat in dig ett tag^_^ må väl.

Smittspridningen har avtagit markant. 2 nya smittade på en vecka. Allt fler människor vågar sig ut nu. Företag får så sakteliga tillstånd att öppna, men det tar tid med allt det byråkratiska. Restauranger får dock ej öppna än, utan enbart skicka mat för hemkörning. Så livet börjar återgå till det normala i begränsad omfattning.
Citera
2020-02-24, 03:34
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Gör du alltid så? Låser in dig så fort nåt händer? Vi andra vill gärna fortsätta leva våra liv normalt och inte slösa bort pengar på saker som det finns 0,1% chans att det inträffar.

Nu tycks kineserna erkänna att Corona-19 är en laboratorieprodukt.

Deras USA ambassadör svävade på målet för någon tid sedan.

Så vad som driver runt nu är troligtvis ett biologiskt vapen. Vilket också förklarade Kinesernas märkliga betende med först förnekelse o sedan panik när det bröt ut.

Gränsen till Italien är nu stängd. Det är inget som görs vid influensa.

Sverige kommer få hård kritik från WHO när de första fallen drabbar oss.

Att raljera med att vem är rädd för lite snuva är inte äns naivt, det är infantilt.

Redan nu så är det kaos på SÖS i Stockholm. Börjar det även ramla in Coronafall så lär dödstalen bli höga. Det har i media nämts att kapaciteten för svensk sjukvård är de första 100 kritiska patienterna övriga kommer inte få högkvalificerad vård. Därefter går dödligheten upp.

Isolering o karantän är effektiva sätt att förhindra smittspridning. Men det bygger på ett lagarbete där alla ställer upp.
Citera
2020-02-24, 03:52
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Ja är man under 40 så är risken att dö i detta obefintlig. Men om majoriteten av befolkningen blir smittade, för Björn Olsen uppskattade att 60-80% av befolkningen kunde smittas, inte på en gång då, men säg att smittan sprids som en löpeld och 10% av svenskarna smittas. Det är 1 miljon människor. Åtminstone 150.000 av dessa kommer att behöva sjukhusvård.

Ja, chansen att överleva ökar om man är under 40 om man inte tillhör de 20% som behöver intensivvård och dessa platser redan är upptagna dör de också.
Iom att vi ej har obegränsat med platser för intensivvård kommer flera dö oavsett ålder-
Citera
2020-02-24, 03:54
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja, chansen att överleva ökar om man är under 40 om man inte tillhör de 20% som behöver intensivvård och dessa platser redan är upptagna dör de också.
Iom att vi ej har obegränsat med platser för intensivvård kommer flera dö oavsett ålder-

80% får bara milda symptom och större delen av den lyckosamma gruppen utgörs av personer under 40.
Citera
2020-02-24, 03:54
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nu tycks kineserna erkänna att Corona-19 är en laboratorieprodukt.

Deras USA ambassadör svävade på målet för någon tid sedan.

Så vad som driver runt nu är troligtvis ett biologiskt vapen. Vilket också förklarade Kinesernas märkliga betende med först förnekelse o sedan panik när det bröt ut.

Gränsen till Italien är nu stängd. Det är inget som görs vid influensa.

Sverige kommer få hård kritik från WHO när de första fallen drabbar oss.

Att raljera med att vem är rädd för lite snuva är inte äns naivt, det är infantilt.

Redan nu så är det kaos på SÖS i Stockholm. Börjar det även ramla in Coronafall så lär dödstalen bli höga. Det har i media nämts att kapaciteten för svensk sjukvård är de första 100 kritiska patienterna övriga kommer inte få högkvalificerad vård. Därefter går dödligheten upp.

Isolering o karantän är effektiva sätt att förhindra smittspridning. Men det bygger på ett lagarbete där alla ställer upp.
Jag har bara lite svårt för alla domedagsmänniskor härinne. Det är invandrare, det är virus, för några år sen skulle bostadskraschen ta kål på samhället. Vi med sunda åsikter har alltid sagt att vi tar tag i problem när de uppstår, inte innan.

Masspaniken vid svininfluensan och vad det kostade oss helt i onödan. Jag säger i onödan då den inte spred sig mer bland folk utan vaccin. Den här kommer också ge sig tids nog men vi har den inte i Sverige än. Så varför göra överdrivna saker?
Citera
2020-02-24, 03:57
Medlem
Omtankes avatar
989 nya dödsfall i Kina, vad beror den extrema höjningen på?

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
2020-02-24, 03:59
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
80% får bara milda symptom och större delen av den lyckosamma gruppen utgörs av personer under 40.

80% får milda symtom och i den gruppen ingår alla. Även den gruppen av 20% som får allvarliga symtom ingår alla även de yngre men utav den gruppen har de under 40 större chans att överleva med hjälp av intensivvård.
Citera
2020-02-24, 04:03
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Min släkt jobbar på dagis med barn och ser inget problem med att resa hit om 2 veckor. Jag önskar dom faktiskt att bli inlagda här länge, tvingade att sälja huset i S och bli ansvariga mot barnen de vägleder i S. Bli inlagd i TH kostar skjortan och tror inte att en försäkring betalar nu i krisläget? Hemska tanke efter min upplysning till dom. Det hjälpte inget alls då de förnekar läget och tror jag behöver hjälp istället, haha. Livet är en cirkus!
Nu vet jag inte om jag förstått din svenska korrekt men du önskar alltså att din egen släkt blir inlagda på sjukhus utan giltig försäkring så att de måste sälja huset i S (Sverige?)? Jag håller nog med din egen släkt om att du behöver hjälp.
Citera
2020-02-24, 04:03
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag har bara lite svårt för alla domedagsmänniskor härinne. Det är invandrare, det är virus, för några år sen skulle bostadskraschen ta kål på samhället. Vi med sunda åsikter har alltid sagt att vi tar tag i problem när de uppstår, inte innan.

Masspaniken vid svininfluensan och vad det kostade oss helt i onödan. Jag säger i onödan då den inte spred sig mer bland folk utan vaccin. Den här kommer också ge sig tids nog men vi har den inte i Sverige än. Så varför göra överdrivna saker?

Därför detta smittar.
När det smittat är det försent.

Och det vi ser hända i Italien o det som rapporteras från Iran är oroväckande. Detta är ingen snuva eller influensa.

Men med tiden så lär vi bli varse. Jag hoppas du har rätt o detta snabbt går över av sig självt.

Själv förbereder jag mig för det värsta. O det innan det är över oss.
Citera
2020-02-24, 04:07
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
80% får milda symtom och i den gruppen ingår alla. Även den gruppen av 20% som får allvarliga symtom ingår alla även de yngre men utav den gruppen har de under 40 större chans att överleva med hjälp av intensivvård.

O intensivvård är en begränsad resurs.

Så lösningen är att undvikas att smittas o delta i corona-19 dödslotreriet....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in