Citat:
Ursprungligen postat av
krosh
Ja, varför är Tegnell så oerhört försiktig? Jag tycker inte karln inger något vidare förtroende, men samtidigt är han bara en del av FHM. FHM fick åtminstone en känga idag:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/expert-fel-strategi-att-tona-ner-viruslarmet
Det finns en hel tråd om prepping etc.
”Tegnell vill nå ut med är framför allt att det inte finns någon smittspridning i Sverige i dag –
och att det inte finns någon anledning att peka ut vissa grupper som smittbärare. Därtill är det viktigt att de som rest i områden där smittan spridits vänder sig till sjukvården direkt om de får symptom, påpekar han”.
Inte peka ut.
För sex veckor sedan så var det uppenbart kineser som var en stor riskgrupp. Nu är det Även Iranier o Italienare.
Men i en PK värld så får inte tjänstemän säga som det är om etniciteten är känslig.
”– Utöver det är det ingen idé att oroa sig för framtiden. Den är alltid oklar. Självklart kan man förbereda sig och vi är medvetna om att det kan bli fler fall”.
Ske guds vilja sa man förr. Men det påverkar inte situationen på något vis.
” vård- och flygplatspersonal har fått information om smittskydd och hur patienter kan hanteras”.
Jag var på Arlanda för några veckor sedan o då jobbade personalen utan handskar eller munskydd. De bara skrattade när jag påpekade det.