2020-02-24, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det skulle redan ha gjorts.
Jag är ganska övertygad om att vi inom 1-2 veckor har en ordentlig spridning i Stockholm, Malmö o någon håla som förvånar (typ Åre).
Däremot kommer danskarna troligtvis stänga bron när första fallen i Sverige dyker upp på WHOs lista.

Varför skulle Sverige som är längst bort Europa och ett befolkningsmässigt litet land vara först med att göra det? Vi har inte haft smittspridning i Europa. Det är först nu med Italien som man kan börja befara det.
Citera
2020-02-24, 01:53
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Ris odlat i Asien har hög arsenikhalt. Värst är råris och ekologiskt tyvärr.

https://amp.svt.se/nyheter/konsument/mest-arsenik-i-ekologiskt-ris
Japp såg det. Blev förvånad att det var så allvarligt att t.o.m. livsmedelsverket rekommenderar att man successivt minskar sitt intag av ris.
Citera
2020-02-24, 02:04
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Varför skulle Sverige som är längst bort Europa och ett befolkningsmässigt litet land vara först med att göra det? Vi har inte haft smittspridning i Europa. Det är först nu med Italien som man kan börja befara det.

Varför lägga ut pengar på att använda kondom vid tillfälliga sexuella kontakter?
Ingen av mina damer har meddelat att de har någon venerisk sjukdom. O skulle de ha syfilis så då skulle jag ju inte ligga med dem....

Det är med preventiva medel man begränsar smittan.

Att vi skulle vara förskonade för att vi ligger långt bort är en illusion. Sverige är bara 10 timmar bort från epicentrum. Varje passagerare är en biologisk lott som kan bära på coronaviruset.

Ska man vänta på första fallen så slösas tid man inte har. O när fallen kommer så har viruset 5-15 dagars försprång.
Citera
2020-02-24, 02:05
Medlem
"WHO kritiserar Italien för att människorna inte blivit tvingade i karantän när man rest dit "andra vägar", vad det nu betyder. Flygtrafiken stängde man, men alltså andra vägar och menar på att det är därför man har denna massiva spridning" Typ...
Finska aftonbladet.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006417241.html

Hahah vi i $vedistan förbjöd varken flygtrafiken eller någon annan väg.

Denna länk i tjinuckernas egna tidning där man i princip säger att man gjorde bort sig är också guld. Går nog inte att mörka längre när man släppte in utländska forskarare för bara någon dag sen.
https://www.globaltimes.cn/content/1180429.shtml

This will be one hell of a ride.
Senast redigerad av Zikavirus 2020-02-24 kl. 02:27.
Citera
2020-02-24, 02:15
Medlem
Snart muterar det då är alla nuvarande och framtida botemedel värdelösa. Och dödligheten kan skjuta i höjden!
Citera
2020-02-24, 02:17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zikavirus
"WHO kritiserar Italien för att människorna inte blivit tvingade i karantän när man rest dit "andra vägar", vad det nu betyder. Flygtrafiken stängde man, men alltså andra vägar och menar på att det är därför man har denna massiva spridning" Typ...

Hahah vi i $vedistan förbjöd varken flygtrafiken eller någon annan väg Tippar på en vecka så smäller det rejält.

Det är altid bäst att google översätta till engelska, för då blir översättningen altid mest korrekt.

Här är den engelska översättningen:

The WHO's Walter Ricciardi criticized the Italian government for blocking flights from China but not quarantining passengers arriving from China.

V Italy's Professor Walter Ricciardi , 60, a member of the WHO (World Health Organization) Steering Group , has criticized Italy for "serious mistakes" in preventing the spread of the coronavirus.

Ricciardi says concern about the Italian La Stampa - Journal .

"When doctors get infected, it means that proper practices have not been implemented," Ricciardi criticizes.

In Italy, it is reported that five healthcare workers have been infected with coronavirus. Some of them are nurses and some are doctors.

Ricciardi criticized the Italian government for, among other things, blocking flights to and from China, but not quarantining people coming from China.

- Now we pay for the fact that we did not immediately quarantine Chinese arrivals.

"France, Germany and the United Kingdom did not stop direct flights from China but quarantined those passengers at risk of infection," Ricciardi said.
Citera
2020-02-24, 02:19
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Ja, varför är Tegnell så oerhört försiktig? Jag tycker inte karln inger något vidare förtroende, men samtidigt är han bara en del av FHM. FHM fick åtminstone en känga idag: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/expert-fel-strategi-att-tona-ner-viruslarmet

Det finns en hel tråd om prepping etc.

”Tegnell vill nå ut med är framför allt att det inte finns någon smittspridning i Sverige i dag – och att det inte finns någon anledning att peka ut vissa grupper som smittbärare. Därtill är det viktigt att de som rest i områden där smittan spridits vänder sig till sjukvården direkt om de får symptom, påpekar han”.

Inte peka ut.
För sex veckor sedan så var det uppenbart kineser som var en stor riskgrupp. Nu är det Även Iranier o Italienare.

Men i en PK värld så får inte tjänstemän säga som det är om etniciteten är känslig.

”– Utöver det är det ingen idé att oroa sig för framtiden. Den är alltid oklar. Självklart kan man förbereda sig och vi är medvetna om att det kan bli fler fall”.

Ske guds vilja sa man förr. Men det påverkar inte situationen på något vis.

” vård- och flygplatspersonal har fått information om smittskydd och hur patienter kan hanteras”.

Jag var på Arlanda för några veckor sedan o då jobbade personalen utan handskar eller munskydd. De bara skrattade när jag påpekade det.
Citera
2020-02-24, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zikavirus

Hahah vi i $vedistan förbjöd varken flygtrafiken eller någon annan väg Tippar på en vecka så smäller det rejält.

Också ur artiklen "- Nu betalar vi för det faktum att vi inte omedelbart kineserade ankomsterna i karantän." (obs google ) Och ingen tänkte på att sätta kinaresenärer i karantän i Swe. OOOpps ! Vilken utskällning vi kommer att få !
Citera
2020-02-24, 02:42
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vad driver Corona-Tegnell? Vill han ha ett utbrott i Sverige så han får leda en större insats?

Tror han har megalomi och VILL ha ett rejält utbrott i Sverige så hans makt ökar och han får synas ordentligt.

Han eller hans när och kära (om han har några) kan ju drabbas hårt av denna j*vla låt gå metod.

En sak är säker våra vårdcentraler och akutmottagningar kommer att förvandlas till krigsområden med våra vanliga ligister som vägrar bry sig och denna gång kommer vi som vanligen inte ställer till ett helvete i samhället, inte att vara stilla och tysta, vi kommer att stå upp för oss själva
Citera
2020-02-24, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Företag måste förse arbetare med masker, desinficera ofta mm. Dvs vi måste anpassa oss till att leva "nornalt" under viruset.

Dags införa åtgärder i Sverige med som att arbeta hemifrån, inga fysiska möten o ha tx webex istället. Toaletter måste decinficeras ofta. Ingen buffemat så äta matlåda mm.

Tänk, jag är mitt i pestens härjningar nästan och följer ingen av dina råd. Ändå blir jag inte smittad. Varför? Du överdriver. Sköt din hygien, tvätta händerna och tillaga din mat väl så händer inget.
Citera
2020-02-24, 02:57
Medlem
Theforeigners avatar
24 Feb, 2020:

01:19: 161 new cases and 1 new death in South Korea. (Source)

Källa: https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-02-24, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jag tror helt klart att Thailand läcker locket på. Det har stannat på 35 smittade i flera dagar (vecka?) nu. Thailand är oerhört beroende av turismen och då får man inte skrämma svenskarna som ”måste ha semester och sol”.

På något vis önskar jag dessa personer ett riktigt helvete, inte nädvändigtvis att de blir sjuka men att dem helt enkelt inte kommer hem på ett bra tag så det blir lite perspektiv på liv vs semester.
Min släkt jobbar på dagis med barn och ser inget problem med att resa hit om 2 veckor. Jag önskar dom faktiskt att bli inlagda här länge, tvingade att sälja huset i S och bli ansvariga mot barnen de vägleder i S. Bli inlagd i TH kostar skjortan och tror inte att en försäkring betalar nu i krisläget? Hemska tanke efter min upplysning till dom. Det hjälpte inget alls då de förnekar läget och tror jag behöver hjälp istället, haha. Livet är en cirkus!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in