Citat:
Ursprungligen postat av
Rugg
Jag köper att det är en möjlighet att en enskild person ej noteras i kaoset efter ett fruktansvärt våldsdåd, ja.
Vad jag ser som mer orimligt är att SE skulle sprungit omkring fram och tillbaka mellan Sveavägen 44 och Grand. Jag tror inte han ens har sett paret Palme förens han kl 23.20 sätter foten utanför Skandiahuset.
Den sk "grandmannen" är troligtvis vilket fyllo som helst, som fått syn på en "kändis".
Hur ser du på SE uttalanden i media om hans syn på gärningsmannens motiv? (Han framförde ideér om att mordet var en impulshandling)
Jag tror att han såg Palme första gången kl 23.22, då hade Palme varit död i en halv minut.
Grandmannen eller ska vi säga grandmännen eftersom det förmodligen rörde sig om flera olika skummisar tycker jag ändå är intressanta observationer.
Mårtens Grandmannen kan vara något, men ingen har sett honom gå efter.
Kan ha varit en vanlig nattvandrare, och att han följde OP med blicken kan bero på att Olof Palme var den han var, och att han inte nödvändigtvis hade ont uppsåt.
Men observationerna går inte att räkna bort som ointressanta.
SE spekulerar som en flashbackare, och hade han levt idag hade han nog suttit här och lagt ut texten.
Man ska nog inte dra för stora växlar på att han tillät sig att lufta sina funderingar.
Det gjorde ju även CA och var nog i gott sällskap med majoriteten av befolkningen.
Det hade nästan varit mer misstänkt om han inte gjort det...