2020-02-23, 22:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Ja, nu har vi ett fungerande flöde känns det som. Jag kommer fylla på min share allteftersom kmrkr pushar ut dokumenten.

Halva avklarad, bara resten kvar nu!
Bamsekramär till er tekniska snillen.
En fråga.
Varför går det inte att kopiera enskilda stycken som det gör i vissa Pdf filer?

Det är till stor fördel för tråden om vi kan lägga in och diskutera enskilda uttalanden/händelser utan att alla som läser ett inlägg är tvingade att söka i länken? Vis av erfarenhet så är det lätt att hoppa över inlägget om det kräver ett klick till.
Citera
2020-02-23, 22:36
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bamsekramär till er tekniska snillen.
En fråga.
Varför går det inte att kopiera enskilda stycken som det gör i vissa Pdf filer?

Det är till stor fördel för tråden om vi kan lägga in och diskutera enskilda uttalanden/händelser utan att alla som läser ett inlägg är tvingade att söka i länken? Vis av erfarenhet så är det lätt att hoppa över inlägget om det kräver ett klick till.

Det går att kopiera i dom sökbara filerna (se mappen som heter Sammanslagna bilagor (sökbara)). Där kan man markera och kopiera.
Citera
2020-02-23, 22:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, jag har börjat med SD:s chattar med HD nu. Vilket svin mot henne och barnen och då är jag bara på aktbilaga 164 när T. har huvudvärk och han försöker tvinga henne till skolan ändå. Gång på gång säger han att HD har fel och han rätt.
Det var ungefär där jag var när raggen reste sig på ryggen. Ofattbart hur man kan behandla sin fru på detta sättet. Det är så man önskade man vore där för att sätta honom på plats, ordentligt. T.o.m så att jag blev tårögd å HDs vägnar.
Citera
2020-02-23, 22:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Det går att kopiera i dom sökbara filerna (se mappen som heter Sammanslagna bilagor (sökbara)). Där kan man markera och kopiera.
Wow. Tack !
Citera
2020-02-23, 22:46
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Aktbilaga 163 del 7

Det känns som att det saknas en massa SD skickat till LW och även några som LW skickat till honom. Deras dialoger går inte ihop med varandra, kan kanske vara så att de inte har kunnat återställa allt it-tekniskt. Men extra intressant är att LW skriver "hallå?" vid midnatt den 12 Maj. För övrigt är alla återskapta meddelandena mellan LW och SD raderade, vilket kan bero på att han inte vill ta risken att HD ska se dom, men jag skulle vilja veta när i tid dessa meddelande blev raderade.

Aktbilaga 163 del 13

SD har sökt på softpocahontas på geocaching-sidan. Undrar varför.

Aktbilaga 163 del 14

SD pratar i chat med JG om alibi och visar upp ett passande tillfälle för honom när mordet ska ha skett; tidigt på tisdagen, eller på måndagen. Men förstår att tidigare på måndagen inte går, då hon ska ha varit på chatten 23.17. Då uttrycker SD något som skiljer sig från vad han sagt i förhör som senare ledde till en cykelrekonstruktion:

"(..)och då var jag ensam hemma. Packade mm."

Förmodligen så har SD fått reda på i senare förhör att han uppgett detta till bland annat JG och att det strider mot hans tidigare förhörsutsagor. Därav så ändrar han hållning helt plötsligt under själva cykelrekonstruktionen. Precis sådär ska man INTE hålla på, för det är precis så som skyldiga mördare håller på; de undanhåller viktig information, ljuger och ändrar sina utsagor efterhand för att försöka anpassa den till verkligheten som en utredning visar på. Han är väldigt körd om detta är något vi kommer att se under resten av allt material. Så körd att jag börjar skifta lite i vad jag tidigare trott kommer att bli det slutgiltiga domslutet.

Fupens sidnr 776 så skriver SD i konversation med en P*trik:

*"Sätt häktad typ i usa ett dygn. Det var hårdare"

Det måste ju syfta på när han var i USA för många år sedan. Undrar vad han gjorde för att hamna i häktet då..

Generellt: SD fortsätter att visa kyla när LW kommer på tal, anmärkningsvärt när det sker i samband när det handlar om att hon hittats död. Han anstränger sig ens inte för att försöka verka berörd av det. Det är lite märkligt. Han kanske är en dålig skådespelare. Men inte bara det, han pratar ens inte om hur det känns för honom att LW är död, utan det är fokus på honom, Hanna och barnen och att han inte har tillgång till sina leksaker pga. beslag, med ett extra fokus på att "längtar till detta lösts", "vore skönt med avslut" osv.
Det jag fetat.
1. Jag uppfattade det som att han och HD blev häktade ett dygn i USA, den 16/5 ?. De fick inte komma in i landet, och de fick dessutom "eskort" på resan tillbaka. Svenska polisen hade kanske informerat om att han var misstänkt för människorov ?

2. Ja, och han nämner flera gånger att han inte får egen tid att sörja LW. Det är riktigt synd om honom..
Citera
2020-02-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja mellan SD och LW var det bara en tidsfråga innan någon blev skadad. Hade SD lämnat henne helt när han återförenades med HD så kanske han hade blivit BO.

Får vibbar av Lena att hon var typen som kan tänka "får inte jag dig eller åtminstone en del av dig så ska ingen annan få det heller". Det är den känslan man får av henne i chattarna med SD.

Njaee nu är du nog ute och cyklar. LW har inte brukat våld mot SD vad jag läst. Jag tror att HD och eventuellt även barnen hade kunnat råka illa ut. Kanske att SD själv hade tagit sitt liv efteråt för att slippa skammen.

Hon var dessutom på väg vidare vilket man kunde läsa i samtal med en annan intim vän (inget lek då jag börjat träffa någon-typ utan att ta det ordagrant, februari 2018 tyvärr minns jag inte vilken konversation det var). Att SD smög på henne när hon hade manligt sällskap och pratade i telefon med andra talar sitt tydliga språk. Han var enormt svartsjuk och kontrollerande.

Jag tror fortsatt som jag tidigare sagt att det är ett hopkok på olika faktorer som är SDs motiv (sedan har jag ändrat fram och tillbaka hur procentsatsen dem sinsemellan varit) HD hade han mist, det var LWs fel och alla var på väg någonstans medan han själv stod kvar på perrongen. Självklart var det inte hans eget fel enligt honom själv.
Citera
2020-02-23, 22:51
Medlem
Citat:
Det var ungefär där jag var när raggen reste sig på ryggen. Ofattbart hur man kan behandla sin fru på detta sättet. Det är så man önskade man vore där för att sätta honom på plats, ordentligt. T.o.m så att jag blev tårögd å HDs vägnar.
Det verkar som om alla i SDs närhet, utom L, och dotter T, är konflikträdda. De som inte smeker honom medhårs kan försvinna. Han tål inte mothugg eller minsta ifrågasättande. Då är han ett offer. Vilken ynklig mänskospillra han är.
Citera
2020-02-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Genom att läsa all samlad digital kommunikation mellan Lena och Stefan kan jag göra några tillägg till din fråga med fokus på sept- 16 och framåt tills Lena dör 14-15 maj -18 :

1. Stefan själv anger aldrig den bakomliggande motivet till hans förfrågan och så vitt jag minns avkrävs han heller ingen förklaring till och inget svar på varför han vill bli informerad.

2. Jag tror det finns flera indikationer, som sker gradvis under denna period och som alla hänger samman .

På våren 17 när Lena första gången avslöjar deras affär för Hanna upplever jag att Stefans respekt för Lena minskar. Succesivt ju mer hon hon klagar, gråter och öppnar sitt hjärta och visar sin besatthet av honom desto mindre bryr han sig om henne.

Ungefär som att hon blir bestraffad för att hon reste sig upp emot honom och utmanade honom genom att hon avslöjade otroheten för Hanna, och efter det fick hon skylla sig själv. Så på sin höjd nu förtjänar hon att vara en sexslav, eller liggdocka. Detta agerar också Lena delvis positivt på. Hon vill ligga med honom, och vara nära honom allt hon får, men är oftast mycket missnöjd med omfattningen och önskar mer. Detta leder till ett omfattande tjat, gnäll och klagomål i loggarna från Lenas håll som delvis verkar avtändande för Stefan.
Sedan vill Lena veta allt om hur, när och var Stefan och hans fru har sitt sexuella samliv. Ibland besvarar Stefan frågorna, ibland inte, ibland alltmer motvilligt beroende på att Lena börjar uttrycka hån om Hanna som person, att hon är trist och grå etc. Så Lena sysslar med en egen slags maschosistiskt självbestraffning genom att söka information som plågar henne själv ännu mer. När hon sedan umgåtts med denna intima kunskap börjar hon attackera Stefan och använda den när hon anklagar Stefan.

När hoten trappas upp kring att Lena återigen ska avslöja deras affär för Hanna om han inte svarar, eller kommer förbi, börjar han hata och förakta henne än mer. 2017 på hösten besöker han henne inte mer än en gång per vecka. Hon har ingen integritet och håller på med självförnedring. Så hennes desperation tvingar delvis kvar honom i perioder. Någon gång ibland kommer han frivilligt om hon har skickat en nakenbild från duschen och liknande. Då tänder det till men det blir allt mer sporadiskt och ovanligt.

Jag tror Stefan var intresserad av ett utomäktenskapliga förhållande med henne utan krav. Vid något tillfälle nämner han får ingen sexuell lust till henne när hon hotar. Och när hon har förlorat också sin sexuella dragning och påverkan på honom så avslöjar hon hans otrohet en andra gång.

Jag tror hon hade levt idag om hon backat, kan inte bevisa, men han är en kontrollfreak och vill ha en undergiven kvinna tror jag. Desto mer lik Lena blev Stefan i sin dominans desto mer förlorade han lusten. Sadister kan inte tända på en annan dominant aktör. När hon agerar maktfullkomlig, blir han alltmer impotent.

Han förlorade intresset för henne alltmer, hon kände det och passerade de gränser han arrangerat. Tror hon dog för att hans äktenskap gick i kras. Tidigare ville han ha kontroll över hennes förehavanden som en markering att han vill vara i överläge, och vara Herren på täppan. Men det förlorade allt mer sin tjusning, när hon förlorade dragningskraften på honom. Så ja, jag tror han hade fått på sin höjd en tillfällig utmaning om hon träffade någon ny, men han visste att han hade henne i en ask. Hade hon stått på sig och inte återvänt till Stefan tror jag inte han hade besvärat henne igen. Tror han var färdig med henne, sättet hon dödades på ger en hint om det.

Jag tror det ligger mkt i det du skriver och det väl främst synd att Stefan inte förmådde avsluta "på riktigt" 2017. I Lenas värld så tror jag inte hon tog hans avstånd på allvar för han svarade ju henne, och han intresserade sig ju också för att veta vad hon gjorde (det utgår jag ifrån) - alla små detaljer som hon kunde suga på och vrida och vända, se tecken på - gjorde att hon intalade sig att "bara han kommer till insikt så förstår han" och hon använde alla medel hon förmådde.
Jag tror också att de gånger hon hade RT eller kanske inte svarade i tid, skrattade å nojsade med någon annan så var nog Stefan där och intog position igen och då var hamstersnurran igång igen.
Jag blir inte så upprörd över att Lena vill ha detaljer om sex klädsel etc det kan lika väl vara en "böjelse" som martyrskap - ser det inte som direkt svartsjuka isf mer indirekt.

Allt hade nog varit annorlunda om hon hade träffat någon annan och verkligen fått möjlighet till det, vi får inte glömma de indikationer som finns på att Stefan är där och "rycker" så fort hon åker iväg med någon annan, han får höra att hon har besök etc. Att han springer i trädgården, filmar, sätter en lykta med kärlekshälsning utanför dörren - han vill ju ha hennes dyrkande, hennes trånande samtidigt så när det inte passar honom blir han irriterad och avtänd.
Att hon inte kunde se detta övergår mitt förstånd även om jag tyvärr också vet att det precis kan se ut så, obegripligt och solklart för andra.

Men, för den skull kan vi inte börja normalisera motiv till att döda, det är ju helt sjukt om vi börjar tycka det är förståeligt det som hände? De var väl ändå vuxna människor..eller nä..men det borde kunnat lösts sig på annat sätt.
Snart börjar jag dock skratta i förtvivlan hur (vuxna) människor (inte kan) beter sig och då syftar jag på samtliga huvudrollsaktörer.

Måste faktiskt också slutligen nämna Stefans beteende efter mordet. Alla bilder/signaler på GCsidan, hur han kunnat stå och gå "som vanligt" -- att inte bryta ihop efter en sådan gärning det är ju helt galet hur man kan leva med det? Ja jag är övertygad om att SD har gjort detta.
Citera
2020-02-23, 22:52
Medlem
Citat:
Träffsäker analys.
Du har verkligen pennans gåva.
Det kommer visa sig att vad du skrivit stämmer.

Stefan ville ha det som det varit från början otrogenhet utan krav och det accepterade inte Lena och satte igång att bråka och hota istället för att bryta med honom.

Jag köper inte den här analysen rakt av - jag ser istället en snubbe som desperat försöker ha en utväg vad som än händer. SD är uppenbart osäker på hela situationen med HD; han kan omöjligt veta att hon kommer välja att ta tillbaka honom. Därför ägnar han sig åt en oerhört komplicerad balansakt med LW. Hon får inte störa hans försök att återupprätta relationen till HD, men han kan inte heller tillåta henne att helt släppa honom, eftersom han måste ha henne som utväg om relationen till HD inte skulle visa sig vara en framkomlig väg. SD verkar vara en oerhört osäker typ, och visar faktiskt, i motsats till vad många i tråden verkar tycka, väldigt få uppenbart "psykopatiska" drag. Snarare får jag ett intryck av att han har oerhörda anknytningsproblem, vilket t.ex manifesteras bland annat i svåra problem att sätta gränser. Han kan inte säga ifrån ordentligt till LW, som kör med honom i all oändlighet, och han verkar (om jag förstår dom mycket oskarpa textkonversationerna med diverse personer rätt) , låta HD i mycket hög grad ha kontroll över hans sociala medier. Hans förhållande med den precis lika anknytningsstörda LW är närmast löjligt stereotyp för en relation mellan två dylika personer.

Svårare blir det dock att hitta en anledning till att han skulle banka LW sönder och samman i sådant vredesmod, och vad faktiskt synes som ganska plötsligt. Jag får inte riktigt ihop det. Han måste ha upplevt sig själv vara i existentiell fara. Varför? Vad hände mellan slutet på februari och maj?
Citera
2020-02-23, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Njaee nu är du nog ute och cyklar. LW har inte brukat våld mot SD vad jag läst. Jag tror att HD och eventuellt även barnen hade kunnat råka illa ut. Kanske att SD själv hade tagit sitt liv efteråt för att slippa skammen.

Hon var dessutom på väg vidare vilket man kunde läsa i samtal med en annan intim vän (inget lek då jag börjat träffa någon-typ utan att ta det ordagrant, februari 2018 tyvärr minns jag inte vilken konversation det var). Att SD smög på henne när hon hade manligt sällskap och pratade i telefon med andra talar sitt tydliga språk. Han var enormt svartsjuk och kontrollerande.

Jag tror fortsatt som jag tidigare sagt att det är ett hopkok på olika faktorer som är SDs motiv (sedan har jag ändrat fram och tillbaka hur procentsatsen dem sinsemellan varit) HD hade han mist, det var LWs fel och alla var på väg någonstans medan han själv stod kvar på perrongen. Självklart var det inte hans eget fel enligt honom själv.

Tror du verkligen att han visste/förstod det? Den 14 maj när han mördade LW.
Jag tvivlar.
Citera
2020-02-23, 23:02
Medlem
nonadas avatar
Lite information kring sharen som finns.

Eftersom många har haft problem med att få hem filerna från minfil.com så valde jag att dela med mig av min cloud share där jag sparar filerna från FUP:en. Många upplever att det går snabbare att ladda ned filerna från min share jämfört med minfil.com. Dessutom kan man läsa dokumenten direkt därifrån om man inte vill ladda ned filerna till sin enhet. Mer information om detta nedan.

Som ni vet så har vi endast halva FUP:en i dagsläget. Jag kommer att uppdatera min share allteftersom den andra halvan blir tillgänglig. Dokumenten finns i lite varierande versioner. Se listan nedan för mer information.

Samtliga bilagor finns tillgängliga separata - Se Aktbilaga 163, Aktbilaga 164 etc.
Samtliga bilagor finns som sammanslagna bilagor - Se Sammanslagna bilagor
Samtliga bilagor finns som sammanslagna och sökbara. D.v.s. att det är möjligt att söka och kopiera från dokumentet - Se Sammanslagna bilagor (Sökbara)

Samtliga inskannade dokument från (i skrivande stund halva) FUP i LW-målet.
Där kan man förhandsvisa filerna direkt om man vill. Man kan även selektera enstaka dokument för nedladdning eller hela mappar för att sedan ladda ner som en zippad fil.
https://www.jottacloud.com/s/14754672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a
Senast redigerad av nonada 2020-02-23 kl. 23:05.
Citera
2020-02-23, 23:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Från aktbilaga 164

Samtalet ligger i en mapp med datum 2016-12-27
Filnamn: ca11_23-42-24_IN_0104522194,amr -20 min och 41 sek

Börjar med småprat, Lena tyckte det var skönt att träffas dagen innan. Lena undrar senare
under samtalet om Stefan kommer förbi, det låter i bakgrunden som att han kör bil. En del
diskussioner fram och tillbaka kring deras förhållande. Lena vill få förklaringar som Stefan
inte har svårt att förklara för Lena, då hon inte verkar nöja sig med det han säger. Lena säger
att Stefan inte ska backa från henne. Lena vill att Stefan ska komma förbi men det vill inte
Stefan. Om Stefan då åker hem och inte kommer och pratar med henne så backar han. Stefan
tolkar det som ett hot och säger att han då måste komma förbi. Stefan undrar hur det ska vara
kring sex? Lena förklarar att hon inte ska få känslan av att Lena övertalar Stefan till sånt.
Stefan menar att han måste få säga att han inte vill ha sex men sen när Lena tjatar till sig det
så ska han inte säga nåt .. Lena menar då att han kan säga och göra så, men då har han backat
och Lena har inte betytt något armat än ersättning under tiden som hon var torr mellan benen
och tråkig. Stefan menar att det känns som att Lena hotar sig till sex och undrar vad han ska
göra? Ska han bara komma dit och dra ner byxorna och le? Diskussionen fortgår och Stefan
vill fortsätta hem men Lena säger att han måste komma förbi henne. Stefan menar då att han
måste komma förbi henne i värme och glädje då annars avlivar hon honom. Lena säger åt
honom att komma in men han uppger att han sitter kvar i bilen.

Här tjatar och hotar hon till sig sex. Vet inte om detta i tid 2016-12-27 stämner med hoten om att rasera SD s liv genom att berätta för HD har börjat? Någon som minns?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-23 kl. 23:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in