2020-02-23, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, är det verkligen så svårt?

Jag ser en kombo av båda scenariona, både ROKS och kaninkokare, hitintills i FUP har jag inte hittat något hårt av reellt värde så för att få till en fällande dom så kommer det att gälla att demonisera MGM så mycket det går och bortse från alla tänkbara alternativ.

Sällan har jag sett ett BO som så ihärdigt jobbat för sin egen olycka, fan makalöst.
Håller förstås med dig!
Och ändå har jag/vi inte sett och hört allt ännu.
Tråkigt bara att tråden till stora delar har ockuperats av personer som lagt tonvis av timmar och tangenter för att med alla upptänkliga medel försöka 'white washa' Lena.

Att postumt noga granska Lenas liv och leverne är viktigt för att försöka lära av de misstag hon gjorde.
Det är INTE att "hata" henne.
Det är INTE att "skuldbelägga" henne.
Det är försöka lära sig något av detta mord.
Annars har Lena dött fullständigt förgäves.
Citera
2020-02-23, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Yes dessa skulle jag gärna vilja ha.
Har förslkt få ner dom en men får bara ”502 Bad Gateway”.
Säkert överbelastning på servern.

Att de är sökbara är guld i en sån här mastodont-FUP.

Har månne @nonada möjlighet att lägga upp dom också (om inte lagringsutrymme börjat tryta)?

Tjena, tack för strålande insats i natt, dags att återgälda. Tyvärr är minfil.com riktigt uselt för tillfället. Jag har lagt upp en .zip med hela rasket på annat ställe (ingen aning om hur länge de stannar där). Ca 482 MB totalt: B2705-18.zip
Citera
2020-02-23, 19:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Men din teori motsäger ju sig själv lite tycker jag. Om jag tolkar dig rätt så menar du att hon medvetet provocerat honom för att han ska bli våldsam. Varför skriker hon då inte ut saker som kan ro i hamn hela hennes påhittade scen?

Man kan ju inte skrika ut saker som inte händer heller. Skulle hon säga "vad f-n knoggnuggar du och stryper mig för!!" när SD bara knuffat på henne vad tror du han svarar på det? "Vad f-n säger du!! Har jag väl inte gjort heller!! Är du galen eller".

Så man kan inte "live-rapportera" saker som inte händer om man inte vill att den andra parten ska tro man är spritt språngande galen och reagera tillbaka.
Citera
2020-02-23, 19:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Hej tråden,
först och främst - tack till alla inblandade skribenter för en fantastiskt intressant tråd. Har följt den med skräckblandad förtjusning sedan start. Anledningen till att jag tar bladet från munnen först nu (efter ca 15 års tystnad på flashback) är dock inte för att bidra med ytterligare spekulationer, utan den är av en mer praktisk natur, se nedan.

För det andra - ett minst lika stort tack till Puttenot, Picasso2, Krmkr och T34Panzer för den gemensamma insatsen att få ut förundersökningsprotokollet, enastående teamwork!

Av rent egoistiska skäl ville jag, för läsningens skull, ordna till fup-dokumenthögen en smula. Eftersom underlaget var så eminent inscannat och likaså levererat, har det gått relativt snabbt att slå samman de olika delarna, rotera några liggande sidor, komprimera filstorlekar och slutligen OCR-scanna alltsammans så att all text är sökbar/redigerbar för den som önskar. Även text i pratbubblor och bilder går att söka i, med vissa slumpmässiga undantag. Jag har även låst sidnumreringen så den stämmer med innehållsförteckningarna. Med detta vill jag inte trampa någon på tårna, utan bara här i tråden lägga upp filerna jag städat i för min egen skull. Helt säkert har jag dessutom klantat till det någonstans…

Under städandet har jag snabbläst igenom det vi hittills har fått:

Den del som temporärt kallats ”Aktbilaga 100” visar sig vara sidorna 2673-4043 i Aktbilaga 168, vilket än så länge lämnar ett glapp på ca 1600 sidor mitt i Aktbilaga 168. Detta glapp täcker Facebook Messenger-konversationerna mellan Lena Wesström och i sin tur J*nny Cl*ar/F*ley, J*mmy H*lmqvist, J*akim Sj*berg samt J*nas D*hlin. Glappet överlappar också konversationerna med H*nrik Åhm*n (saknas ca 48 sidor) och med K*nneth J*hansson (saknas ca 345 sidor). Jag har valt att ta bort även dessa två helt, de lär väl dyka upp i nästa leverans och kan då kompletteras tillsammans med de andra.

I övrigt saknas sidorna 100-138 i Aktbilaga 163 (vilket nog inte är någon större förlust, ett evigt trasslande vuxna emellan om ”Nattis”, Stefans toalettvanor och tänkvärda garage-snabbisar, modell trasig skiva) samt sidan 533 i Aktbilaga 165 (trasig skiva även där, ett jämmerligt erotiktrevande Sillen-Hanna).

För den som undrar över maskningar, verkar det smått godtyckligt applicerat. En hel del skämskudde-taffligt snusk har slunkit igenom, men inte överallt, dock censureras sådant som gäller barn och sjukdomstillstånd av privat natur. Den spännande och totala maskningen av Lenas konversationer med en P*ntus G., som omfattar många sidor, rör antagligen själavård (om än via chat). Karln är präst. Således gäller Svenska Kyrkans absoluta tystnadsplikt, lagstadgad sådan t o m. Inte sexigare än så tyvärr.

Filerna väger mellan 13-87 MB styck och är i förekommande fall uppdelade så det passar innehållsförteckningarna i respektive aktbilaga. Om någon vill lägga dem på annat ställe än minfil.com, typ på nonadas share, går det såklart alldeles utmärkt.

Ha en trevlig fortsatt läsningssöndag (även efter denna wall of text)!

B2705-18 Aktbilaga 163 (p. 1-514) – Stefans chat- och mailhistorik
B2705-18 Aktbilaga 163 (p. 515-893) – se ovan

B2705-18 Aktbilaga 164 (p. 1-99, 139-305) – Lenas chat- och mailhistorik
B2705-18 Aktbilaga 164 (p. 306-1060) – se ovan
B2705-18 Aktbilaga 164 (p. 1061-1567) – se ovan

B2705-18 Aktbilaga 165 (p. 1-393) – Övriga inblandades enheter, t ex Hannas och Jerrys
B2705-18 Aktbilaga 165 (p. 394-532, 534-777) – se ovan
B2705-18 Aktbilaga 165 (p. 778-1130) – se ovan

B2705-18 Aktbilaga 166 (p. 1-93) – Viss teknisk undersökning, brottsplats, förhör med grannar

B2705-18 Aktbilaga 167 (p. 1-174) – Sammanfattning vissa förhör Stefan, ytterligare IT-forensik

B2705-18 Aktbilaga 168 (p. 1-1060) – Lenas Facebook Messenger med diverse löst folk
*** sidorna 1161-2672 saknas ännu så länge ***
B2705-18 Aktbilaga 168 (p. 2673-3411) – Lenas Facebook Messenger med några till
B2705-18 Aktbilaga 168 (p. 3412-4043) – Lena och Stefan, över Facebook Messenger

Citerar detta inlägg, bara som påminnelse.

Just nu är det ju mycket läsning och inlägg faller lätt bort.
Citera
2020-02-23, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tror du att S hade hållit sig borta om L hade avslutat kontakten helt och ägnat sig åt någon annan? Tänker på det han ska ha sagt om att hon ska meddela honom om hon inleder något nytt. Varför behöver han veta det?

Genom att läsa all samlad digital kommunikation mellan Lena och Stefan kan jag göra några tillägg till din fråga med fokus på sept- 16 och framåt tills Lena dör 14-15 maj -18 :

1. Stefan själv anger aldrig den bakomliggande motivet till hans förfrågan och så vitt jag minns avkrävs han heller ingen förklaring till och inget svar på varför han vill bli informerad.

2. Jag tror det finns flera indikationer, som sker gradvis under denna period och som alla hänger samman .

På våren 17 när Lena första gången avslöjar deras affär för Hanna upplever jag att Stefans respekt för Lena minskar. Succesivt ju mer hon hon klagar, gråter och öppnar sitt hjärta och visar sin besatthet av honom desto mindre bryr han sig om henne.

Ungefär som att hon blir bestraffad för att hon reste sig upp emot honom och utmanade honom genom att hon avslöjade otroheten för Hanna, och efter det fick hon skylla sig själv. Så på sin höjd nu förtjänar hon att vara en sexslav, eller liggdocka. Detta agerar också Lena delvis positivt på. Hon vill ligga med honom, och vara nära honom allt hon får, men är oftast mycket missnöjd med omfattningen och önskar mer. Detta leder till ett omfattande tjat, gnäll och klagomål i loggarna från Lenas håll som delvis verkar avtändande för Stefan.
Sedan vill Lena veta allt om hur, när och var Stefan och hans fru har sitt sexuella samliv. Ibland besvarar Stefan frågorna, ibland inte, ibland alltmer motvilligt beroende på att Lena börjar uttrycka hån om Hanna som person, att hon är trist och grå etc. Så Lena sysslar med en egen slags maschosistiskt självbestraffning genom att söka information som plågar henne själv ännu mer. När hon sedan umgåtts med denna intima kunskap börjar hon attackera Stefan och använda den när hon anklagar Stefan.

När hoten trappas upp kring att Lena återigen ska avslöja deras affär för Hanna om han inte svarar, eller kommer förbi, börjar han hata och förakta henne än mer. 2017 på hösten besöker han henne inte mer än en gång per vecka. Hon har ingen integritet och håller på med självförnedring. Så hennes desperation tvingar delvis kvar honom i perioder. Någon gång ibland kommer han frivilligt om hon har skickat en nakenbild från duschen och liknande. Då tänder det till men det blir allt mer sporadiskt och ovanligt.

Jag tror Stefan var intresserad av ett utomäktenskapliga förhållande med henne utan krav. Vid något tillfälle nämner han får ingen sexuell lust till henne när hon hotar. Och när hon har förlorat också sin sexuella dragning och påverkan på honom så avslöjar hon hans otrohet en andra gång.

Jag tror hon hade levt idag om hon backat, kan inte bevisa, men han är en kontrollfreak och vill ha en undergiven kvinna tror jag. Desto mer lik Lena blev Stefan i sin dominans desto mer förlorade han lusten. Sadister kan inte tända på en annan dominant aktör. När hon agerar maktfullkomlig, blir han alltmer impotent.

Han förlorade intresset för henne alltmer, hon kände det och passerade de gränser han arrangerat. Tror hon dog för att hans äktenskap gick i kras. Tidigare ville han ha kontroll över hennes förehavanden som en markering att han vill vara i överläge, och vara Herren på täppan. Men det förlorade allt mer sin tjusning, när hon förlorade dragningskraften på honom. Så ja, jag tror han hade fått på sin höjd en tillfällig utmaning om hon träffade någon ny, men han visste att han hade henne i en ask. Hade hon stått på sig och inte återvänt till Stefan tror jag inte han hade besvärat henne igen. Tror han var färdig med henne, sättet hon dödades på ger en hint om det.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-02-23 kl. 20:10.
Citera
2020-02-23, 19:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen regel utan undantag . Det är ju bara spekulationer, jag kände henne inte. Men med tanke på ryktena om hennes män sen hon blev singel så känns det som om det finns en gnutta sanning i det jag skrev. Men självklart vet jag ju inte.

Nja, vi vet ju faktiskt ingenting om huruvida UW var tillgänglig eller inte när han träffade Lena. Så fullt möjligt att du fortfarande har helt rätt och ingen undantag finns till regeln.
Citera
2020-02-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att spionera och fota SD 6 ggr vid besök av andra och skicka hem foton?
Jag syftade givetvis inte på annat än att även Lena valde att ge sig ut om natten.
Att leta burkar var viktigare än att vara med barnen. Det här är diskuterat flera gånger och jag antar att du försvarar Lenas val när det gäller hur en vuxen förälder väljer att prioritera?

Efter att ha läst (hittills bara några få) av de sms-kommunikationerna SD och LW hade med varandra, kan jag inte landa i annat än att de båda uppvisar en närmast exempellös omognad/ "ovuxenhet".
Fjortisar i min omgivning uppvisar mer av mognad än vad dessa två föräldrar gör.

Med det vi vet hittills föds hos mig en fråga:
Om du Remark hade varit tonåring, hade du då velat haft nån av dessa två som förälder?
Citera
2020-02-23, 19:46
Medlem
Jag har bara läst aktbilaga 100. Där beskriver hon själv så väl hur fel relationen var, hur störd SD var, hur hennes barndom och separationsångest spelade in.
Hon ville inte fortsätta att bli förödmjukad och sökte akut hjälp av psykolog men insåg samtidigt att hon inte klarade att släppa taget. Det var som knark för dem båda.
Citera
2020-02-23, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Tjena, tack för strålande insats i natt, dags att återgälda. Tyvärr är minfil.com riktigt uselt för tillfället. Jag har lagt upp en .zip med hela rasket på annat ställe (ingen aning om hur länge de stannar där). Ca 482 MB totalt: B2705-18.zip
Riktigt snyggt jobbat. Vilka kompetenser vi har härinne!
Citera
2020-02-23, 19:48
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo då man live-rapporterar när man medvetet spelar in för att samla bevis. Annars är det ingen idé att spela in ljudfil. Då ska det vara videofilm så misshandeln syns istället.

Konstigt om Lena inte skulle fått rådet att live-rapportera när hon fick rådet att samla bevis och hur hon ska gå tillväga. Fråga polisen så får du se om live-rapportering.

Men varför gör hon inte det då? Har du aldrig stött på människor i ditt yrke som blivit utsatta för våld som framkallar chock? Jag tycker det är väldigt tydligt att det framgår att Lenas reaktioner beror på att hon är i ett chocktillstånd. Att hon spelar in just denna denna träff med SD kan bero på mycket. Tänk på att transkriberingen endast är de sista minuterna av en väldigt lång inspelning. Varför hon startade inspelningen från början går ju inte ned någon som helst logik att koppla till vad som händer väldigt långt in i framtiden. Dessutom så finns det tusentals sidor med sådana här transkriberingar av inspelningar, så det gör ju verkligen just valet att spela in denna gången inte alls speciellt märkligt, såvida detta inte är en av de första inspelningarna som hon gör.
Citera
2020-02-23, 19:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Genom att läsa all samlad digital kommunikation mellan Lena och Stefan kan jag göra några tillägg till din fråga med fokus på sept- 16 och framåt tills Lena dör 14-15 maj -18 :

1. Stefan själv anger aldrig den bakomliggande motivet till hans förfrågan och så vitt jag minns avkrävs han heller ingen förklaring till och inget svar på varför han vill bli informerad.

2. Jag tror det finns flera indikationer, som sker gradvis under denna period och som alla hänger samman .

På våren 17 när Lena första gången avslöjar deras affär för Hanna upplever jag att Stefans respekt för Lena minskar. Succesivt ju mer hon hon klagar, gråter och öppnar sitt hjärta och visar sin besatthet av honom desto mindre bryr han sig om henne.

Ungefär som att hon blir bestraffad för att hon reste sig upp emot honom och utmanade honom. Så på sin höjd nu förtjänar hon att vara en sexslav, eller liggdocka. Detta agerar också Lena delvis positivt på. Hon vill ligga med honom, och vara nära honom allt hon får, men är oftast mycket missnöjd med omfattningen och önskar mer. Detta leder till ett omfattande tjat, gnäll och klagomål i loggarna från Lenas håll som delvis verkar avtändande för Stefan.
Sedan vill Lena veta allt om hur, när och var Stefan och hans fru har sitt sexuella samliv. Ibland besvarar Stefan frågorna, ibland inte, ibland alltmer motvilligt beroende på att Lena börjar uttrycka hån om Hanna som person, att hon är trist och grå etc. Så Lena sysslar med en egen slags maschosistiskt självbestraffning genom att söka information som plågar henne själv ännu mer. När hon sedan umgåtts med denna intima kunskap börjar hon attackera Stefan och använda den när hon anklagar Stefan.

När hoten trappas upp kring att Lena återigen ska avslöja deras affär för Hanna om han inte svarar, eller kommer förbi, börjar han hata och förakta henne än mer. 2017 på hösten besöker han henne inte mer än en gång per vecka. Hon har ingen integritet och håller på med självförnedring. Så hennes desperation tvingar delvis kvar honom i perioder. Någon gång ibland kommer han frivilligt om hon har skickat en nakenbild från duschen och liknande. Då tänder det till men det blir allt mer sporadiskt och ovanligt.

Jag tror Stefan var intresserad av ett utomäktenskapliga förhållande med henne utan krav. Vid något tillfälle nämner han han han får ingen sexuell lust till henne när hon hotar. Och när hon har förlorat också sin sexuella dragning och påverkan på honom så avslöjar hon hans otrohet en andra gång.

Jag tror hon hade levt idag om hon backat, kan inte bevisa, men han är en kontrollfreak och vill ha en undergiven kvinna tror jag. Desto mer lik Lena blev Stefan i sin dominans desto mer förlorade han lusten. Sadister kan inte tända på en annan dominant aktör. När hon agerar maktfullkomlig, blir han alltmer impotent.

Han förlorade intresset för henne alltmer, hon kände det och passerade de gränser han arrangerat. Tror hon dog för att hans äktenskap gick i kras. Tidigare ville han ha kontroll över hennes förehavanden som en markering att han vill vara i överläge, och vara Herren på täppan. Men det förlorade allt mer sin tjusning, när hon förlorade dragningskraften på honom. Så ja, jag tror han hade fått på sin höjd en tillfällig utmaning om hon träffade någon ny, men han visste att han hade henne i en ask. Hade hon stått på sig och slitit i Stefan tror jag inte han hade besvärat henne igen. Tror han var färdig med henne, sättet hon dödades på ger en hint om det.

Äntligen är du och jag helt överens. Här gör du en träffsäker sammanfattning och analys, enligt min mening.
Citera
2020-02-23, 19:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon var hans själasörjare, de valde båda att svika sin vän resp sin partner. Under 5-6 år. Hon var singel, det var inte han. HAN kastade sig i armarna (och mellan benen) på en kvinna när hans fru var sjuk och inte orkade. Vilken hjälte!
Vi har väl trott att hon var singel. Nyligen var det någon som visade att så vad det inte alls utan SD och LW inledde sitt pastor-knullande när hon fortfarande var gift. Vi vet att dom hade kontakt redan 2007 genom hennes blogg innan dom som sopar undan hennes mindre smickrande sidor tog bort bloggen.
Vågar nog lägga en del prestige på att LW,s jag-skiter-i-gud-och-allihopa-bara-jag-får-knulla SD var anledningen till skilsmässan. Glöm inte vad som är mest utmärkande för en narcissist.

"De mest påtagliga dragen är den orealistiska självbilden, där man ser sig som unik, höjd över mängden, och med rätt till särskilda förmåner. Vanliga regler gäller inte, de är för andra som ses som medelmåttor" läs den absoluta rätten till SD,s liv
https://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/symtom-och-besvar/personlighetsstorningar/narcissism

Yoda = SD
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skapad av Yoda fre, december 21, 2007 22:55:43
Tja Lena!

Tack för julkortet. Sa till sambon att det kändes extra härligt att få just ett sådant kort. Vilken tid du måste lagt ner! Vi orkade nätt och jämt med att köpa och skicka "vanliga" kort. Men du/ni fick iaf en julhälsning så från oss.

Omigen; GOD JUL

// En okänd välgörare

http://lena.wesstrom.se/#comments16

Påminner igen om att kombatanterna kände varandra redan 2007. Dom kände varandra åtminstonde 11 år om inte längre. Nyfiken på när LW började med hoten och vad hon ville ha i gengäld om SD skulle vika ner sig? Ville hon vara nummer ett framför HD? Det är väl inte osannolikt hoten började vid anmälningarna när dom inte visade sig ha förväntad effekt på SD?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-23 kl. 20:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in