2020-02-23, 17:28
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Tjena! Om du vill ha sammanslagna, OCR-konverterade filer (sökbara) på din share så lade jag upp tidigare idag, de väger inte särskilt mycket heller:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

B2705-18 Aktbilaga 163 (p. 1-514) – Stefans chat- och mailhistorik
B2705-18 Aktbilaga 163 (p. 515-893) – se ovan

B2705-18 Aktbilaga 164 (p. 1-99, 139-305) – Lenas chat- och mailhistorik
B2705-18 Aktbilaga 164 (p. 306-1060) – se ovan
B2705-18 Aktbilaga 164 (p. 1061-1567) – se ovan

B2705-18 Aktbilaga 165 (p. 1-393) – Övriga inblandades enheter, t ex Hannas och Jerrys
B2705-18 Aktbilaga 165 (p. 394-532, 534-777) – se ovan
B2705-18 Aktbilaga 165 (p. 778-1130) – se ovan

B2705-18 Aktbilaga 166 (p. 1-93) – Viss teknisk undersökning, brottsplats, förhör med grannar

B2705-18 Aktbilaga 167 (p. 1-174) – Sammanfattning vissa förhör Stefan, ytterligare IT-forensik

B2705-18 Aktbilaga 168 (p. 1-1060) – Lenas Facebook Messenger med diverse löst folk
*** sidorna 1161-2672 saknas ännu så länge ***
B2705-18 Aktbilaga 168 (p. 2673-3411) – Lenas Facebook Messenger med några till
B2705-18 Aktbilaga 168 (p. 3412-4043) – Lena och Stefan, över Facebook Messenger

Härligt! Kan vara intressant med sökbarhet i dokumenten!

Minfil.com verkar balla ur fullständigt nu. Jag får bara "Bad gateway" när jag försöker få hem vissa av dom. Men jag gör ett par försök senare. Är nog något tillfälligt hos dem.

Tack!
Citera
2020-02-23, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja, hennes beroendeställning till Stefan tar över och ruinerar hela hennes känsloliv. och det är en mycket skrämmande och nedbrytande process att följa i fupen. Han har ju fått henne att tro att hon ska ersätta Hanna i hans liv, men istället tillfrisknar Hanna från mentala vedermödor och återgår till sitt gamla jag.

I slutet av den transformeringen, väljer han att satsa på sitt äktenskap med Hanna, och Lena avvisas och får lite mer barnflickan i Knutby status. Lena ska nu nedgraderas till en slags passiv tjänare och husslav som kan äta smulorna under bordet för Stefan bjuder inte på mer om de ska ha vidare kontakt. Lena växlar mellan att tåla/tolerera och att göra uppror mot detta. Hon tål det i perioder för att alls få träffa Stefan, då han annars nonchalerar och blockerar henne helt. Allt är på hans villkor och att bli avvisad syns vara en känslig smärtpunkt hos Lena som Stefan känner till att han kan använda för att manipulera och manövrera henne dit han vill. Så han pysslar med en mental och känslomässig utpressning mot henne. Sa sist och machosist

I denna process saknas all självbevarelsedrift och självrespekt. I detta tillstånd hade Lena behövt hjälp och råd som hon inte med säkerhet hade varit mottagligt för. Hon borde ha backat ur den förnedrande relation, inte försökt kriga för att befästa sin position. Hon förstod nog inte på djupet att det fanns en dödlig risk.

Anknytningsproblematik tror jag ligger i bakgrunden och skaver, ofrivilliga separationer är smärtsamma och traumatiska. Hon blev sätt på undantag och kunde inte hantera detta skamliga tillstånd.

Tror du att S hade hållit sig borta om L hade avslutat kontakten helt och ägnat sig åt någon annan? Tänker på det han ska ha sagt om att hon ska meddela honom om hon inleder något nytt. Varför behöver han veta det?
Citera
2020-02-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Jag har inte bråttom
Tack.

Inte jag heller, man måste digerera (smälta) mängden också
Citera
2020-02-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tror du att S hade hållit sig borta om L hade avslutat kontakten helt och ägnat sig åt någon annan? Tänker på det han ska ha sagt om att hon ska meddela honom om hon inleder något nytt. Varför behöver han veta det?
Därför att han anser sig äga L, trots att han inte vill ha henne. Psykopat. INGEN lämnar SD. Ingen.
Citera
2020-02-23, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Visst har säkert JG, HD och de andra från sekten pratat om det, men de vittnar under ed och ska endast tala om fakta, som bla JG medvetet utelämnat i polisförhör.

För de andra vittnena är det likadant, och även om de läst det som här har spridits ska de inte låta det påverka deras vittnesmål.

Sedan ska rätten ta bevisen i beaktande, och de vet vi inte så mycket om.
För min del är de bevisuppgifter jag sett med bla SDs dna på hennes kläder och ring, samt blod på hans skor tillräckligt för att fälla honom.
Ang det jag fetat:
Så är det förstås i de bästa av världar, d v s att vittnen vid HF precist återberättar sina iakttagelser och erfarenheter av nåt som inträffat och de varit vittne till.
Men sedan förhören hölls, har tid förflutit och vittnen har en tendens att med tiden bli alltmer osäkra. Det måste inte innebära att de sitter i båset och ljuger under förhandlingen; de vet att de står under ed och av självbevarelsedrift är det därför bättre att ange att man inte säkert minns. Det är f ö ett MO som man ofta stöter på när kriminella av åkl tvingats komma till domstol, plötsligt minns de inte vad de bevittnat eller vad de sagt i polisförhören. Förhören kan ju dessutom många gånger ligga flera månader -ja, ibland år tillbaka i tiden.

Vi vet att JG läser här i tråden.
Vi får så småningom se hur hans kommande vittnesmål blir. Kanske kommer vi att få höra honom vara väldigt, väldigt osäker när han av åkl ÅH blir ombedd berätta om ditten eller datten? Typ: "Det där kan jag inte svara på. Minns inte riktigt. Det har gått så lång tid etc etc.."

HD har f ö ingen vittnesplikt visavi SD.
Citera
2020-02-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej hon gör det för att han ska fortfarande träffa henne ibland. Hon vill inte bli helt och hållet lämnad av mannen hon älskar.

Det framgick någonstans att hon alltid har lidit av rädsla för att bli övergiven. Mycket sorgligt.

Övergiven av S, menar du? Massor av andra kandidater fanns ju.
Citera
2020-02-23, 17:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Ett vanligt problem som terapeuter har med psykopater är att det terapeuterna tolkar som att personen har hittat sin empatiska sida istället är att psykopaten har lärt sig hur denne bör svara.

Det Lena uppfattar som kärlek kan till exempel vara att SD har lärt sig att bete sig "vettigt" länge nog för att få det han vill ... Men så fort han har chansen att trycka till eller få fördelar så kör han på det spåret.

Ett utmärkt exempel är att han planerar att fortsätta träffa LW trots HDs krav när de ska återförenas: hans tanke är enkel att följa - så länge de har ett system som är bra nog kommer de inte att upptäckas av HD. Att otrohetshandningen i sig är omoralisk och fel föresvävar honom inte ens ...

Bra förklarat.
Tror på det också.
Han kräver ju av L*ena att hon måste göra si och så för att otroheten inte ska upptäckas och så fort hon försöker ens tänka tanken så "bestraffar" han henne med kyla.
Citera
2020-02-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det jag fetat:
Så är det förstås i de bästa av världar, d v s att vittnen vid HF precist återberättar sina iakttagelser och erfarenheter av nåt som inträffat och de varit vittne till.
Men sedan förhören hölls, har tid förflutit och vittnen har en tendens att med tiden bli alltmer osäkra. Det måste inte innebära att de sitter i båset och ljuger under förhandlingen; de vet att de står under ed och av självbevarelsedrift är det därför bättre att ange att man inte säkert minns. Det är f ö ett MO som man ofta stöter på när kriminella av åkl tvingats komma till domstol, plötsligt minns de inte vad de bevittnat eller vad de sagt i polisförhören. Förhören kan ju dessutom många gånger ligga flera månader -ja, ibland år tillbaka i tiden.

Vi får så småningom se hur hans kommande vittnesmål blir. Kanske kommer vi att få höra honom vara väldigt, väldigt osäker när han av åkl ÅH blir ombedd berätta om ditten eller datten? Typ: "Det där kan jag inte svara på. Minns inte riktigt. Det har gått så lång tid etc etc.."

Nånstans får jag för mig att JG inser att han blivit totalt duperad av SD och faktiskt är förbannad. Därmed kommer han räta på ryggen och berätta allt han vet. Och förhoppningsvis breder han inte ut sig, utan att det blir mer fakta i hur han upplevt Sd och vad han sett. Han kommer definitivt inte skydda SD - och jag hoppas att han för sin egen skull är brutalt ärligt. Att minnas hur de där konversationerna var - där JG hade ångestattacker - och SD bara lekte med honom som katten med en mus. Det var fruktansvärt att läsa - jag blev sjukt illamående av att läsa just den konversationen när vi nu har facit.
Citera
2020-02-23, 17:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Aktbilaga 16* del 2 sid 13

Här är förhör med JG 25/5 2018
Han tipsar om en J*ak*m Sj*b*rg som han fick en känsla av var mycket svartsjuk.

Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Visst var JS uppskriven som v*ttne också? Känner igen efternamnet från v*ttneslistan iaf.

H*n har varit uppe i tråden.

Citera
2020-02-23, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han uttrycker själv att han är ett offer i det gräl som han hade med HD och som verkar ha pågått i flera dagar.
Jag tänker att HD här visar sitt mogna föräldraskap och stort tålamod med SDs otroligt barnsliga sätt att hantera situationen. Att det hela pågår under så lång tid och barnen används som redskap i konflikten tolkar jag (nu väldigt fritt från det illa jag hittills hunnit läsa) som att SD inte klarar av skilsmässan, barnens tonårsutveckling (med allt det innebär) och "problemen" med L*ena.

Han verkar klart svartsjuk och kontrollerande mot HD, som ständigt säger att hon älskar honom (trots att hon faktiskt har tagit ut skilsmässa och flyttat). Han kräver av henne att hon ska redogöra för sina förehavanden och om det har utvecklats ett mer intimt förhållande mellan henne och som jag förmodar att han menar Sill*en. Visst, de har barn ihop, men det är egentligen inget han kan kräva av henne att få veta.

Vem som helst mår dåligt av en skilsmässa. Särskilt om man inte vill. Och han medger visserligen att han svek HD, men samtidigt ljuger han när han säger att han ångrar sig och låtsas som att det är avslutat kapitel.

Han beter sig som ett stort barn som sitter i sandlådan och inte vill dela sina spadar och hinkar med någon. Han ska ha allt. Annars är de andra dumma.

Tror att det inte är det minsta konstigt att HD mått dåligt under de år hon har varit gift med HD. Hoppas att hon får det bättre med S*illen och att han är en mognare och mer kärleksfull person.

När jag läste detta fick jag känslan av att Hanna hade tre barn, varav ett var hon gift med. Mindre barn uppfattar sig som universums mittpunkt och utgår från att de själva är solguden, som allt annat kretsar kring och utgår från. Det vill säga Stefan i sitt esse. Barnen förväntas vara mer mogna och ansvarsfulla än han själv, samtidigt som han är uppenbart misslynt angående den nya familjebildningen och splittringen. I stället för att ta sitt eget ansvar angående saken ska han nu förskjuta skulden utanför sig själv.

Tänk 20+ år med den mannen. Hanna däremot hon tycks vara en pärla och gnistrande diamant, som kvinna, hustru, och mor. Go för it girl, din stund på jorden att få uppleva glädje och lycka.
Citera
2020-02-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det jag fetat:

Det är då bra att deras vittnesuppgifter från förhören kommer att uppläsas (om tvekan uppstår).
Nu ville tydligen HD frivilligt vittna.
Citera
2020-02-23, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
H*n har varit uppe i tråden.

Tyvärr ligger t ex Messenger-konversationerna mellan Lena och J.S. bland de 1600 sidor av aktbilaga 168 som inte levererats ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in