2020-02-23, 15:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Har läst igenom all kommunikation mellan Lena och Stefan och det var synnerligen påfrestande och närmast nedbrytande. Svårt att inte bli påverkad.

Min uppfattning och sammanfattning är som följer:

Deras förhållande har pågått i 6-7år. Hanna har varit psykiskt sjuk en längre period. Stefan har under denna period lovat Lena att hon är den han vill ha och leva tillsammans med för resten av livet. Detta återkommer Lena till om och om igen mellan våren 2017 fram till sin död i sina digitala kontakter med Stefan. Våren 2017 avslöjar Lena förhållandet för den svikna och chockerade Hanna som själv uttrycker till Lena i ett brev att hon uppfattade Lena som sin vän, men vill inte ha vidare kontakt med henne. Hon och Stefan ska försöka rädda äktenskapet, samtidigt som han fortsätter ligga i hemlighet med Lena, trots att han lovat Hanna att avbryta kontakten med densamma.

Detta ger Lena ett utpressningsövertag över Stefan. Stefan ligger bara med Lena på egna villkor, och sätter upp ramar för Lena om och hur deras vänskaps- och sexuella relation ska kunna förtsätta eller inte och därför måste avslutas. Exp. vill han informeras om hon går in i en ny sexuell eller känslomässig relation med någon annan. Hon får inte heller göra några synliga kontaktförsök i förhållande till honom, så hans hustru kan upptäcka hans dubbelspel på nytt. Går Lena utanför dessa regler, avvisar, och blockerar han hennes kontaktförsök. Lena reagerar mycket starkt på detta avvisanden både enskilt men även i offentliga grupp-sammanhang inom geo-catching. Hon upplever det som att hon ensam får ta smällen av affären och att den kommit till vissas kännedom där hon framstår som syndabock. Hon är också upprörd över att Stefan och Hanna i offentliga sammanhang framstår som a happy Couple. Något Hon känner är ett slags skådespeleri som hon hånar pga hyckleriet.

Lena beter sig gränslöst svartsjuk och menar att hon behandlas som reserv och hora, ju mer Stefan försöker backa ur förhållandet. Stefan är oftast avvisande och negativ, men manipulerar henne mellan varven med något positivt besked som håller henne stången från att omedelbart avslöja saken för hans hustru.Vid ett tillfälle ska han döda både henne och lille A, och han talar om blodutgutelse. Frågan är vem han ska välja först?

Om inte Stefan kommer och träffar Lena och ligger med henne, eller har social samvaro med henne får han ökade hot om avslöjande för Hanna. Lena är i ett sådant uppenbart känslomässigt underläge i förhållande till honom, att hon måste vidta tvångsmetoder för att hon ska få del av hans tid. Förnedringen är närmast total, och hon kan inte släppa att han utnyttjat, kränkt, svikit och sårat henne djupt. Stefan höll inte vad han lovat och hon är en spillra vars drömmar krossats. Kan inte tolerera att bli övergiven och äta smulorna från golvet.

Detta förstår jag som det stora avvisandet och traumat. Att hon är träl och slav medan Hanna vann pokalen. Denna förlust vägrar hon acceptera och förmår inte bearbeta. Hämnden blir att hon i slutet av februari 2018, skickar ett brev till Hanna, där hon avslöjar deras fortsatta relation och att Stefan är opålitlig och inte värd Hannas tillit m.m.

Stefan och Lena delar mycket korrespondens Lenas sista år i livet som handlar om krig, att vinna eller förlora och andra maktpositioneringar. Inklusive berör att Stefan hotar henne för att hon hotar avslöja affären. Han kontrollerar och manipulerar henne känslomässigt, för att få äta och behålla kakan tills han inte längre vill. Då ska hon bara negligeras och dumpas som trash.

Här finns bara destruktivitet, sorg, smärta, besvikelse, svek, besatthet och hat. De kallar båda varandra för pykopat och narcissist. Och Lena skickar mycket hjärtan, hon blottar sig totalt samtidigt som hon ger uttryck för att hon vill bli värdigt, varmt och milt behandlad av Stefan.

Stefan och Hanna har gått i familjeterapi och uppmanats av professionella att avbryta all kontakt med Lena och sluta dela gemensam geocaching plattform, enligt Stefans version.

Den bästa översikten hittills tack.
Med den invändningen att du nog underskattar betydelsen avLW,s övertygelse att hon hade en självskrivet rätt till SD,s hela liv.
Det kommer mer om detta..
Citera
2020-02-23, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
SDs chatt med HD gjorde mig så upprörd så jag var tvungen att gå ifrån läsningen ett slag,,fy fan att behandla sin mångåriga fru och sina barns mamma vilken behövt det bästa av stöd på det vanvördiga sättet han gjort.

Notera jag är mer upprörd över hur HD behandlats än att LW blev mördad.

Ja, om man bortser helt ifrån det vidriga mordet så förtjänade verkligen LW och SD varandra. De byggde uppenbarligen relationen på svek, halvlögner, hämndattacker, manipulation och inbördes tävling. Destruktivitet i kubik.

HD däremot tycks ha kämpat i åratal, tyvärr gravt medberoende av SDs nycker, kontrollbehov och elakheter.

Bara det att SD inte ens är beredd att avsluta allt med LW när han försöker vinna tillbaka HD ... Can't make this shit up.
Citera
2020-02-23, 15:19
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
SD byggde tidigt upp en så kallad hemlig försvars-strategi, vilken är mellan SD och SD:s försvarsadvokat om hur mordet på L*na Wesstr*m kan ha gått till.

Polisen själv har uttryckt att SD är en riktigt smart individ.

SD kommer att blåneka till att ha haft någonting med mordet på L*na Wesstr*m att göra.

SD:s närmaste vänner kommer att backa upp sin kamrat, något annat är otänkbart.

Mvh/ @JokerMannen

Innebär detta att han kommer nämna/föreslå någon alternativ gärningsperson?
Citera
2020-02-23, 15:21
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Innebär detta att han kommer nämna/föreslå någon alternativ gärningsperson?
troligen någon obildad person typ YerryCrayFish
Citera
2020-02-23, 15:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Ja, om man bortser helt ifrån det vidriga mordet så förtjänade verkligen LW och SD varandra. De byggde uppenbarligen relationen på svek, halvlögner, hämndattacker, manipulation och inbördes tävling. Destruktivitet i kubik.

HD däremot tycks ha kämpat i åratal, tyvärr gravt medberoende av SDs nycker, kontrollbehov och elakheter.

Bara det att SD inte ens är beredd att avsluta allt med LW när han försöker vinna tillbaka HD ... Can't make this shit up.

Ja mellan SD och LW var det bara en tidsfråga innan någon blev skadad. Hade SD lämnat henne helt när han återförenades med HD så kanske han hade blivit BO.

Får vibbar av Lena att hon var typen som kan tänka "får inte jag dig eller åtminstone en del av dig så ska ingen annan få det heller". Det är den känslan man får av henne i chattarna med SD.
Citera
2020-02-23, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Det verkar som att man måste trycka på pilen här. Då laddas hela dokumentet.
https://imgur.com/a/pwka126

Nej, får det tyvärr inte alls att fungera. Men tack i alla fall!
Citera
2020-02-23, 15:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Nej, får det tyvärr inte alls att fungera. Men tack i alla fall!
Har du prövat denna, som en användare i tråden lagt upp? https://www.jottacloud.com/s/14754672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a

Annars rensa ditt cacheminne i webbläsaren.
Citera
2020-02-23, 15:36
Medlem
Nu saknas halva protokollet, men min fråga är... vad var det som gjorde att man gjorde en gryningsraid hos SD och plockade in honom i aug 2019? Var det en samlad bedömning eller var det något specifikt? Nån som har en teori?
Citera
2020-02-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu har jag sannerligen inte läst allt som finns att läsa, men jag tycker din tolkning är intressant.
Ska läsa vidare för att försöka fylla upp bilden mer.

Jag tycker att L*enas beroendeställning till Ste*fan känns otroligt svår att hantera och förstå. Han behandlar henne som skräp, genom manipulativa bestraffningar med iskall tystnad och hårda regler som hon måste följa för att få behålla honom, medan hon skriver bedjande att hon älskar honom (lite som HD) men möts av iskall kyla, väntande på att hon ska få minsta lilla bevis på hans dito.

Hon behandlas som en "sexslav", vilket påminner mig igen om den stackars hunden som duckade vi sin husses minsta rörelse, rädd för att få ett oberäkneligt slag, och som tittade ängsligt upp mot husses ansikte för att hela tiden kolla in läget, gör jag rätt? Så totalt kuvad och så totalt i det förnedrande underläget.

Ja, hennes beroendeställning till Stefan tar över och ruinerar hela hennes känsloliv. och det är en mycket skrämmande och nedbrytande process att följa i fupen. Han har ju fått henne att tro att hon ska ersätta Hanna i hans liv, men istället tillfrisknar Hanna från mentala vedermödor och återgår till sitt gamla jag.

I slutet av den transformeringen, väljer han att satsa på sitt äktenskap med Hanna, och Lena avvisas och får lite mer barnflickan i Knutby status. Lena ska nu nedgraderas till en slags passiv tjänare och husslav som kan äta smulorna under bordet för Stefan bjuder inte på mer om de ska ha vidare kontakt. Lena växlar mellan att tåla/tolerera och att göra uppror mot detta. Hon tål det i perioder för att alls få träffa Stefan, då han annars nonchalerar och blockerar henne helt. Allt är på hans villkor och att bli avvisad syns vara en känslig smärtpunkt hos Lena som Stefan känner till att han kan använda för att manipulera och manövrera henne dit han vill. Så han pysslar med en mental och känslomässig utpressning mot henne. Sa sist och machosist

I denna process saknas all självbevarelsedrift och självrespekt. I detta tillstånd hade Lena behövt hjälp och råd som hon inte med säkerhet hade varit mottagligt för. Hon borde ha backat ur den förnedrande relation, inte försökt kriga för att befästa sin position. Hon förstod nog inte på djupet att det fanns en dödlig risk.

Anknytningsproblematik tror jag ligger i bakgrunden och skaver, ofrivilliga separationer är smärtsamma och traumatiska. Hon blev sätt på undantag och kunde inte hantera detta skamliga tillstånd.
Citera
2020-02-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu saknas halva protokollet, men min fråga är... vad var det som gjorde att man gjorde en gryningsraid hos SD och plockade in honom i aug 2019? Var det en samlad bedömning eller var det något specifikt? Nån som har en teori?

Om jag har förstått saken rätt så fick de in svar från bland annat NFCs motsvarighet i Nederländerna. DNA-spår brukar anses ha bevisvärde nog att höja från skäligen misstänkt till på sannolika skäl misstänkt.
Citera
2020-02-23, 15:44
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Skulle inte Lena säga något som "aj vad f-n gör du som tar stryptag och gnuggar mitt huvud för" efter prasslandet? Istället för annat trams de båda pratat om. Lena vet att hon spelar in så om det hade skett något så våldsamt i bilen är jag säker på att hon hade pratat om det och ojat sig så att det skulle bli tydligt i ljudinspelningen vad som skedde.

Lena samlar ju bevis här för hans våldsamma humör. Så istället för det meningslösa tjafset kunde hon frågat SD varför han stryper och knoggnuggar henne efter han gjort det.

Så du litar inte på att dina kollegor inom rättsväsendet tog korrekt beslut när de lade ner misshandelsanmälan trots bevisning som en ljudfil?!

Jag är inte så säker på att folk som blir angripna med våld brukar live-rapportera vad exakt och hur våldet är. En del tror ju att LW i förhand iscensatt hela händelsen, att med ett syfte att få honom att bruka våld mot henne. Det reagerar jsg mot, för jag delar inte den uppfattningen. Dessutom så haltar den betänkligt. Om så vore fallet; varför "live-rapporterar" hon då inte vad SD gör, så att det fastnar på inspelningen? Nej, jag tycker det är tydligt att hon blev ställd av hans våld mot henne och inte vet alls hur hon ska bete sig, eller vad hon ska göra/säga.

Ditt sista stycke: Jag har alltför lite insyn i ärendet, behöver ha tillgång till allt matetial rörande incidenten för att kunna avgöra det.
Citera
2020-02-23, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror du satte spiken där. Han vill ruska av sig och gå vidare. Han slänger iväg barnen som trasor eftersom de inte "samarbetar". Han dödar Lena eftersom hon inte samarbetar. Vem mer hade fått stryka på foten om han fått gå fri? Vad hade hänt med HD om hon inte samarbetade? Allt skall gå efter hans pipa.

Han har inte förmåga att känna vare sig skuld, skam eller ånger. Därför vidkänns han inga konsekvenser av sina (sjuka) handlingar. Dom finns inte för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in