2020-02-23, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Trollen som hävade att COVID-19 var i paritet med en vanlig förkylning har försvunnit nu. De har blivit ersatta av andra troll som bara är allmänt okunniga, inte just om detta ämne. Var försiktiga med att inte mata trollen!

Vad snackar du om. Det står väl ändå bortom all rimlig tvivel att viruset är ganska så oskyldigt vid detta laget, och ni har haft fel om alla era profetior hittillsdags. Det kan i teorin fortfarande vara ett farlig virus, men högst osannolikt.

Tråden är tyvärr helt ockuperad av en massa foliehats troll som exempelvis du, som bara sprider en massa bs. Kan ni hålla er till konspirationstråden istället? För ni förstör tråden.
Citera
2020-02-23, 13:11
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittelkjell
Teorier som misstänkliggör USA är alltid konspirationsteorier.
Teorier som misstänkliggör Ryssland eller Kina är alltid trovärdiga.
Eller?

Floskel.

Kremlin-media sprider dessa konspirationsteorier om amerikanska labb:

https://euvsdisinfo.eu/disinformation-cases/?text=coronavirus&date=
Citera
2020-02-23, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det var nog inte dödligheten han syftade på, utan att du har glömt så många faktorer i din analys.

T.ex att de "2500 döda(kinesiska siffror som inte räknar in de som dör hemma eller utanför sjukhus)" hittills kommer till större delen ifrån en stad, och hur många städer finns det på jorden? Spridningen bara ökar, och kommer sannolikt tillslut omsluta hela världen, med denna takt. Och det inom ett par månader.

Hur många döda har vi då?

Allt vi vet egentligen är att 10% av de som idag behandlas på sjukhus med intensivvård ändå dör. Hur stor är t.ex dödligheten hos smittade utan tillgång till intensivvård?(respirator, blodtransfusioner med antikroppar, Alluvia, etc).

Kanske är den faktiskt 60% som vissa kinesiska läkare hävdar?

De siffror du leker med är ju som att säga att ingen hittills har dött i "killervirus x" efter 2 veckor trots att hela världen är infekterade och att dödligheten av detta biovapen är 100% efter 3 veckor.

För tidigt att uttala sig helt enkelt. Du förringar medvetet faran.

Hur många av de som behöver intensivvård av vanlig influensa dör? Att bara slänga ut siffror utan att ha någon referens säger egentligen inte så mycket...
Citera
2020-02-23, 13:13
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Jag kan förstå dem ja, samma som många andra. Mina slutsatser är oxå desamma. Men för er som inte kan förstå så har ni förklaringen här.

https://www.naturalnews.com/2020-02-19-covid-19-coronavirus-found-to-contain-gain-of-function-for-efficient-spreading-human-popu lation.html

Natural News är en notorisk fake news och konspirationssida.

https://mediabiasfactcheck.com/natural-news/
Citera
2020-02-23, 13:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Tittar man på grafer från tidigare pandemier (exempelvis Spanska sjukan) så ser man att peaken i en viss stad/visst land inte är mer än 2-4 veckor lång. Det är ett explosivt förlopp, där upp mot 50-75% av befolkningen smittas och 1-2% dör.

Detta är faktiskt det enda som kan stoppa det hela. Troligvis är det detta vi har sett i Wuhan, och nu kanske det börjar lätta där. Siffrorna över smittade och döda är sannolikt i de proporioner som jag beskriver ovan, naturligtvis är Kinas siffror rent utsagt trams. Verkligheten ligger 50-100 ggr högre.

Sen brukar det vara en förskjutning på 3-4 veckor till nästa land, och ytterligare 3-4 veckor till andra kontinenter. Så jag tippar på att Japan och Sydkorea kommer att vara riktigt illa ute runt 10/3, och Sverige kommer sitta i klistret i början av april. Planera för detta.
Citera
2020-02-23, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag diskuterar inte konspirationsteorier. I så fall hade jag varit i det forumet. Skräpa inte ner denna tråd.

Hörredu min herre, kan du vänligen utveckla närmare på vilka grunder du avfärdar Sciencedirect? Vad har jag missat?
Citera
2020-02-23, 13:16
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Din inbillning verkar räcka för dig, precis som jag trodde. Dina inlägg är det därför som skräpar ner tråden, inte mina som innehåller fakta.

Hade du klickat på länken så hade du sett att det var en peer-reviewed artikel.

Här har du lite mat från Kremls trollfabriker angående hur väst/ USA skapat viruset/ använder sig av viruset för att skada.

https://euvsdisinfo.eu/disinformation-cases/?text=coronavirus&date=
Citera
2020-02-23, 13:17
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tittar man på grafer från tidigare pandemier (exempelvis Spanska sjukan) så ser man att peaken i en viss stad/visst land inte är mer än 2-4 veckor lång. Det är ett explosivt förlopp, där upp mot 50-75% av befolkningen smittas och 1-2% dör.

Detta är faktiskt det enda som kan stoppa det hela. Troligvis är det detta vi har sett i Wuhan, och nu kanske det börjar lätta där. Siffrorna över smittade och döda är sannolikt i de proporioner som jag beskriver ovan, naturligtvis är Kinas siffror rent utsagt trams. Verkligheten ligger 50-100 ggr högre.

Sen brukar det vara en förskjutning på 3-4 veckor till nästa land, och ytterligare 3-4 veckor till andra kontinenter. Så jag tippar på att Japan och Sydkorea kommer att vara riktigt illa ute runt 10/3, och Sverige kommer sitta i klistret i början av april. Planera för detta.

Snark. Belägg för att 5 - 7.5 miljoner är smittade i Wuhan och 50.000-150.000 är döda?
Citera
2020-02-23, 13:18
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Men du kanske har äldre släktingar? Vänner med tx diabetes? Inte kul att se dem kvävas o få organsvikt o dö en långsam plågsam död?

Nä, även om man tycker sig vara odödlig så kan vi tänka på våra medmänniskor

Jaa, så är det ju. Det var därför som jag skrev *för eget vidkommande*.
Citera
2020-02-23, 13:18
Medlem
Ogunquits avatar
https://www.aljazeera.com/news/2020/02/china-coronavirus-outbreak-latest-updates-200222222743195.html

Nu säger Iran att smittan kommer från Kina.
En iransk affärsman som åkt fram och tillbaka till Kina med INDIREKTA flyg. Så det hjälper inte att stoppa flyg till Kina om folk ändå kringgår det.
Citera
2020-02-23, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det var ett väldigt dåligt biovapen i sådana fall. Det är nog inte någon som är kunning som tror på detta.

Bara massa klick-horor till journalister som skriver om sånt.

Jodå uppgifterna kommer främst från Dr. Francis Boyle som tog fram det internationella avtalet för förbud av biostridsvapen. Han har lusläst en massa vetenskapliga artiklar om viruset där det framkommer hur det gått till.

Min spekulation: Biovapnet var inte färdigt ännu men personal på Wuhan Institute of Virology drygar ut lönen genom att sälja försöksdjur (bl.a. fladdermöss) på den omtalade marknaden där allt "började".
Citera
2020-02-23, 13:21
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Hörredu min herre, kan du vänligen utveckla närmare på vilka grunder du avfärdar Sciencedirect? Vad har jag missat?

Du har missat detta från Idiotsverige. Det är det jag kommenterade. Idiotsverige försöker nu byta fokus:

"Nej Viruset kommer inte från fladdermössen, denna teori kan anses motbevisad.

"Smoking Gun" har hittats angående att detta virus är tillverkat i ett lab; det är ett biovapen med andra ord. Och det kommer ifrån USA!

Video finnes med Dr. Francis Boyle som har granskat detta noga på följande länk.

"This is clearly a biological warfare weapon!" Dr Francis Boyle
"It came from the bsl-3 Biowarfare Lab at North Carolina"

https://www.brighteon.com/b4e196ff-d...0-8bc1bea6dc09

Artikel om detta.
https://www.naturalnews.com/2020-02-...opulation.html

Obs detta är redan avhandlat tidigare i tråden, men inlägget försvann temporärt pg.a klagomål ifrån "lägga-locket-på"-maffian som inte kan stå ut med att sanningen kommer ut till kreti och pleti.

Det är dock tillbaka nu efter att modsen granskat det och kan återfinnas här. (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)"

Det är således lönlöst för "lägga-locket-på"-maffian att klaga åter, det kan inte anses vara en konspirationsteori, utan är högst aktuellt efterssom det kan främja diskussion kring virusets ursprung.
Senast redigerad av farbror Sven 2020-02-23 kl. 13:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in