Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Även om Wuhan är hårt drabbade av viruset, så är nog själva lockdownen och all hysteri och oro kring det betydligt mer skadligt tillochmed för dem.
Den är inte mkt värre trots att det inte finns vaccin kan man lika gärna se det som. Hysterin är det som är farligt, inte viruset i sig.
Jag tror du har fel. Jag tror attbman inte hade något val pga hur vitt spridd smittan var i Wuhan..
De senaste rönen gör gällande att vi faktiskt har en asymptomatisk smitta, vi har en extremt lång inkubationstid och vi har de som aldrig ens vet att de haft sjukdomen. Kombinera detta med ett högt R0 och man har inte så mycket annat att ta till om man inte vill att smittan skall sprida sig som en löpeld över planeten.
Fataliteten i Covid19 är inte så hög som tidigare antagits, så länge som man har en fungerande sjukvård. Med en utbredd smitta så slutar dock sjukvården att fungera.
Som jag ser det så gör man het rätt i Norditalien när man stänger och isolerar städer. Man har inget annat val! Alternativet är att sjukvården kollapsar.