Citat:
Ursprungligen postat av
Idiotsverige
Det var nog inte dödligheten han syftade på, utan att du har glömt så många faktorer i din analys.
Det är så passande för din obryddhet inför fakta att det faktiskt inte var mig han citerade så allt du skriver nedan som att jag hade påstått följande är humor.
Jag försöker svara ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Idiotsverige
T.ex att de "2500 döda(kinesiska siffror som inte räknar in de som dör hemma eller utanför sjukhus)" hittills kommer till större delen ifrån en stad, och hur många städer finns det på jorden? Spridningen bara ökar, och kommer sannolikt tillslut omsluta hela världen, med denna takt. Och det inom ett par månader.
Hur många döda har vi då?
Ja idiotsverige. Hur många megastäder som Wuhan finns det i världen? 2500 döda ja. Wuhan har över 9 miljoner invånare. Hubeiprovinsen har ca 60 miljoner invånare. Men enligt din matematik och logik så är dödligheten 60%..
Omsluta världen om ett par månader? Det verkar som du vill att det ska vara så. I verkligheten pekar det inte mot det scenariot. Tvärtom så har professionen börjat hitta läkemedel mot viruset.
Citat:
Ursprungligen postat av
Idiotsverige
Allt vi vet egentligen är att 10% av de som idag behandlas på sjukhus med intensivvård ändå dör. Hur stor är t.ex dödligheten hos smittade utan tillgång till intensivvård?(respirator, blodtransfusioner med antikroppar, Alluvia, etc).
Nej. Det är inte belagt att det är 10% dödlighet. Det är en osanning som du försöker göra till en trådsanning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Idiotsverige
Kanske är den faktiskt 60% som vissa kinesiska läkare hävdar?
Kanske är den 110% som en Paradise Hotel-deltagare påstod.
Eller så är den runtomkring vad de som faktiskt har insyn i saken säger att den är.
Citat:
Ursprungligen postat av
Idiotsverige
De siffror du leker med är ju som att säga att ingen hittills har dött i "killervirus x" efter 2 veckor trots att hela världen är infekterade och att dödligheten av detta biovapen är 100% efter 3 veckor.
Ja , jag har ju inte sagt något av detta som sagt.
Återigen, biovapen är ytterligare en trådsanning du försöker skapa. 100% dödlighet efter 3 veckor minsann.. Hå hå, ja ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
Idiotsverige
För tidigt att uttala sig helt enkelt. Du förringar medvetet faran.
OK. Jag försöker iaf hålla mig saklig och realistisk. Tycker du att du gör detsamma? För mitt intryck av dig är: osaklig, konspiratorisk, alarmistisk, cherrypickare, faktafientlig, överdriven.
Ditt beteende är inte friskt. Även om din intention skulle vara/är att vara hjälpsam och varna för fara så är sättet du gör saker på galet.
Skulle jag analysera dig enligt din metod så är du en massmördarpsykopat som dödar kattungar till frukost. Rimligt eller överdrivet?
Jag skulle råda dig att fundera på psykiatrisk hjälp, eller åtminstone ta ledigt från nätet en vecka, för att komma ur detta hål . I bästa välmening.