Citat:
Ursprungligen postat av
RealRoastBeef
Du är nog en helt riktig analys. När ordet "katastrof" används för att beskriva händelser likt ett kort avbrott i Mello med följande twitterstorm så är steget väl långt till att greppa vad ett riktigt nödläge är. Folk blir irriterade om man för viruset på tal. Det är för jobbigt. Är väl bättre att förbereda sig så gott man kan istället för att slå ifrån sig kan tyckas.
Använd edgen till att placera om ekonomiska tillgångar och köp livsmedel och mediciner som kan behövas om även Europa stannar. Tidsfönstret för denna edge blir mindre och mindre.
Faktiskt. Det känns helt meningslöst att ens nämna coronaviruset för ekorrhjulet, det blir bara irritation som resultat. Jag pratar aldrig om SARS 2, jag bara fortsätter att se över min situation så att jag inte behöver något speciellt när det plötsligt är försent för att den nyvakna flocken plöjt igenom utbudet som afrikanska gräshoppor. Det skadar ingen att ”leva som vanligt” medan man i smyg fixar med sitt, om grejerna inte behövs gör de fortfarande nytta oavsett situation. T ex mat är mat oavsett av vilken orsak man behöver äta.