2020-02-23, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Och då var det rätt att slå menar du!?

Nej, men det verkar på trådstarten som om orsaken var att det var en polis. Men orsaken var en trafikförseelse. Det gör inte handlingen ursäktlig, men det är en förklaring. Våldet var med andra ord inte oprovocerat.
Citera
2020-02-23, 11:30
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chill123
Skönt att grisen fick sig ett par smällar. Sånt får han förvänta sig om han jobbar som polis, särskilt om han skjutit mot en person, vad tror han ska hända? Lika bra att mesen slutar, passar inte som polis märker man, dödsångest av ett par smällar, herregud, inte så konstigt att de kriminella kör med snuten.

Förövrigt märks det att det är skillnad på folk och folk, jag hade aldrig kommit undan med villkorlig dom om jag slog en polis.

Nej, det är väl för att du är så cool och har gått livets hårda skola, eller hur? Djävla mes! De slog och sparkade först, sedan sköt polismannen varningsskott - tyvärr, borde satt ett par i pannan på dem. Hoppas du råkar ut för polisen och dem då inte lägger något i mellan.

Synd att han var civil, för om han vore iklädd uniform hade straffet blivit klart hårdare. Men, jag förstår inte att det kan bli så klent som nu, ändå...
Citera
2020-02-23, 11:53
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Nej, men det verkar på trådstarten som om orsaken var att det var en polis. Men orsaken var en trafikförseelse. Det gör inte handlingen ursäktlig, men det är en förklaring. Våldet var med andra ord inte oprovocerat.

Är du helt CP?
”Våldet var inte oprovocerat”

Det var en KROCK, tänk dig själv om du krockar, och så kommer dom i den andra bilen och spöar på dig när du sitter fast!

”-ja, jo, men jag krockade ju faktiskt med dom”

Tänk när jag går på stranden och ser någon brutta som ligger och solar, det om något är väl provocerande, så det lär ju bli kuk i röven i sommar.

Skriver mina inlägg från anstalt sedan ifall ni undrar..
Senast redigerad av scoremax 2020-02-23 kl. 12:49.
Citera
2020-02-23, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chill123
Skönt att grisen fick sig ett par smällar. Sånt får han förvänta sig om han jobbar som polis, särskilt om han skjutit mot en person, vad tror han ska hända? Lika bra att mesen slutar, passar inte som polis märker man, dödsångest av ett par smällar, herregud, inte så konstigt att de kriminella kör med snuten.

Förövrigt märks det att det är skillnad på folk och folk, jag hade aldrig kommit undan med villkorlig dom om jag slog en polis.
I ett6 annat EU land skulle du inte överleva efter att du har slagit en polis - såg brottslingar sitta nakna på en spisplatta i köket på polistation och sedan sköts han vid "flyktförsök" sådant gör att brottslingar försvinner en efter en och vem bryr sig????
Citera
2020-02-23, 12:21
Medlem
Citat:
Det är ganska vanligt att folk blir förbannade om någon klantar sig i trafiken. Därav den milda domen. Nu var det en civilklädd polis i en civil bil som klantade sig, och därmed kan man inte åberopa våld mot blåljuspersonal.

Ärlig fråga , är du mentalt efterbliven eller bara retard rent allmänt ?
Vilka mer vardaglig missöden är värda att misshandlas för ?

Att vänsterblivna kan vara så blåsta är ett mysterium .
Citera
2020-02-23, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Ärlig fråga , är du mentalt efterbliven eller bara retard rent allmänt ?
Vilka mer vardaglig missöden är värda att misshandlas för ?

Att vänsterblivna kan vara så blåsta är ett mysterium .

Det finns väldigt många människor i Sverige som det innebär ett stort problem för att bli inblandade i en trafikolycka. I ett samhälle med stora orättvisor kan det finnas saker som komplicerade ägarförhållanden för bilen, kanske avsaknad av skatt och försäkring, ogiltigt körkort, oklar identitet o.s. v. Därför kan det lätt bli upprörda känslor om någon vill blanda in polis och försäkringsbolag.
Citera
2020-02-23, 14:05
Medlem
Citat:
Det finns väldigt många människor i Sverige som det innebär ett stort problem för att bli inblandade i en trafikolycka. I ett samhälle med stora orättvisor kan det finnas saker som komplicerade ägarförhållanden för bilen, kanske avsaknad av skatt och försäkring, ogiltigt körkort, oklar identitet o.s. v. Därför kan det lätt bli upprörda känslor om någon vill blanda in polis och försäkringsbolag.

Ja kamrat! Det är en "stor orättvisa" att biltjuvar (komplicerade ägarförhållanden) inte tillåts bruka stöldgodset utan inblandning av polis eller rättmätig ägare. Det är vidare "orättvist" att kriminella element inte tillåts köra utan skatt, försäkring och körkort...
Citera
2020-02-23, 14:37
Medlem
Citat:

Så du menar att dina så att kallade orättvisor i samhället ger vissa individer carte blanche att
misshandla andra medmänniskor vid olyckor .

Patetiskt vänsterslödder likt dig är en belastning för ett växande samhälle.
Citera
2020-02-23, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Så du menar att dina så att kallade orättvisor i samhället ger vissa individer carte blanche att
misshandla andra medmänniskor vid olyckor .

Patetiskt vänsterslödder likt dig är en belastning för ett växande samhälle.

Nej, jag ger ingen rättigheter att misshandla någon, jag bara förklarar varför det händer. Vill man göra något åt det måste man angripa mekanismerna bakom, det som gör människor så här desperata och det som tvingar människor att smyga och fiffla istället för att börja leva sina liv.
Citera
2020-02-23, 15:24
Medlem
Citat:
Nej, jag ger ingen rättigheter att misshandla någon, jag bara förklarar varför det händer. Vill man göra något åt det måste man angripa mekanismerna bakom, det som gör människor så här desperata och det som tvingar människor att smyga och fiffla istället för att börja leva sina liv.

Så du kallar det desperat när man väljer att misshandla någon som sitter fastklämd i en bil ?

Empatilöst slödder mekanism skulle jag kalla det, blir svårt för ett vänsterblivet troll likt dig
att förklara genom ekonomiska mekanismer.

Vänligt tips , sluta titta på Karl-Bertil Jonssons julafton -världen fungerar inte så.
Citera
2020-02-23, 15:44
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6rover
Den milda domen beror sannolikt på att polismannen inte hade minsta skråma eller öm ens. Därför de fick hitta på han blev såå rädd och ångestfylld. Hämnas på boven för spanaren klanta till det totalt o krocka under uppdrag
Kan hända att personen av intresse för polisen valde att sätta sin bil i civilbilens bara för att jävlas.
Citera
2020-02-24, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
https://www.expressen.se/kvallsposte...ad-av-tva-man/

Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Någon som sitter på domen?

Malmö TR B 325-20:
* Dom

Citat:
Misshandel är ett brott av sådant slag att det finns skäl att överväga ett fängelsestraff. M.A. är dock inte dömd för våldsbrott tidigare och det saknas skäl att anta att han kommer att begå nya brott.

I avgörandet har deltagit ... Domarna är eniga.

Nämndemännen är från S, M, L.

Saknas skäl att anta att han kommer att begå nya brott? I vilken värld lever de som ställer sig bakom en sån formulering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in