• 1
  • 2
2020-02-21, 11:28
Medlem
Citat:
En 25-årig man som är känd av polisen sedan tidigare dömdes i går för att ha slagit och sparkat på en försvarslös polisman som satt fastklämd av krockkuddar.

Männen flydde efter att polismannen kommit ut bilen och skjutit varningsskott.

En cigarettfimp knyter 25-åringen till misshandeln
.

Citat:
Polismannen var civil och arbetade som spanare i Malmö när han sent på kvällen i november i förra året krockade med 25-åringens bil. Delar av händelseförloppet syns på en övervakningsfilm. Krocken utlöste krockkuddar och krockgardiner i den civila polisbilen. Följden blev att polismannen fick svårt att komma ut.

Precis när han skulle ta sig ur bilen såg han två män som närmade sig. Männen slog mot hans huvud och sparkade på honom.

En kollega som kom fram till polismannen strax efteråt berättar i förhör att spanaren berättat att han drabbades av dödsångest när han nästan försvarslös satt klämd i bilen och blev slagen.

Citat:
Och i går föll domen mot den 25-årige mannen – som döms till vilkorlig dom.

”Enligt tingsrättens uppfattning är XXX uppgifter en ren efterhandskonstruktion. Han har inte lämnat några uppgifter alls förrän vid huvudförhandlingen och hans berättelse ger endast intryck av att förklara hur det kan komma sig att han hade lämnat spår efter sig både i form av cigarettfimpen på marken och på insidan av XXX bil.”

https://www.expressen.se/kvallsposte...ad-av-tva-man/
Citera
2020-02-21, 11:35
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Varför sköt han bara varningsskott?
Först en kula i airbagen och sen en i plågoanden.
Polisen hade chansen att sänka eländet för gott och bli hjälte på kuppen, och sabbar det.
Citera
2020-02-21, 11:35
Medlem
Av dom kända uppgifterna är det lättförståeligt att polis avslutar sin tjänstgöring
för att istället välja en privat arbetsform. Var det en invandrare som GM ?
Var det en rätt bestående av invandrare ?
Citera
2020-02-21, 11:46
Medlem
Männen visste väl inte att det handlade om en polis.
Citera
2020-02-21, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Männen visste väl inte att det handlade om en polis.

Nähä?
Och detta gör det vaddå? Försvarbart?
Du försvarar gärna sådana här svinerier - om det är kulturbrikare som svinat - men detta var nog ditt vackraste bottennapp.

Lägg ner.
Citera
2020-02-21, 11:56
Medlem
Derpmeisters avatar
Det är som en mörk komedi.

Polismannen/kvinnan borde givetvis skjutit för att döda.

Fy fan så vansinnig jag blir varje gång jag läser om ambulans/polis/brandkår som blir utsatt för övergrepp. Det är ju samhällets sista försvarslinje innan det är regelrätt krig vi pratar om då militären får rycka in.

Vad är det för fel på Sverige där det är fel att försvara sig mot brottslingar? Fy fan jag spyr.

Så här var det inte för 30 år sen. Allt helvete startade med invandringen.
Citera
2020-02-21, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Bra fråga. Att varna för att man kan komma att sätta sig till motvärn om man blir angripen är väl ett vettigt förfarande i sig. Men efter att man blivit attackerad?

Tänk att det ändå inte ger mer än villkorligt att misshandla en polis, ens för en tidigare dömd GM. Ajabaja.
Citera
2020-02-21, 13:09
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
https://www.expressen.se/kvallsposte...ad-av-tva-man/

Vem var det som delade ut den villkorliga domen? Den personen kanske vill bli misshandlad på liknande sätt, med dödsångest? Och förvänta sig endast "villkorlig dom" som straff åt förövaren?

Sveriges rättssystem är ett skämt.
Citera
2020-02-21, 13:10
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth

Instämmer, han borde ha skjutit verkanseld.
Citera
2020-02-21, 13:56
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derpmeister
Det är som en mörk komedi.

Polismannen/kvinnan borde givetvis skjutit för att döda.

Fy fan så vansinnig jag blir varje gång jag läser om ambulans/polis/brandkår som blir utsatt för övergrepp. Det är ju samhällets sista försvarslinje innan det är regelrätt krig vi pratar om då militären får rycka in.

Vad är det för fel på Sverige där det är fel att försvara sig mot brottslingar? Fy fan jag spyr.

Så här var det inte för 30 år sen. Allt helvete startade med invandringen.
Tyvärr är det fel på de flesta svenskar. I synnerhet när det kommer till att slå tillbaka mot kriminella babbar.
Citera
2020-02-21, 14:47
Medlem
Skönt att grisen fick sig ett par smällar. Sånt får han förvänta sig om han jobbar som polis, särskilt om han skjutit mot en person, vad tror han ska hända? Lika bra att mesen slutar, passar inte som polis märker man, dödsångest av ett par smällar, herregud, inte så konstigt att de kriminella kör med snuten.

Förövrigt märks det att det är skillnad på folk och folk, jag hade aldrig kommit undan med villkorlig dom om jag slog en polis.
Citera
2020-02-21, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakelgalten
Nähä?
Och detta gör det vaddå? Försvarbart?
Du försvarar gärna sådana här svinerier - om det är kulturbrikare som svinat - men detta var nog ditt vackraste bottennapp.

Lägg ner.

Det är ganska vanligt att folk blir förbannade om någon klantar sig i trafiken. Därav den milda domen. Nu var det en civilklädd polis i en civil bil som klantade sig, och därmed kan man inte åberopa våld mot blåljuspersonal.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in