Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Den första gruppen säger att de snackade om det.
De säger att AB ville stanna kvar och vänta in resten.
Okej, tack, säkert så, det förändrar dock inget i sak, AB hade en rimlig och sannolik förklaring till att han befann sig på platsen.
Jag har dock hela tiden undrat över sanningshalten i storyn, att man firade en kollega på restaurang med mera. Finns fakturor/kvitton som styrker påståendet, förhör med personal på restaurangen?
Angående IM vittnesmål så beskriver han AB såvitt jag kan se.
En person som uppehöll sig på platsen ett antal minuter, stämmer med AB eget vittnesmål.
IM signalement på GM talar för att det var AB han såg.
Jag kan bara förklara det här med att SE slog följe med LOP, förslagsvis vid annonspelaren, (Något med den där annonspelaren enl. IM)
Ur IM synvinkel kan SE ha varit dold bakom LOP, där LP gick något före OP. Lägg därtill att den kan ha funnits vägmärken, stolpar och sporadisk uppmärksamhet som spökar till det för IM, lägg därtill motljus.
AB kan ha backat in i entrén utan att IM såg det, han såg inte någon annan än GM och LOP på platsen, trots att han fanns där. Notera avståndet från mordplatsen till mitten på fönstret bredvid entrén, inte många meter. IM säger att GM stod ungefär på mitten av det fönstret, vilket ger 1-2
spänstiga steg bakåt för att ta sig in i entrén.