Citat:
Ursprungligen postat av
Clapstarterwannabe
Lisbet har ju sett vad hon tror är gärningsmannen vid tre tillfällen. Först 5-7 meter bakom henne. Hon såg inget vapen. Troligen är det Anders B hon sett, han har mörkblå jacka. Sedan en person som hon ser bakifrån som springer in på Tunnelgatan. Troligen mördaren. Sedan säger hon att när hon tittar igen har han stannat upp och stirrar på henne. Troligen är det vid detta tillfälle Lars J hon ser och tar för mördaren. Även han har blå jacka.
Detta förklarar hennes uppgift om att mördaren har blå jacka.
Ja... men som jag skrev så struntar jag totalt i detta med två eller en gärningsman.
Jag vill istället prata om den uppgift som Lisbeth gav Rimborn runt midnatt och Stig E. straxt efter skotten(enlgt SE's egna uppgifter ur förhöret)
Vidare här så tror jag inte alls det är AB utan att det är LJ's mörkblåa jacka som Lisbeth menar.
Men egentligen spelar det mindre roll...
Hon kunde lika gärna ha sagt vit jacka till Rimborn och vit jacka till Stig E. (Hade förvisso blivit klart tydligare då)
Det handlar alltså om stöd för uppgiften oavsett om den stämmer överens med verkligheten..
Det var Lisbeths uppfattning av signalementet, som hon nämnde både för Stig E. och Rimborn.
Vet inte om du hängt med i nyhetsflödet, men det är sannolikt Skandiamannen som ska presenteras som "lösningen"...
Ovanstående uppgift ifrågasätter detta rejält... om nu inte Stig E. var en återvändande GM...