Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Bekräftat av vem?
Här i tråden eller rent allmänt?
Bekräftat av nuvarande PU?
Ska kolla Sastamoinens bok. Har du andra lästips som berör det ovan?
De flesta källor har hållit sig anomyma . Nicet Tiny Tiny är en som hade god insyn i dessa kretsar. Det var dock inte riskfritt att syna
Åke J Eek. En som var öppen med sin granskning Honom var den iofs obskyre
Tobias Hübinette. Han bedriver oftast sina kampanjer utan urskillning och när det kom till Åke höll han på att hamna i fängelse.
Runt Åke kunde dock TH visa på hur hans gubbar i Klara Lidingö FBU verkat som en efterföljare till Sveaborg och sysslat med övervakning av politiska motståndare, ex
Olof Palme.
Både i tråden och allmänt har det alltid förvånat mig hur Åke gott under radarn. Jag tycker att en medlem av svenska WACL , ordförande i vänskapsföreningen Sverige-Sydafrika, veteran från naziorganisationer, Polishögskolan, stockholms universitet och Flera hemliga svenska tjänster Därtill reservofficer och samarbete med KCIA borde kollas upp i samband med MOP .
Istället händer det fantastiska att Åke senhösten 1986 utnämns till kommissarie inom RPS . Hur detta kunde ske är för mig ett mysterium. Hans verksamhet kan inte varit en hemlighet i Polishuset. Han måste haft mäktiga välgörare bakom ryggen. Har i dagsläget inte sett något konkret som kopplar Åke och hans gäng till Dekorimahörnan. Men är tveksam till om PU letat ordentligt .
Vid en direkt förfrågan för några år sen bekräftade PU de illegala SÄPO-övervakarnas existens men sa också att det inte var en mördargrupp. Namnen på de illegala övervakarna låg kvar under sekretess.