Citat:
Ursprungligen postat av
leading
Jajamensan. Jag är rätt säker på att detta inte är Skandiamannen. ett annat säkert teclen; GW är nästan aldrig fel ute- och han verkar heller inte stämma in i lovkåren.
Varför skulle en stackars farbror gå och skjuta Palme? Det finns ingenting att vinna på detta, enbart saker att förlora, leva i rädsla.
Efter att ha gjort en sådan stor grej, så skulle en "vanlig" människa - som Skandiamannen, implodera av ångest, skuld, paranoia. Det verkar inte vara så med denna mannen. Han verkar ha klarat sig fint efter mordet.
Jag får inte det ihop med S.E av den anledningen att det låter helt osannolikt att S.E skulle ha fixat detta på egen hand. Visst kunde han ha sett makarna Palme när han var ute och åt men sedan?
Rusat ut i sista sekund med ett vapen i handväskan, nåja tydligen hade han hunnit tala med vakten på Skandia en stund, och därefter stött på makarna Palme. Makarna Palme hade dessutom gått över till andra sidan av Sveavägen efter att ha talat med sonen och sonens sambo en stund. Hur i hela friden skulle S.E på något sätt kunnat få till det med den sekundprecisionen? Om det var helt oplanerat så är det en slump som är helt otrolig.
Om det nu var fler inblandade i en komplott med S.E som GM varför söker då S.E självmant upp polis, tidningar och f-n och hans moster för att berätta vad han hade varit med om?
Det måste vara en synnerligen illa vald GM som beter sig på det sättet.
Nog kan S.E ha varit på mordplatsen, det är väl t.o.m sannolikt, men han ville göra sig märkligare än vad hans roll i sammanhanget egentligen var. Det är min tanke.