2020-02-20, 21:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Men vad var det som skulle begrundas?

Förklara. Berätta vad som är så hemskt i artikeln.

Ska jag verkligen lägga tid på det?
Jag vet inte, du har en förmåga att skita ner varenda samtal som har en potential till nyansering. Ska jag lägga tid på detta ska du vara en seriös debattör. Du ska alltså inte avskriva allting med att jag är en bitter avundsjuk feminist, eller att alla nyhetskällor ljuger förutom möjligtvis Fria Tider.
Vad säger du?
Citera
2020-02-20, 21:51
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Om du hade länkat en artikel här om Gambia så hade jag inte gått i försvarsposition en sekund, likt du och apan gör.
Men jag förväntade mig ingenting annat, ni har aldrig klarat av att diskutera nånting här utifrån ett objektivt perspektiv utan ni är fullkomligt känslostyrda gällande dessa frågor.
Om artikeln kommer från arbetet eller annan plats har inte någonting med saken att göra då jag bad två användare att begrunda vad där står så att man eventuellt skulle kunna ha en vettig diskussion. Jag påstod inte att varenda ord var 100% sanning men det är väl värt att diskutera. Och då börjar du gaffla om Gambia och såssar.
Din nivå är på dagisnivå, som vanligt.

Vad vill du att vi ska säga?

Artikeln är ett angrepp på män som inte dansar efter feministiska kvinnors pipa. Vad tycker du vi ska göra? Hålla med om vad som skrivs?
Citera
2020-02-20, 21:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Rent krasst är väl alla partiska och olämpliga att rösta.

Jo visst så kan man ju också se på det. Dock så är alternativet att alla rår om sitt eget hus, ingen hjälper någon. Och vem är de huvudsakliga förlorarna i en sån värld?
Citera
2020-02-20, 21:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vad vill du att vi ska säga?

Artikeln är ett angrepp på män som inte dansar efter feministiska kvinnors pipa. Vad tycker du vi ska göra? Hålla med om vad som skrivs?

Vi ligger på fullständigt olika nivåer vad gäller att analysera ingående märker jag. Du verkar nästan sakna förmågan, är det så?
Citera
2020-02-20, 21:55
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ska jag verkligen lägga tid på det?
Jag vet inte, du har en förmåga att skita ner varenda samtal som har en potential till nyansering. Ska jag lägga tid på detta ska du vara en seriös debattör. Du ska alltså inte avskriva allting med att jag är en bitter avundsjuk feminist, eller att alla nyhetskällor ljuger förutom möjligtvis Fria Tider.
Vad säger du?

Jag brukar avskriva saker och ting främst med sakliga argument, visst ibland ackompanjerat med ett invektiv eller två, men aldrig ENBART med invektiv.

Men håll med om att det är lite roligt att du länkar till mycket vänsterextrem media på det här forumet...

Kör på. Jag är genuint nyfiken på vad som är problematiskt här.
Citera
2020-02-20, 21:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Vi ligger på fullständigt olika nivåer vad gäller att analysera ingående märker jag. Du verkar nästan sakna förmågan, är det så?

Jag gjorde en ganska insiktsfull analys tidigare, men tydligen inte den analysen du önskade.

Vad är din analys?
Citera
2020-02-20, 22:16
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Jag trodde att feminism = manshat.
Det brukar uttryckas så på Flashback, iallafall i feministforumet.

Sedan brukar man här på forumet prata om att feminister vill att kvinnor ska få alla fördelar och inga skyldigheter, att kvinnor ska styra landet, att kvotering är toppen, att alla män är våldtäktsmän e t c.
Alla såna här åsikter har jag konsekvent tagit avstånd från.

Jag är emot sexköp och det har överhuvudtaget ingenting med feminism eller manshat att göra.

Jag är för lika rättigheter inför lagen, samt att kvinnor ska ses som fullvärdiga samhällsmedborgare, och då ingår rösträtt. Däremot tycker jag möjligtvis att rösträtt ska ges med vissa andra restriktioner.
Om det är att vara feminist, ja då är jag det isåfall.

Jag nöjer mig med att återigen konstatera att det finns grader.

Citat:
Jag tänker snarare att det är effekten av lika och allmä rösträtt vi ser. Man skulle behöva skärpa upp rösträtten på ett par punkter. Exempelvis att åldern bör höjas till iallafall 23 år, fängelsekunder röstar ej, bidragstagare på 100% röstar ej.
Då hade man blivit av med en del olika röster som inte själva kan hjälpa till att driva samhället och välfärden framåt. Åldersgräns bör höjas helt enkelt pga att det finns belägg för att människans konsekvenstänk inte är färdigutvecklat förrän uppnåd ålder av cirka 25 år.

Visst finns ett generellt problem, men gemena kvinna röstar ännu mer dumt än gemene man.

Jag håller med om att indragen rösträtt är en lämplig "konsekvens" vid grova brott.
Senast redigerad av Mjäll 2020-02-20 kl. 22:18.
Citera
2020-02-20, 22:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag gjorde en ganska insiktsfull analys tidigare, men tydligen inte den analysen du önskade.

Vad är din analys?
Vad bestod den analysen av? Att det är en bitter feminist som skrivit artikeln? Jag förstod inte riktigt vad analysen annars mynnade ut i.
Jag tänker att jag skulle vilja disikera texten lite för att kunna tycka till på ett seriöst sätt.
Citera
2020-02-20, 22:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Jag nöjer mig med att återigen konstatera att det finns grader.

Visst finns ett generellt problem, men gemena kvinna röstar ännu mer dumt än gemene man.

Jo fast hur skulle man motivera den typ av kollektiv bestraffning för ett kön? Enbart på grund av vilket kön de är födda till. Bättre är att de som kvalar in inom vissa kriterier får rösta då ett kön i sig inte utgör en åsikt eller ett politiskt parti.

Jo men om graden att anse att kvinnor ska ha rösträtt ingår i feminism då skulle jag tippa på att de absolut flesta män är feminister också. Och i princip 100% av kvinnorna.
Citera
2020-02-20, 22:25
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Jo fast hur skulle man motivera den typ av kollektiv bestraffning för ett kön? Enbart på grund av vilket kön de är födda till. Bättre är att de som kvalar in inom vissa kriterier får rösta då ett kön i sig inte utgör en åsikt eller ett politiskt parti.

Jo men om graden att anse att kvinnor ska ha rösträtt ingår i feminism då skulle jag tippa på att de absolut flesta män är feminister också. Och i princip 100% av kvinnorna.

Att kalla det bestraffning är väl ändå en kraftig överdrift.

Jag betraktar kvinnlig rösträtt som en reform och konstaterar att utfallet är dåligt. Däremot är jag inte en uttalad motståndare till det.

Feminism är norm i Sverige idag, ja.
Senast redigerad av Mjäll 2020-02-20 kl. 22:28.
Citera
2020-02-20, 22:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Vad bestod den analysen av? Att det är en bitter feminist som skrivit artikeln? Jag förstod inte riktigt vad analysen annars mynnade ut i.
Jag tänker att jag skulle vilja disikera texten lite för att kunna tycka till på ett seriöst sätt.

Gör det.

Att artikeln är ännu ett i raden av försök att shame:a olydiga svenska män till lydnad. Det är ju själva andemeningen i alla fall. Eller åtminstone skrämma de män slm funderar på att gå samma väg. En bitter feminist definitivt. Det kanske har blivit en klyscha men ska vi bara därför undvika att påtala det även fast det är sant? Sen är det klart att skribenten inte heller förstår hur män och kvinnor fungerar, hur dynamiken mellan könen ser ut, hon visar en stor oförmåga att tänka utanför boxen utan hon håller allting inom ramarna för det feministiska Sverige hon växt upp i, och vad hon lärt sig på hemmaplan. Mellanstadienivå som sagt.

Men du kanske hakade upp dig på några detaljer i texten som jag inte tänkte på?
Citera
2020-02-20, 22:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Att kalla det bestraffning är väl ändå en kraftig överdrift.

Jag betraktar kvinnlig rösträtt som en reform och konstaterar att utfallet är dåligt. Däremot är jag inte en uttalad motståndare till det.

Feminism är norm i Sverige idag, ja.

Det är väl för fasen en form av bestraffning att bli fråntagen sin möjlighet att få påverka politiken i landet.
Det är då lika mycket en reform att fattiga män och män i fängelse får rösta, så då ryker deras rösträtt också. Den "reformen" skedde ungefär samtidigt som kvinnor fick rösträtt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in