Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Jag trillade över följande inlägg. Det är givetvis en debattör som står för åsikterna men de härör ur empiriska studier av enskilda aktörer.
Jag vet att ni kommer att förkasta detta genom att vräka ur er att det är propaganda, rena lögner och att jag är en extemvänsterfeminist så det behöver ni inte bemöda er med att skriva överhuvudtaget.
Vad jag hade tyckt varit intressant är om ni på allvar kunde läsa och begrunda det som står där utan att omedelbart reagera med hela känsloregistret och slå bakut. Kan ni försöka?
Se det som ett försök från min sida att föra en vuxen och ordentlig diskussion med er två.
https://arbetet.se/2019/09/18/de-flyr-pk-sverige-for-att-kopa-sex-i-thailand/
Läste just. Vad ska begrundas menar du?
Ännu en kvinna som är kränkt över att svenska män hon anser är korkade och oattraktiva åker utomlands och letar kvinnor istället för att stanna i Sverige där de anses vara just korkade och oattraktiva av kvinnor. Inget nytt, detta fenomen har jag skådat på nära håll i flera års tid. Kan du ge en enda anledning för dessa män (eller någon man överhuvudtaget) att stanna i Sverige? Ett kallt och mörkt land fullt av mena-invandrare och feministiska kvinnor? Eller ett varmt och skönt land fullt med feminina kvinnor som uppskattar dem? Svårt val?
Detta handlar enbart om shaming. Män som inte rättar in sig i ledet, vägrar förtrycka sin sexualitet, och vägrar lyda feministiska kvinnor, shameas alltid. Jag tror dock inte att dessa män kunde bry sig mindre, vilket är bra. Fler män behöver bli så.
Ser inte vad som skulle vara problematiskt med beskrivningen av männen i artikeln. Förutom skribentens pinsamma och putslustiga försök att missförstå deras invandringskritik, som man tydligen inte kan ha om man själv flyttat utomlands.
Mellanstadienivå på hela artikeln.