2020-02-04, 13:47
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vad har det där citatet med rösträtten att göra?
Allt, premissen var allmän och lika rösträtt. Per definition har män inte haft det om det finns en värnplikt förknippat med det.
Citera
2020-02-04, 13:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Allt, premissen var allmän och lika rösträtt. Per definition har män inte haft det om det finns en värnplikt förknippat med det.

Mig veterligen har män haft rösträtt sedan 1922 även om de inte har gjort värnplikt, menar du att det är fel?
Citera
2020-02-04, 14:46
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
De flesta svenska killar/tjejer och män/kvinnor super till på helgerna går ut och hittar någon att ligga med easy peasy japanese, om det nu är det de är ute efter.

Nej det är inte "easy peasy" för män att hitta någon att ligga med, i Sverige. Möjligen den andel män du ser. De i era ögon oattraktiva männen, vilka utgör majoriteten, tenderar att inte registreras på kvinnors radar, varför ni ständigt baserar era uppfattningar om gruppen män på den lilla andelen män som lyckas med kvinnor.
Citera
2020-02-04, 15:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej det är inte "easy peasy" för män att hitta någon att ligga med, i Sverige. Möjligen den andel män du ser. De i era ögon oattraktiva männen, vilka utgör majoriteten, tenderar att inte registreras på kvinnors radar, varför ni ständigt baserar era uppfattningar om gruppen män på den lilla andelen män som lyckas med kvinnor.

Finns massvis med oattraktiva män ute i vimlet, oattraktiva enligt mig då, men inte någon annan. Och ser dagligen "fula" killar med tjej.
Citera
2020-02-04, 15:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är ju du som inte minns mitt svar. Du ser det i närheten av din fråga, bara att läsa där när du är senil. Minns du ens vilken fråga du ställde?

Jaha så du har gett exempel på nedsättande yttranden om thailändska kvinnor som kvinnliga medlemmar har gjort här på forumet. Vilket nummer har ditt inlägg där du ger exempel på dessa yttrandena?
Citera
2020-02-04, 16:01
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Jag är ful men har alltid fått knulla.
Citera
2020-02-04, 16:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
"So are you saying" För det har man aldrig hört innan, menar inte skit det har funnits kvinnliga regenter. En del kvinnor har haft inflytande precis som en del män har. Kvinnor behöver inte feminism, dom klarar sig alldeles utmärkt utan att hå runt och leka att dom har Downs Syndrom.

Då tolkar jag det som att du tycker det är bra att kvinnor har rösträtt. Vad ska vi kalla det då, jämställdhet istället för feminism? Går bra för min del.
Citera
2020-02-04, 16:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Svenska kvinnor har sämst självförtroende och alla försöker se ut som invandrar tjejer. Sen har visa tjejer mage att döma män som spelar invandrare

Detta inlägget var ju fullständigt tappat. Vad är det du yrar om?
Citera
2020-02-04, 16:06
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Då tolkar jag det som att du tycker det är bra att kvinnor har rösträtt. Vad ska vi kalla det då, jämställdhet istället för feminism? Går bra för min del.

Det är ju män som sagt till sina kvinnor att dom borde gå ut och säga att dom skall få rösta, men kvinnor är ju inte alltid logiska och rationella, kvinnor skapar problem män tvingas reda upp. Jag är för man tar bort kvinnors rösträtt i 50 år och därefter utreder.
Citera
2020-02-04, 16:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugarJoe
Stämmer att svenska kvinnor tenderar att ha noll insikt, självinsikt och på köpet en dålig karaktär. De är minst agt destruktiva och i denna tråden kan man just se dessa feministers attityd och sedan bedyrar de att de lever i harmoniska förhållanden men spenderar halva sitt liv i feminist forat. Yeah right.

Jag är varken feminist eller lever i ett förhållande. Fin analys du fick till där.
Citera
2020-02-04, 16:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Det är ju män som sagt till sina kvinnor att dom borde gå ut och säga att dom skall få rösta, men kvinnor är ju inte alltid logiska och rationella, kvinnor skapar problem män tvingas reda upp. Jag är för man tar bort kvinnors rösträtt i 50 år och därefter utreder.

Jaha det är du ja. Då är du alltså inte för jämställdhet och då behövs feminismen uppenbarligen.
Citera
2020-02-04, 16:12
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jaha det är du ja. Då är du alltså inte för jämställdhet och då behövs feminismen uppenbarligen.

Feminister behöver feminism, ingen annan. Det är bara ett medel som används för att berika sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in