Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
OK vilket då innebär att vanliga arbetare i ännu högre grad lämnar (S)kutan, vilken vettig människa vill betala denna typ av "välfärd" Jag kan inte se annat än att sossarna kommer att sjunka ännu mer år 2022. Jag tycker dessutom att 16,6% av kvinnorna låter som ett litet, litet framsteg. Såg lägre siffror för någon månad sedan.
Ja det är synd att SD inte når de yngre kvinnorna, men kvinnor totalt så är det väl fler som säger SD än C och MP tillsammans. Det finns också en stor potential, får SD med sig de unga kvinnorna så närmar de sig ett 30 %-parti.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Lyssnar på en konversation mellan 3 invandrare och en svensk vid lunchbordet. De är alla i medelålder. Där pratar man om hur de tycker att man bör skicka dom till ett fattigt land för bestraffning, och att lärare inte får säga till om något utan barnen bestämmer samt att polisen inte får göra ett skit. Svensken sa att han inte trodde ett skit på att den grova kriminaliteten handlade om fattigdom. En av invandrarna lackade på att de ungdomarna som pissade på killen fick ungdomsvård för nästa gång dödar de någon. Svensken nämnde den videon Samhällsnytt la upp om kvinnomisshandeln och att det var sjukt.
Lite intressant att smyglyssna på hur vanligt folk resonerar, talar lite om vart opinionen är påväg. Så ja, jag tror skötsamma invandrare också tröttnat rejält.
Skötsamma invandrare har alltid haft stor andel SD-are. Bland syrianer, kristna libaneser, serber och kroater är de nog extremt stora.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nergus
Men det är ju klart sedan länge att sossarna är mitt i en process där de byter väljare. Problemet för sossarna är ju just det att de fortsätter tappa svenska arbetares röster, och att en allt större delen av svenskarna som röstar på dem är pensionärer som röstat på sossarna hela livet. För att bli starkare i yngre grupper kommer sossarna lägga ännu mer energi på identitetspolitik och genus, vilket kommer leda till att de får färre och färre arbetande svenskars röster.
De för inte längre en politik som på något sätt kan attrahera stora, skilda grupper av väljarna, utan får nöja sig med att vara ett stort intresseparti för bidragsberoende invandrare, kvinnor i offentlig sektor, genusvetare osv.
De gör om centerns resa, de har redan bytt ut både medlemmar och väljare. Jag fattar bara inte hur de tror att fem partier, 6 med F!, skall kunna slåss om den radikala vänsterliberala gruppen? Det är max 30 % med de åsikterna som 6 partier skall kämpa om, snart får de konkurrens av Nyans också.