Citat:
Ursprungligen postat av
Nergus
Nu är det som så att alla människor har olika lösningar på klimatfrågan. Som du ser är det väldigt få svenskar, runt 4 % som håller med MPs svar på klimatfrågan. Andra menar att kärnkraften är ett bättre sätt att minska utsläppen osv osv. Det är det ni vänstermänniskor inte förstår, ni tror att om man inte håller med vänsterns lösningar på klimatfrågan så vill man inte göra något. Bara det att högern har andra lösningar som de tror på när det kommer till klimatet. Klimatfrågan är enormt stor i Sverige, men ändå röstar väldigt få människor på just Miljöpartiet, vilket visar att väldigt många svenskar som bryr sig om klimatfrågan ändå väljer bort det partiet på grund av att de inte håller med om MPs lösningar.
Om du hängt här ett tag så har du kanske märkt att jag aktar mig MYCKET noga för att utala mig i enskilda frågor. Det finns så mycket folk som vet bättre än mig i nästan varje enskild fråga som någonsin kan komma upp. Jag väljer ett parti som passar mig bra (S), och sedan överlåter jag dem och deras experter att UTREDA och ta besluten. Viktigt är sedan att inte pissa på dem i efterhand vilket jag aldrig gör heller.
Så jag har ingen åsikt om kärnkraft mer än den åsikten mitt parti har och i den här frågan så är det ju min andra idol Ygeman (ej trollmongot) som ansvarar för. Edit: Inte säker på att det är Ygeman iof.
När det kommer till Mp är min åsikt att det är ett mycket bra parti som fyller funktionen för miljön ungefär som Sd gör när det kommer till invandringen, utan att för den sakens skull få igenom allt som de vill.
Ett problem med miljöfrågor är att det oftast inte är lönsamt och i sådana frågor händer det ingenting på högerkanten. Där behövs MP och V som är villiga att plocka fram pengapungen och flytta fram positionerna. Det kan de enkelt göra för dera anhängare gillar sådan politik.