2020-02-20, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Tror tyvärr inte att folket de utsatta områdena är trötta på (S)örjan. När det kommer till kritan så levererar ju (S).

Se bara på Malmö som går på knäna ekonomiskt men som ändå kan ge miljoner till Muslimska brödraskapet för opinionsbildning kring anti-semitism (med vinklingen varför judar skall hatas får man anta då). Källa: https://ledarsidorna.se/2020/02/malmo-satsar-skattemedel-pa-inkubator-for-radikalisering-och-antisemitism/

Det är ju heller inte så att pengarna till LSS-bedrägerier stoppas. Snarare skär man ju ner på kostnaden för äldreomsorg. Väljarna kan nog lita på att (S) prioriterar betalningen för röstköpen över allt annat. Hamnar (S) i regeringsställning kan man lita på att man får sina bidrag. Oavsett om man är vanlig (S)-väljare, Islamistisk opinionsbildare, eller Chefredaktör för Dagens Nyheter.

OK vilket då innebär att vanliga arbetare i ännu högre grad lämnar (S)kutan, vilken vettig människa vill betala denna typ av "välfärd" Jag kan inte se annat än att sossarna kommer att sjunka ännu mer år 2022. Jag tycker dessutom att 16,6% av kvinnorna låter som ett litet, litet framsteg. Såg lägre siffror för någon månad sedan.
2020-02-20, 18:35
Medlem
Haddock93s avatar
Lyssnar på en konversation mellan 3 invandrare och en svensk vid lunchbordet. De är alla i medelålder.

Där pratar man om hur de tycker att man bör skicka dom till ett fattigt land för bestraffning, och att lärare inte får säga till om något utan barnen bestämmer samt att polisen inte får göra ett skit. Svensken sa att han inte trodde ett skit på att den grova kriminaliteten handlade om fattigdom. En av invandrarna lackade på att de ungdomarna som pissade på killen fick ungdomsvård för nästa gång dödar de någon.

Svensken nämnde den videon Samhällsnytt la upp om kvinnomisshandeln och att det var sjukt.

Lite intressant att smyglyssna på hur vanligt folk resonerar, talar lite om vart opinionen är påväg. Så ja, jag tror skötsamma invandrare också tröttnat rejält.
Senast redigerad av Haddock93 2020-02-20 kl. 18:41.
2020-02-20, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Positivt att SD inte faller flera månader i sträck som hänt tidigare. Det tyder på att vi just nu har ett mycket osäkert samhällsläge, så skiften i opinionen sker nu oftare och snabbare. Men trenden att sossarna har svårt att stoppa sitt tapp fortsätter.

JÖKen är nu under allt större press inom sossarna, så vi får se hur låga siffror det krävs för sossarna att inse att de måste fimpa JÖKen, under 20 % kanske en längre tid?

Nej så kan det inte bli, först om sossarna sjunker till 21,9%, alltså att symbolsiffran 21 kommer upp, uppstår en kuppartad reaktion likt de långa knivarnas natt. Jag vet inte hur man skulle kunna slopa Jöken utan att avsätta Stefan Löfvén först. Jag menar att om det skulle skilja hela 2% i ett OU mellan SD och S, då gungar marken under sossarna. Sossarnas fall går väldigt långsamt, men osvuret är bäst. Stefan Löfvén sitter väldigt löst nu. Kanske kan EU rädda honom?
2020-02-20, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
OK vilket då innebär att vanliga arbetare i ännu högre grad lämnar (S)kutan, vilken vettig människa vill betala denna typ av "välfärd" Jag kan inte se annat än att sossarna kommer att sjunka ännu mer år 2022. Jag tycker dessutom att 16,6% av kvinnorna låter som ett litet, litet framsteg. Såg lägre siffror för någon månad sedan.
Men det är ju klart sedan länge att sossarna är mitt i en process där de byter väljare. Problemet för sossarna är ju just det att de fortsätter tappa svenska arbetares röster, och att en allt större delen av svenskarna som röstar på dem är pensionärer som röstat på sossarna hela livet. För att bli starkare i yngre grupper kommer sossarna lägga ännu mer energi på identitetspolitik och genus, vilket kommer leda till att de får färre och färre arbetande svenskars röster.

Detta visste ju sossarna för länge sedan, vilket är anledningen att de skrev ett avtal med muslimska brödraskapet om samarbete, eftersom denna grupp blir en allt viktigare väljarbas för partiet.

Sossarna kommer i slutändan bli ett mindre, vardagligt parti. Inom något år är de troligtvis ungefär lika stora som Moderaterna. De för inte längre en politik som på något sätt kan attrahera stora, skilda grupper av väljarna, utan får nöja sig med att vara ett stort intresseparti för bidragsberoende invandrare, kvinnor i offentlig sektor, genusvetare osv.
2020-02-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej så kan det inte bli, först om sossarna sjunker till 21,9%, alltså att symbolsiffran 21 kommer upp, uppstår en kuppartad reaktion likt de långa knivarnas natt. Jag vet inte hur man skulle kunna slopa Jöken utan att avsätta Stefan Löfvén först. Jag menar att om det skulle skilja hela 2% i ett OU mellan SD och S, då gungar marken under sossarna. Sossarnas fall går väldigt långsamt, men osvuret är bäst. Stefan Löfvén sitter väldigt löst nu. Kanske kan EU rädda honom?
Just nu går fallet hyfsat stort dock, de har tappat 5 % på ett år ungefär, det är mer än hela Miljöpartiets väljarbas, som försvunnit på ett år. Ett stort problem för sossarna är att de tappar ungefär lika många väljare vänsterut till V som högerut till SD, så de kan inte lösa sina problem genom att välja någon riktning. Blir de hårdare mot invandring kommer tappet till V accelerera än mer, går de mot större invandring så accelererar istället tappet till SD.
2020-02-20, 19:24
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Där tror jag att du har fel. Det som utmärker (SD) väljare är att de prioriterar brott&straff och migrationen över allt annat. Dessutom anser nog de flesta att bägge dessa är samma fråga då exempelvis Expressen i sin granbskning i veckan visade att samtliga de gängkriminella som skjöt i Stockholm just nu jade utländsk bakgrund (även om det beskrevs som att hälften var födda i landet).

Det typiska för en (SD) väljare tror jag alltså är att de (säkert tillfälligt) prioriterat ner övriga frågor och fokuserar enbart på migrationen just nu. Så länge (SD) levererar utvisningar och rejält minskat inflöde så är nog de flesta (SD) väljare beredda att acceptera i princip vad som helst i fråga om kompromisser med andra partier.

Kan ju bara se till mig själv. Nu är jag visserligen (M) medlem men samma princip gäller där. Så länge de försöker leverera på sin nya Migrations- och Kriminalpolitik så struntar jag precis i vilka övriga kompromisser som görs. Efter att de värsta problemen rättats till och vi undviker inbördeskrig (som är vad vi är på väg mot just nu) så kanske skatter och annat blir viktiga igen. Dit är det dock långt...

Då tror vi olika. För de första 12-15% så gäller det säkert men de sista 10 in kom ju in mer nyligen från olika partier. Min känsla är det bla finns en hel del kränkta m-människor som gått över till SD, gärna den typen som liksom blir kränkta hela tiden av allt möjligt. Om SD vill höja skatter så sparkar de bakut direkt. Samtidigt finns det en massa låginkomsttagare från mitten som blir förbannade om man vill sänka skatterna med M. (fixade felet) Speciellt skattepolitiken kan inte var enkel för SD. Det kommer inte gå att skjuta på allt som rör sig som SD försökt med hittills.

Det där om inbördeskrig anstår dig inte riktigt, du framstår som en fåntratt.

Löfven kan man skratta åt eftersom han ofta gör bort sig på olika sätt i media och inte pratar ordenligt. (även om han säkert sköter sitt jobb bra)

Men idag hade de ett avsnitt i Tankesmedjan där gjorde en grej med Jimmy Åkesson från Bylund's podcast. Man måste ändå säga att Åkesson gjorde en väldigt pinsam insats och trots att Bylund återkommande försökte rädda honom vägrade han fatta vad det handlade om. Lyssna på det och skäms. Han får passa sig också, inte alltid han har järnkoll på vad som händer, Åkesson. Så lättkränkt får han inte vara.
Senast redigerad av greta75 2020-02-20 kl. 19:40.
2020-02-20, 19:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Lyssnar på en konversation mellan 3 invandrare och en svensk vid lunchbordet. De är alla i medelålder.

Där pratar man om hur de tycker att man bör skicka dom till ett fattigt land för bestraffning, och att lärare inte får säga till om något utan barnen bestämmer samt att polisen inte får göra ett skit. Svensken sa att han inte trodde ett skit på att den grova kriminaliteten handlade om fattigdom. En av invandrarna lackade på att de ungdomarna som pissade på killen fick ungdomsvård för nästa gång dödar de någon.

Svensken nämnde den videon Samhällsnytt la upp om kvinnomisshandeln och att det var sjukt.

Lite intressant att smyglyssna på hur vanligt folk resonerar, talar lite om vart opinionen är påväg. Så ja, jag tror skötsamma invandrare också tröttnat rejält.
Invandrare har oftare än svenskar förnuftet i behåll, antagligen därför att de inte marinerats i sosseriets propaganda sedan barnsben.

Åter igen:
SD kommer fortsatt vara rädda om sina stora väljargrupper bland invandrare. Eventuell repatriering kommer att ta hänsyn till detta, för om inte blir det ett stort tapp för SD.
2020-02-20, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Det där om inbördeskrig anstår dig inte riktigt, du framstår som en fåntratt.

Du kan ju läsa William Agrell i SvD från i somras om du vill veta vad forskningen säger. Den är läsvärd

https://www.svd.se/agrell-vi-maste-agera-for-att-radda-landet

Jag tycker att det är en varning som är värd att ta på allvar. Jag vet åtminstone några som upplevt inbördeskrig och som tycker sig se samma utveckling här.

Det är fortfarande rätt långt kvar skall erkännas men det är i den riktningen det går just nu.
2020-02-20, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
SVT/Novus senaste mätning utförd mellan 27/1 - 16/2, 3098 personer tillfrågades
  • Sverigedemokraterna:23,9 (+1,3)
  • Socialdemokraterna: 23,2 (-1,0)
  • Moderaterna: 18,0 (-0,3)
  • Vänsterpartiet: 10,9 (+0,5)
  • Centerpartiet: 8,1 (-0,6)
  • Kristdemokraterna: 5,9 (-0,2)
  • Miljöpartiet: 4,5 (-0,1)
  • Liberalerna: 3,9 (+0,4)
  • Annat: 1,6 (+/-0)
  • Osäkra: 5,2
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-sd-storsta-parti
https://www.svt.se/special/valjarbarometern/
OK, ganska mycket en tillbakagång till läget i Novus för december. I januari tappade SD förstaplatsen. Så det kanske finns lite mer soppa i tanken för höstens uppgång ändå. Man kommer ju några mil på reserven.

Det här SD/S-kriget om förstaplatsen känns dock som en visa man börjar kunna nu, inte så jätteintressant längre. Jag går faktiskt numera rakt på jumboplatserna för att se hur det går för L och MP. Eftersom det ena är sprunget ur det andra för 40 år sen vore det helt obeskrivligt skönt och rätt om båda åkte ut samtidigt. Men det är väldigt olika bud om hur de ligger till. Novus har dem högre än de flesta tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Man behöver ta tillbaka narrativet från de globala kapitalisterna.

Ord är inte farliga. Möt globalisterna i debatten kring genus istället! Vad är genus, vad är biologiskt?

Folkrörelsen behöver sluta reagera på ord så som hade vi PTSD. Hur ska vi annars kunna adressera sakfrågor utanför invandringsfrågan?
Det är klart att SD ska kunna diskutera alla sakfrågor, men det är viktigt att det görs på SD:s villkor och att man inte bekräftar nyvänsterns världsbild genom att spela på deras planhalva.

Sd är en folkrörelse mot massinvandring, men till paketet hör även att man är lika mycket en folkrörelse mot PK 2.0 och allt som hjärntvättade woke-människor gör och säger – inte minst deras vidriga nyspråk. Att vakna varje morgon och ägna dagen åt att tillsammans hata sönder woke-packet är ett av folkrörelsens bränslen och enande klister.

På ett plan ska populistisk/nationalistisk höger förvisso tacka sin lyckliga stjärna för att woke-skiten existerar. Den har splittrat vänstern och den har drivit miljoner och åter miljoner vanliga arbetar- och medelklassväljare i västländer rakt i famnen på allt från Trump till SD genom att göra vänstern oaptitlig för vanligt folk. Något som nu t o m vänsterpartiet har insett och därför vill Dadgostar tona ner woke-profilen. Där har Sverige faktiskt lyckats bra med ogräsbekämpningen. Värre är det i t ex USA med alla dessa stolpskott som skriver ut pronomen (she/her) i sina Twitterbios och deras repressiva, nypuritanska mentalitet. Den har gjort det skvatt omöjligt att vaska fram en presidentkandidat som både tilltalar vanliga hederliga knegare och samtidigt passerar woke-packets nitiska renhetstest.

Just därför ska man till varje pris undvika att appropriera och vapenisera deras verktyg och ordbok, om man inte vill att högern ska sugas ner i samma mentala slukhål och implodera. Min första tanke när jag ser t ex scientologi är liksom inte "åh vilket användbart system för manipulation, kontroll och nedbrytning, jag ska genast starta en egen toksekt och lura in alla i Crispologins spindelnät!" Två fel gör inte ett rätt. Skiten ska naturligtvis bekämpas. Svaret på "wääh wääh bruna kroppar" är inte "wääh wääh vita kroppar", svaret är en stor, grönbrun och grynig snorloska (gärna med smittsamma virus i) rakt i ansiktet med sån kraft att aset åker in i väggen. Legitimera aldrig woke. No pasaran. Praktisera anti-invandring, anti-elit, anti-woke.
2020-02-20, 20:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Just därför ska man till varje pris undvika att appropriera och vapenisera deras verktyg och ordbok, om man inte vill att högern ska sugas ner i samma mentala slukhål och implodera. Min första tanke när jag ser t ex scientologi är liksom inte "åh vilket användbart system för manipulation, kontroll och nedbrytning, jag ska genast starta en egen toksekt och lura in alla i Crispologins spindelnät!" Två fel gör inte ett rätt. Skiten ska naturligtvis bekämpas. Svaret på "wääh wääh bruna kroppar" är inte "wääh wääh vita kroppar", svaret är en stor, grönbrun och grynig snorloska (gärna med smittsamma virus i) rakt i ansiktet med sån kraft att aset åker in i väggen. Legitimera aldrig woke. No pasaran. Praktisera anti-invandring, anti-elit, anti-woke.
Ett rått asgarv brukar vara den bästa medicinen när någon NPC börjar rapa upp Woke-floskler. Om inte annat blir dom helt hysteriska.
2020-02-20, 20:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Nej inte jag men säkert en del andra. Problemet är att SD då skulle förlora till högerblocket eftersom många SD anhängere är hardcore höger.
Jag är extremt höger, men hatar förstås inte välfärd. Varför skulle någon byta parti pga att partiets politik levererar god sjukvård? Hur tänkte du där?
2020-02-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ett rått asgarv brukar vara den bästa medicinen när någon NPC börjar rapa upp Woke-floskler. Om inte annat blir dom helt hysteriska.
Ja, det funkar också. De blir arga som bin när man smäller igen dörren innan de hunnit få in foten och påbörja omprogrammeringen. Hanif Balis senaste poddavsnitt (och många tidigare också) var skoningslöst mot woke, han är expert på att klä av dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in