Citat:
Ursprungligen postat av
v50
SVT/Novus senaste mätning utförd mellan 27/1 - 16/2, 3098 personer tillfrågades
- Sverigedemokraterna:23,9 (+1,3)
- Socialdemokraterna: 23,2 (-1,0)
- Moderaterna: 18,0 (-0,3)
- Vänsterpartiet: 10,9 (+0,5)
- Centerpartiet: 8,1 (-0,6)
- Kristdemokraterna: 5,9 (-0,2)
- Miljöpartiet: 4,5 (-0,1)
- Liberalerna: 3,9 (+0,4)
- Annat: 1,6 (+/-0)
- Osäkra: 5,2
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svt-novus-sd-storsta-parti
https://www.svt.se/special/valjarbarometern/
OK, ganska mycket en tillbakagång till läget i Novus för december. I januari tappade SD förstaplatsen. Så det kanske finns lite mer soppa i tanken för höstens uppgång ändå. Man kommer ju några mil på reserven.
Det här SD/S-kriget om förstaplatsen känns dock som en visa man börjar kunna nu, inte så jätteintressant längre. Jag går faktiskt numera rakt på jumboplatserna för att se hur det går för L och MP. Eftersom det ena är sprunget ur det andra för 40 år sen vore det helt obeskrivligt skönt och rätt om båda åkte ut samtidigt. Men det är väldigt olika bud om hur de ligger till. Novus har dem högre än de flesta tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Man behöver ta tillbaka narrativet från de globala kapitalisterna.
Ord är inte farliga. Möt globalisterna i debatten kring genus istället! Vad är genus, vad är biologiskt?
Folkrörelsen behöver sluta reagera på ord så som hade vi PTSD. Hur ska vi annars kunna adressera sakfrågor utanför invandringsfrågan?
Det är klart att SD ska kunna diskutera alla sakfrågor, men det är viktigt att det görs på SD:s villkor och att man inte bekräftar nyvänsterns världsbild genom att spela på deras planhalva.
Sd är en folkrörelse mot massinvandring, men till paketet hör även att man är lika mycket en folkrörelse mot PK 2.0 och allt som hjärntvättade woke-människor gör och säger – inte minst deras vidriga nyspråk. Att vakna varje morgon och ägna dagen åt att tillsammans hata sönder woke-packet är ett av folkrörelsens bränslen och enande klister.
På ett plan ska populistisk/nationalistisk höger förvisso tacka sin lyckliga stjärna för att woke-skiten existerar. Den har splittrat vänstern och den har drivit miljoner och åter miljoner vanliga arbetar- och medelklassväljare i västländer rakt i famnen på allt från Trump till SD genom att göra vänstern oaptitlig för vanligt folk. Något som nu t o m vänsterpartiet har insett och därför vill Dadgostar tona ner woke-profilen. Där har Sverige faktiskt lyckats bra med ogräsbekämpningen. Värre är det i t ex USA med alla dessa stolpskott som skriver ut pronomen (she/her) i sina Twitterbios och deras repressiva, nypuritanska mentalitet. Den har gjort det skvatt omöjligt att vaska fram en presidentkandidat som både tilltalar vanliga hederliga knegare och samtidigt passerar woke-packets nitiska renhetstest.
Just därför ska man till varje pris undvika att appropriera och vapenisera deras verktyg och ordbok, om man inte vill att högern ska sugas ner i samma mentala slukhål och implodera. Min första tanke när jag ser t ex scientologi är liksom inte "åh vilket användbart system för manipulation, kontroll och nedbrytning, jag ska genast starta en egen toksekt och lura in alla i Crispologins spindelnät!" Två fel gör inte ett rätt. Skiten ska naturligtvis bekämpas. Svaret på "wääh wääh bruna kroppar" är inte "wääh wääh vita kroppar", svaret är en stor, grönbrun och grynig snorloska (gärna med smittsamma virus i) rakt i ansiktet med sån kraft att aset åker in i väggen. Legitimera aldrig woke. No pasaran. Praktisera anti-invandring, anti-elit, anti-woke.