2019-11-10, 13:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Den välmeriterade fotbollsspelaren verkar ha mött Glenn Hysén.
"Hysén bekräftar att han träffade profilen i samband med permissionen.

– Det är klart att han tycker innerst inne att det är jobbigt, men man märker ingenting, säger Glenn Hysén som tyckte att profilen såg ut att vara i fysiskt gott skick.

Hysén säger att profilen ägnat mycket tid i fängelset åt träning."
https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/glenn-hysens-mote-med-valdtaktsdomde-profilen/

Bra att Hysén ej vill ta ställning gällande skuldfrågan eftersom det bara finns två personer som verkligen vet vad som hände och den meriterade fotbollsmästarens version skiljer sig som bekant från kokerskans version och oerhört märkliga agerande både under, före och efter incidenten hemma hos paret S.

Tyvärr har både tingsrätten och hovrätten gjort katastrofala felbeslut men som vi alla vet så gör domstolar ibland helt felaktiga bedömningar, titta bara på fallet Kaj Linna.

Glädjande också att den meriterade fotbollsmästaren är i fysiskt gott skick och att han får permissioner, snart är en en fri man. Hoppas bara att han kan lämna detta orättfärdiga trauma bakom sig.
Citera
2019-11-10, 16:43
Medlem
Noble.Savages avatar
Vilket jävla gnäll. Klart att det är rimligt straff. Felet är att kommunistsverige har för låga straff generellt.
Citera
2019-11-11, 09:07
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Vilket jävla gnäll. Klart att det är rimligt straff. Felet är att kommunistsverige har för låga straff generellt.

Nja, tycker straffet är väl hårt.

Vad borde ett stenhårt knytnävsslag i ansiktet ge? 5 år?
Citera
2019-11-11, 16:39
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Mhm.
Nej.
Felet är ofta att det utdöms straff i den lägre straffskalan, att 2/3 strafftid tillämpas utan annan motprestation än att inte vara en bråkmakare, man behöver varken delta i vård eller behandling. Det här är dock inget sådant fall. Det här är ett metoo-fall.
Citera
2019-11-11, 17:29
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Mhm.
Nej.
Felet är ofta att det utdöms straff i den lägre straffskalan, att 2/3 strafftid tillämpas utan annan motprestation än att inte vara en bråkmakare, man behöver varken delta i vård eller behandling. Det här är dock inget sådant fall. Det här är ett metoo-fall.

I detta fall gläds jag åt metoo, ingen rök utan eld. Oftast ett visst klientel som drabbas, detta skulle aldrig hända mig.
Citera
2019-11-11, 20:18
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
I detta fall gläds jag åt metoo, ingen rök utan eld. Oftast ett visst klientel som drabbas, detta skulle aldrig hända mig.

Ok kid. Gå inte längre i livet och förutsätt något av det du nyss skrev.
Senast redigerad av FedupFlorence 2019-11-11 kl. 20:21.
Citera
2019-11-11, 20:49
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ok kid. Gå inte längre i livet och förutsätt något av det du nyss skrev.

Jag testar gränser hela tiden och jag kan garantera att jag inte kommer sitta som ett fån, åtalad för våldtäkt.
Citera
2020-02-20, 17:31
Medlem
Kämpendahls avatar
I oktober i år släpps denne välmeriterade fotbollsspelare från fängelset. Tre år blir till två med villkorlig frigivning. Frågan är om det påbörjats någon utslussning med lite fler permissioner och kanske att sista delen av straffet avtjänas på någon mer öppen anstalt? I en artikel från 5 november förra året så har han haft några permissioner där han bland annat träffat potentiella arbetsgivare.

https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/glenn-hysens-mote-med-valdtaktsdomde-profilen/

Han jobbade på sin frus café tidigare, men det blir kanske inte aktuellt även om hon verkar ha förlåtit honom. Gästerna skulle dock kunna ha synpunkter på det. Galor och premiärer med fotografering på röda mattan torde det dock bli mindre av framledes. Han fyller i övrigt snart 60 år.

Förhoppningsvis har han fått gå någon behandling för sexualförbrytare i fängelset. Han verkade inte ens förstå att han var skyldig, men med lite terapi och kurs i hur man för sig ska han nog inte återfalla i den typen av brott.
Citera
2020-02-20, 20:15
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
...

Kämpendahl, du är ju en klok person. Tycker du att Glenn behövt vård eller behandling som ges sexualförbrytare?

Kan du inte se personerna här för vad de sannolikt är och för vad som sannolikt har hänt? Terapi och kurs i hur man för sig för att inte återfalla i den typen av brott?

Brott?

Anset att begreppet återfallsförbrytare hör hemma annorstädes.
Citera
2020-02-20, 20:34
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Kämpendahl, du är ju en klok person. Tycker du att Glenn behövt vård eller behandling som ges sexualförbrytare?

Kan du inte se personerna här för vad de sannolikt är och för vad som sannolikt har hänt? Terapi och kurs i hur man för sig för att inte återfalla i den typen av brott?

Brott?

Anset att begreppet återfallsförbrytare hör hemma annorstädes.
Nja, han är nog lite försiktigare i framtiden, med eller utan behandling

Men han verkade inte greppa att han gjort fel. Trots att målsäganden många gånger sa nej, jag vill inte så fortsatte han och verkade efteråt i förhören helt oförstående att det skulle vara olagligt att fortsätta pöka på någon som inte vill.
Citera
2020-02-20, 20:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Någon som vet vad s.k. BO sysslar med nu för tiden? Kokain, dubbelmacka m.m.?
Citera
2020-02-22, 10:29
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Någon som vet hur Glenn trivs på kåken?

Får han besök av de andra Glennarna?

Blev det någon skilsmässa från kändiskokerskan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in