2020-02-06, 23:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myhr1
Jag vet i vilka miljöer brud 1 rör sig i, brud 2 har vettigare och sundare saker för sig.
Ja men då vet du också lika säkert vem som är brud 2. Du skrev att man behöver förlita sig på tur eller liknande.
Citera
2020-02-06, 23:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
"Women aren’t men though", men du har rätt i det du skriver, min analys kanske en generations grej? en långtgående infantiliseringen av människor idag?

Vad menar du med din analys?
Citera
2020-02-08, 15:21
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja men då vet du också lika säkert vem som är brud 2. Du skrev att man behöver förlita sig på tur eller liknande.

Nej.
Citera
2020-02-08, 15:22
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:

Nej.
Citera
2020-02-08, 16:45
Avslutad
Citat:

Puss
Citera
2020-02-09, 03:03
Medlem
WordWarriors avatar
Vad rätt jag hade om asiatiska kvinnor. Nu är WW förälskad på riktigt.

Vilka kvinnor alltså. Jag är helt förstummad. De är motsatsen till svenskor på alla plan.
Citera
2020-02-09, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Vilka kvinnor alltså. Jag är helt förstummad. De är motsatsen till svenskor på alla plan.
Var i Asien befinner du dig?
Citera
2020-02-16, 07:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Jodu. Inga dåliga krejjer. Drivor av kvinnlighet förpackad i kultur och stolthet. Gillar en Svensk man för vår jämställda syn mellan könen men håller sin roll på sin sida och förväntar oss att hålla vår.

Funkar väldigt bra.
Citera
2020-02-17, 08:16
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Nej.

Det är ju sant det som feministen skriver. Rätt ska vara rätt.

Om du menar att alla kvinnor tillhör två typer och den ena är lätt att känna igen, så följer logiskt att den andra är lätt att känna igen. Alla som inte tillhör den ena typen tillhör då den andra.

Det torde vara ganska gynnsamt att som meningsmotståndare ge varandra rätt vid tillfälle, om syftet är att utveckla det offentliga samtalet. Att vara obstinat hjälper ingen.
Citera
2020-02-17, 21:56
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugarJoe
Att du kände dig tvingad att svara defensivt betyder att du tog illa vid dig och kunde relatera till att delar eller allt jag sagt kan appliceras på dig.

Nog för att användarkontot moment22nånting i allt väsentligt fungerar som feminist, men det där resonemanget är inte ok för en vuxen människa.

"Du blev arg av mina osakliga antaganden om din person, alltså stämde de"
Citera
2020-02-17, 22:07
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Hej white knight. Jag pratade inte med vederbörande men vederebörande attackerade min åsikt och iaktagelse och indirekt projicerade den på sig själv genom sitt hätska svar vilket bekräftar mina iaktagelser och cementerar in vederbörandes personlighet.

Tråden är väldigt lång så jag läste inte alls.

Du menar alltså att det du citerade just här ovan var ert första meningsutbyte? Jag trodde inte ens att feministen moment22nånting kunde vara så formidabelt egocentrisk, utan antog att det hen citerade på något sätt riktats mot henom.

Jag ber i så fall om ursäkt för en förhastad tolkning, och ger dig helt rätt.

Något white knight är det inte fråga om. Jag har också sågat moment22nånting tidigare.
Citera
2020-02-17, 22:11
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ja jag prata med andra i generella termer och vederbörande valde att utan tidigare diskussion citera med en denfensiv ton. Ingen fara min vän. :-)

Brofist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in