[quote=Lammets50|70337232]
Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Mänskligt psyke funkar inte så:
Säger man högt till folk "titta inte nu!", så tittar ta mig fan varenda jäkel!
Man bör respektera olycksplatser. Att ta bilder tycker jag är helt okej, men inte sprida dessa i onödan för en större massa. (Bilder BÖR man faktiskt ta om det är möjligt, då dessa kan fungera som evidens i olycks-/kriminalutredningen senare).
Anser att det var helt rätt att ta bilderna, men helfel att lägga ut på nätet.
Faktiskt kränkande, rejält kränkande.[/QUOTE
Har du själv sett bilden? Och hur tolkar du den? Ser man bilens skick? Vill inte se offren!!
Jag vet hur "gore" ser ut. Och i (vissa fall som det här) litar jag på polisen. Nej, jag har inte kollat på bilden, inte för att jag är en "lättskrämd fröken", men vet hur blod, tarmar och köttfärs ser ut. Speciellt efter en allvarlig trafikolycka.
(Bevittnade själv för många år sedan när en barnfamilj i en Opel Kadett blev totalmanglad av en lastbil, tänk kaviar som trycks ut ur en kaviartub, tuben var bilen och det som trycktes ut var den förolyckade familjen så jag vet som sagt hur det ser ut..)
Ta gärna bilder, agera som en slags "extra svart låda" för utredningen, men lägg inte ut det på nätet i onödan, i alla fall inte i sammanhanget "kolla vilken häftig bild jag tog"..
Har man dock skickat ens bilder till myndigheterna, och myndigheterna "skiter i det", så ska man nog lägga ut bilderna, som god medborgare. (För då gör myndigheterna inte sitt jobb, tänk "uppdrag granskning")..
Tråkig tragedi.
Misstänker att det var antingen droger eller blind kärlek inblandad.
Jag tog körkort för typ 40 år sedan, och fick lära mig att man INTE ska köra bil i upprört tillstånd.
Olycksrisken blir skyhögt värre jämfört med "vanlig jobbpendling". Kanske var tjejerna i "upprört tillstånd" då de rusade ut mitt i natten iklädda enbart "pyjamas" och därefter körde ihjäl sig?
Möjligen handlade de i "affekt"?
En annan tanke: Sover snygga tjejer i 20-årsåldern fortfarande i pyjamas?
EDIT: Nu har det blivit lite "kajko" i Flashbacks citeringssystem.
Svarade alltså inte mig själv.
End edit.