2020-02-19, 18:48
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammets50
Om man är känslig bör man undvika att trycka på bilden?

Mänskligt psyke funkar inte så:
Säger man högt till folk "titta inte nu!", så tittar ta mig fan varenda jäkel!

Man bör respektera olycksplatser. Att ta bilder tycker jag är helt okej, men inte sprida dessa i onödan för en större massa. (Bilder BÖR man faktiskt ta om det är möjligt, då dessa kan fungera som evidens i olycks-/kriminalutredningen senare).

Anser att det var helt rätt att ta bilderna, men helfel att lägga ut på nätet.
Faktiskt kränkande, rejält kränkande.
Citera
2020-02-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Man bör respektera olycksplatser. Att ta bilder tycker jag är helt okej, men inte sprida dessa i onödan för en större massa. (Bilder BÖR man faktiskt ta om det är möjligt, då dessa kan fungera som evidens i olycks-/kriminalutredningen senare).

Faktiskt kränkande, rejält kränkande.

Hur tolkar du själv bilden?
Citera
2020-02-19, 18:50
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ja mycket saker är diffusa i denna händelse.. men frågan är om vi kommer få reda på allt? Tror tyvärr att locket är på när polisen blir klara med förundersökningen..

Det är precis min poäng. Att något är skumt, samt att det råder oklarheter. Däremot så tror jag inte att det kommer att vara locket på. Det är en bilolycka, inte förslitningen av M/S Estonia vi pratar om här.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2020-02-19 kl. 18:55.
Citera
2020-02-19, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HisingenGangland
Jamila Mohamed som enligt trådens uppgifter ska ha mått dåligt verkar inte må så bra nu inte

Hänger med en snubbe vars bror sitter inne på livstid så sent på natten för att sedan bli hämtad av vad som verkar vara 2 bosniska divor med smink som rinner ner som diarré över deras ansikten, får i stället vila i kistan omringad av tusentals kilo gödsel. Spikad i säkert förvar, nu slipper staten betala ut hennes socialbidragsfinansierade Nikeskor.

Jisses, detta var hon inte beredd på, hon trodde att hon säkert skulle få leva och dansa på många golv till, men så blir det alltså inte. Se så, ruttna i frid hördu!

Nya uppgifter enligt GP säger ju att minnesplatsen har förflyttats, att dessa invalida mongon verkligen inte förstår att man inte ska hedra avlidna parasiter i rusningstrafik

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...cka-1.24183338

– Det gick stilla och värdigt till. Nu kan de som vill hedra de omkomna göra det på ett säkert sätt och behöver inte passera Europavägen där trafiken är intensiv och farterna ofta höga, säger Ulla Brehm, presstalesperson vid polisen.

Tycker det är ganska roligt att horungarna på GP också skriver att påkörningsskyddet inte hjälpte

Hoppas att ni som kör på självsaneringshastigheter lär er någonting av denna historian som snart kommer glömmas bort
Du måste verkligen vara bokstavligt talat sjuk i huvudet. Snälla skaffa hjälp !

Ingen vet varför detta hände ännu, och polisens utredning pågår fortfarande. Detta kan hända vem som helst, likväl etniska svenskar som invandrare och nyanlända.
Senast redigerad av Hemmasittare 2020-02-19 kl. 18:56.
Citera
2020-02-19, 18:56
Medlem
Citat:
Av respekt så är det inte så att jag är ute efter att se något lik eller en persons ansikte, jag är mer intresserad av bilens skick inte av offren som satt i bilen! Det är osmakligt och intresserar inte mig!
Du ser bilens skick på bilderna också.
Citera
2020-02-19, 18:56
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Det var Elm*a som körde bilen det är bekräftat nu! Somaliern satt i baksätet med J*mil*a

Bekräftat enligt vem?
Citera
2020-02-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det är precis min poäng. Att något är skumt, samt att det råder oklarheter. Däremot så tror jag inte att det kommer att vara locket på. Det är en bilolycka, inte förslitningen av M/S Estonia vi pratar om här.
Ja. Finns nog mycket info i deras telefoner.
Citera
2020-02-19, 18:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det kan ju faktiskt vara så att systrarna tyckte det var kul och lite spännande att köra ut mitt i natten, i stormväder? Deras kompisar har varit ute på något och upptäcker att det är ett jävla busväder när de börjar gå hemåt varför man ringer bilägaren och tigger skjuts. Väl i bilen fås det feeling av att det är nära noll trafik, bred vägbana, pigg liten bil, hög musik, vind som sliter i bilen och regn som piskar mot vindrutan -> buskörning med fatal utgång...
Ja svårare än så behöver det inte vara. Vännen som behövde hjälp kanske helt enkelt inte hade pengar till taxi och ville inte gå hem i regnet och stormen. Jag vet inte hur kollektivtrafiken fungerar på natten.
Gick bussar och spårvagnar vid den tiden på natten?

Det är lite James Dean över det hela. Han körde ihjäl sig bara 24 år gammal.
Live fast die young, be a goodlooking courpe.
Lev farligt dö ung och bli ett vackert lik.
Citera
2020-02-19, 19:00
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ja. Finns nog mycket info i deras telefoner.

Det är inte garanterat, däremot så kan det finnas sms samt samtalslogg som kan vara intressanta för utredningen. Alternativt videoinspelningar eller liknande innan olyckan skedde.
Citera
2020-02-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Bekräftat enligt vem?

Sida 90 inlägg skrivet 18:26 bläddra tillbaka några sidor står där
Citera
2020-02-19, 19:05
Medlem
Citat:
Det var Elm*a som körde bilen det är bekräftat nu! Somaliern satt i baksätet med J*mil*a

Är det 100 bekräftat?
Citera
2020-02-19, 19:05
Medlem
kraftfoders avatar
[quote=Lammets50|70337232]
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Faktiskt kränkande, rejält kränkande.[/QUOTE

Har du själv sett bilden? Och hur tolkar du den? Ser man bilens skick? Vill inte se offren!!

Jag vet hur "gore" ser ut. Och i (vissa fall som det här) litar jag på polisen. Nej, jag har inte kollat på bilden, inte för att jag är en "lättskrämd fröken", men vet hur blod, tarmar och köttfärs ser ut. Speciellt efter en allvarlig trafikolycka.

(Bevittnade själv för många år sedan när en barnfamilj i en Opel Kadett blev totalmanglad av en lastbil, tänk kaviar som trycks ut ur en kaviartub, tuben var bilen och det som trycktes ut var den förolyckade familjen så jag vet som sagt hur det ser ut..)

Ta gärna bilder, agera som en slags "extra svart låda" för utredningen, men lägg inte ut det på nätet i onödan, i alla fall inte i sammanhanget "kolla vilken häftig bild jag tog"..

Har man dock skickat ens bilder till myndigheterna, och myndigheterna "skiter i det", så ska man nog lägga ut bilderna, som god medborgare. (För då gör myndigheterna inte sitt jobb, tänk "uppdrag granskning")..

Tråkig tragedi.
Misstänker att det var antingen droger eller blind kärlek inblandad.
Jag tog körkort för typ 40 år sedan, och fick lära mig att man INTE ska köra bil i upprört tillstånd.
Olycksrisken blir skyhögt värre jämfört med "vanlig jobbpendling". Kanske var tjejerna i "upprört tillstånd" då de rusade ut mitt i natten iklädda enbart "pyjamas" och därefter körde ihjäl sig?

Möjligen handlade de i "affekt"?

En annan tanke: Sover snygga tjejer i 20-årsåldern fortfarande i pyjamas?

EDIT: Nu har det blivit lite "kajko" i Flashbacks citeringssystem.
Svarade alltså inte mig själv.
End edit.
Senast redigerad av kraftfoder 2020-02-19 kl. 19:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in