2020-02-19, 18:36
Medlem
mrTretton37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apartheid
Ja, det vill jag minnas. Och typ "titta inte på denna". Reagerade direkt över att kvaliten var hundra gånger bättre än klippet som fortfarande finns kvar.
Ja, håller med. Det var verkligen mycket tydligare bilder än filmen som lades upp på Youtube till och med så det reagerade jag också på.
Citera
2020-02-19, 18:38
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammets50
Men varför skulle de byta om? Herregud det var NATT, de skulle ändå bara sitta i en bil och säkert bara skjutsa hem kompisen? Hade själv inte bytt om, hade inte orkat. Hade tagit på mig jackan starta bilen och åkt!

Eftersom de flesta som inte har så bråttom brukar hinna byta om relativt snabbt. De rusade ut enligt mamman, vilket tyder på att något var akut. Frågan är om den här stressen ledde till ett vårdslöst körande som orsakade trafikolyckan? Om det inte var den kriminella somaliern som körde efteråt, d.v.s.

Hela den här olyckan (utredningen rättare sagt) kan ta en helt annan vändning beroende på vem som satt bakom ratten, samt vad som var orsaken till att dessa tjejer rusade ut så snabbt ca 04:00 på morgonen.

Polisens forensiker kommer att ha fullt upp med att analysera mobiltelefonerna från de avlidna. Alltifrån samtalslogg, sms till övrigt innehåll.
Citera
2020-02-19, 18:39
Medlem
mrTretton37s avatar
Citat:
Även om kropparna var skadade så hoppas jag att de var i (behåll) så familjen får begrava de!
Hur går det till med identifiering? Förstår att man gör det med (tandkort)? Är kanske ute och cyklar, men tänker på att familjen måste väl inte se deras döda barn för att bekräfta identitet?!😔
Av respekt för ev. anhöriga läsare här i tråden så lämnar jag även den informationen till spekulationer. Men tandkort behövdes inte för identifiering.
Citera
2020-02-19, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrTretton37
Ja, håller med. Det var verkligen mycket tydligare bilder än filmen som lades upp på Youtube till och med så det reagerade jag också på.

Om man är känslig bör man undvika att trycka på bilden?
Citera
2020-02-19, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Eftersom de flesta som inte har så bråttom brukar hinna byta om relativt snabbt. De rusade ut enligt mamman, vilket tyder på att något var akut. Frågan är om den här stressen ledde till ett vårdslöst körande som orsakade trafikolyckan? Om det inte var den kriminella somaliern som körde efteråt, d.v.s.

Hela den här olyckan (utredningen rättare sagt) kan ta en helt annan vändning beroende på vem som satt bakom ratten, samt vad som var orsaken till att dessa tjejer rusade ut så snabbt ca 04:00 på morgonen.

Polisens forensiker kommer att ha fullt upp med att analysera mobiltelefonerna från de avlidna. Alltifrån samtalslogg, sms till övrigt innehåll.

Ja mycket saker är diffusa i denna händelse.. men frågan är om vi kommer få reda på allt? Tror tyvärr att locket är på när polisen blir klara med förundersökningen..
Citera
2020-02-19, 18:42
Medlem
mrTretton37s avatar
Citat:
Om man är känslig bör man undvika att trycka på bilden?
Nja, de skulle jag nog inte säga. Men eftersom man vet vad som befinner sig inuti vraket och hur utgången blev, så kanske det gör de extra känsligt. Väldigt svårt att tyda något på bilderna enligt mig..
Citera
2020-02-19, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Looom
Med lögner så menar jag att majoriteten av användarna i tråden är väldigt "säkra" på att killen körde bilen och baserar det som fakta, det är felaktig information.

Killen satt i baksätet, brunhåriga tjejen körde bilen och systern satt i framsätet. Det regnade kraftigt och körbanan var våt, kombinerat med hög fart ledde till att tjejen tappade kontrollen över bilen.

Det var Elm*a som körde bilen det är bekräftat nu! Somaliern satt i baksätet med J*mil*a
Citera
2020-02-19, 18:44
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejen66
Hur har du fått tag på övervakningsfilm??
Jag citerade ju den som hade sett det på övervakningskameran och som har gjort GIF filen.
Om mannheimer83 har sett filmen eller inte får du försöka avgöra själv.
Jag tror att hen har gjort det. Varför annars lägga ner ett sånt jobb på en GIF fil.
GIF filen är seg att ladda upp men visar händelseförloppet.
Länk till GIF filen https://minfil.com/N873Jdabo7
Citat:
Ursprungligen postat av mannheimer83
Sett övervakningskamera nu, de valde fel fil, och hann inte byta fil i den höga hastigheten de kom i. Såg inte trevligt ut!

Länk
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
En som har sett övervakningsfilmen har gjort en GIF fil som visar exakt vad som hände.
Dom låg i mittenfilen och gjorde bara byte till en fil till höger men för sent och gick in i fildelningsräcket och sen flög bilen in i betongpelaren med taket först.

Om jag tolkar bilderna rätt så är det lite nedförsbacke där så vattenplaning är lite svårt att förstå.
Men med dom mängderna regn som kom där den natten, kombinerat med för hög fart så kan det vara vattenplaning och dom gjorde kanske inget filbyte alls.

Vid vattenplaning går det inte att styra alls och bilen går dit den vill.
Jag har själv råkat ut för vattenplaning för många år sedan och det var fan ingen kul upplevelse
Bara att sitta och vänta och hoppas på att däcken fick grepp igen. Tur att min bil gick rakt fram och vägen med. Kör alltid sakta när det är mycket vatten på vägen efter det.

GIF filen är seg att ladda upp men visar händelseförloppet.
Länk till filen https://minfil.com/N873Jdabo7
Citera
2020-02-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katbalou
Du ser inte ett skit på bilderna som distribueras här. Det finns bara i din fantasi.
Jaså..titta själv post 866 sidan 73....länken.
Du måste vara blind om du inte ser nåt...
Citera
2020-02-19, 18:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apartheid
Vi kommer förmodligen få svar på allt detta. En förundersökningsledare sa till GP att dom skulle starta en utredning idag. Men är man tjej och 20 år behöver det inte vara någon speciell anledning. Det kan vara att man vill äta cheesburgare på donken mitt i natten. Men med tanke på apan som satt i baksätet och utgången på alltihopa så lär det ju varit något lite mer seriöst just denna gången.

Jo vi får se. Vad anledningen var. Stackars föräldrar bara. De måste plågas om vad de kunde gjort. Men inte så mycket de kunde gjort. Det var två vuxna flickor. Inte påverkade av något som vi vet. De kunde inte fysiskt hindrat dom från att lämna hemmet eller ringt polisen. Detta var deras val. Extremt dåligt med tanke på utgången men inget som föräldrarna kunde gjort något emot.
Citera
2020-02-19, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten

Eller så försöker hon bara glorifiera döttrarna genom att framställa dem som hjältar. Eller är det det vi håller på med själva här nu? Gör en höna av en fjäder... Jag tror det var fullt normalt att dom åkte iväg mitt i natten, och att dom hade mjukis/pyjamas behöver inte heller sticka ut från deras normala beteende. Många går runt i det dygnet runt, även ute. Det låter väl bättre att säga att dom stack ut mitt i natten i pyjamas för att hjälpa en vän i nöd än "jag vet inte vad det är dom håller på eller vilka dom umgås med med på nätterna när de är ute", som kanske är närmare sanningen. Understryker dock att jag inte har en aning.
Citera
2020-02-19, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Jaså..titta själv post 866 sidan 73....länken.
Du måste vara blind om du inte ser nåt...

Av respekt så är det inte så att jag är ute efter att se något lik eller en persons ansikte, jag är mer intresserad av bilens skick inte av offren som satt i bilen! Det är osmakligt och intresserar inte mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in