Citat:
Ursprungligen postat av
Roskors
Du får gärna posta din konspirationsteori i rätt forum och jag tror det finns en tråd där redan. Men jag har läst om flera experter som säger att det inte finns någonting som tyder på att viruset är tillverkat i ett labb.
Nej jag tror inte att det är tillverkat, kommer det från ett labb så är det där de forskar på coronavirus och har läckt därifrån. Det är inte någon större konspirationsteori utan snarare än ganska omfattande misstanke som är lika trolig som att det uppstod på en marknad. SARS läckte vid något tillfälle 2003 från ett labb i Wuhan efter det initiala utbrottet. Det är ingen konspirationsteori utan är ett konstaterat faktum.
Citat:
Ursprungligen postat av
Roskors
Vi har än så länge 77 fall i väst (Amerika, Europa, och Ryssland - vet att det ej tillhör väst men större delen av befolkningen bor i den europeiska delen av Ryssland) och ett endaste dödsfall (80-åringen som rest i Wuhan och som dessutom själv var kines). 2 av dessa 77 är "allvarligt" sjuka (förmodligen väntas bli friska annars hade dessa beskrivits som critical). 41 av dessa 77 har redan tillfrisknat. De resterande fallen antar jag förväntas bli helt friska eftersom deras status varken är kritiskt eller allvarligt.
Det fetade, det där får du förklara. Ryssland har två fall, hur räknar du fram de 77?? Jag antar att du menar att det är de fallen utanför Asien du räknar på, USA, Frankrike osv. Din formulering är lite märklig eller så är jag trött :-)
Att säga att de som är allvarliga fall nu kommer att tillfriskna är inte genomtänkt. Fasen innan man hamnar i kritiskt tillstånd är, ja gissa, allvarligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Roskors
Det finns nog ingen regering i hela världen som skulle göra såhär mot folket. Konsekvenserna vid upptäckt skulle bli så ofantligt stora att risken inte är värd "resultatet". Bättre att bara spränga en atombomb i så fall. Nej allt konspiratoriskt snack är bara rykten. Det finns konspirationsteorier om i stort sett varenda historisk händelse/person/plats och därför bör alla konspirationsteorier tas med en nypa salt. Bara obalanserade udda kufar som tror på sånt.
Vet heller inte vad du menar om att ingen regering skulle göra så här mot sin befolkning? Menar du att Kina är känt för att respektera mänskliga rättigheter? Det handlar väl om att ska man göra något så ska det inte kunna bevisas utan avfärdas som konspirationsteorier. Märk väl att jag inte påstår att Kina släppt ut viruset medvetet. Men tills det är bevisat att det uppstod på en marknad och inte läckte från labbet så värderar jag inte den ena teorin högre än den andra.